Reodor F Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Er det ikke slik at det finnes to typer veiv til B-20? 6-bolthull til svinghjul og 8-bolthull, der bare 8-bolthullsveiver passer sammen med deler fra B-21 etc! Joda, det kom som jeg antyder i sitatet nedenfor nedenfor ei ny veiv med annen rådetappdiameter og dermed andre råder i 1974. Denne veiva har identiske mål med B19/21/23. Det kule med dette er at man kan bruke overdimensjonerte B21-stempler og på en forholdsvis billig måte få en 2,2-liters B20. Dette betinger selvsagt at man borrer opp til 93mm. Det er 80mm slaglengde på alle gamle Volvo-motorer, med unntak en enkelte Penta-utgaver. Hvis jeg ikke husker feil passer nyere veiver (1974 og oppover) i gamle motorer. Nyere veiver har samme tappdiameter som B21 osv, og man kan benytte f eks B21 råder. Dermed passer overdimensjonerte (+1mm) B21-stempler og man får en B20 på 2,2 liter. Med mindre du har en stroket veiv eller ei Penta-veiv tror jeg ikke veiva og rådene dine alene gir så mye som en ccm ekstra volum. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.