Gå til innhold

Spørsmål om 2,3 motor


Laks1

Anbefalte innlegg

tja... du har jo såklart 2 kamakslinger drevet direkte på mercedes 190e 2.3- og 2.5 16v (direkte ventilmekanisme betyr at ventilene blir direkte "løftet" av kamakslingen, uten vippearmer, vippearmakslinger osv...) da blir det mindre deler og lavere vekt, tillater også høyere turtall. Ventilene blir ikke utsatt for sidebelastninger i styringen. Kamakslingene er også drevet av kjededrift. Noen annen ting det er verdt å nevne er at ventilene i en 16v motor har litt lettere for å "brenne" seg for de er jo mindre enn i en 8v motor. En 8v motor kan også ha natriumfylte ventiler som flytter over varme, ikke "avkjøler". Flytter varme fra ventiltallerkenen og over til den kraftige ventilstammen og videre til ventilstyringen. Dermed blir det lavere driftstempratur ved ventiltallerkenen. Som Ø.B. racing nevnte så er Tennpluggen er også montert midt i forbrenningsrommet, så flammefronten blir mye bedre i en 16v, men det er ikke hovedfordelen med 16v at tennpluggen havner i midten.

 

Hvorfor löper du hjem fra skola og skriver det jeg har fortalt/lärt deg på skola i dag?

 

Det du skrev her er så å si direkte avskrift av hva jeg sa på skola, og på skola sa du at det jeg sa bare var tull!! du viste ikke engang at du fikk noe som het natriumfylte ventiler en gang jo, og du sa og at det ikke hadde noe med saken og gjöre hvordan tennpluggen satt i forbrenningskameret! Du viste heller ikke at störelsen på ventillene hadde noe med hvor fort de brenner seg og gjöre! Dette er direkte LATERLIG, makan til barnehage oppförsel skal du lete lenge etter!!!

 

Og det heter ventil trykkere de som trykker ned ventillene, og du får 16V topper som er "drevet" av stöt stenger og vipp-armer og!

 

Det er heller ikke opp veivstammen mesteparten av varmen på en ventil går, den går via ventil kanten og opp igjennom godset i toppen via ventil setene. Så der haddde du feil... så dette blir rett og slett for dumt merce 190e, byn og skru bil og få erfaringer og ikke bare les böker og skriv av det andre sier til deg, gå ut å ta i ting og test ut ting... er det du lärer av! Gidde ikke og diskutere detta mere med deg, jeg har hatt 6 stk. biler deriblant en mercedes 190e, og har skrud bil mye mere en du har, eneste bilen du har er jo en mercedes 190e som er 100% orginal, og en Wolksvagen som du låner av mora og faren din!

 

Sikkert en hel hau med skrive feil osv. her men måtte bare få sakt det, pga. ble VELDIG sterkt provosert av dette her nå!

 

Men nå pröver vi og holde oss on-topic igjen etter all off-topicen....., et annet minus med 16v topper er at somregel så er det tynnere gods i mellom kjöle-kanalene og innsugnings/utblåsnings kanalene en på en 8v topp, noe som resulterer i at du har mindre gods og porte i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor löper du hjem fra skola og skriver det jeg har fortalt/lärt deg på skola i dag?

 

Det du skrev her er så å si direkte avskrift av hva jeg sa på skola, og på skola sa du at det jeg sa bare var tull!! du viste ikke engang at du fikk noe som het natriumfylte ventiler en gang jo, og du sa og at det ikke hadde noe med saken og gjöre hvordan tennpluggen satt i forbrenningskameret! Du viste heller ikke at störelsen på ventillene hadde noe med hvor fort de brenner seg og gjöre! Dette er direkte LATERLIG, makan til barnehage oppförsel skal du lete lenge etter!!!

 

Og det heter ventil trykkere de som trykker ned ventillene, og du får 16V topper som er "drevet" av stöt stenger og vipp-armer og!

 

Det er heller ikke opp veivstammen mesteparten av varmen på en ventil går, den går via ventil kanten og opp igjennom godset i toppen via ventil setene. Så der haddde du feil... så dette blir rett og slett for dumt merce 190e, byn og skru bil og få erfaringer og ikke bare les böker og skriv av det andre sier til deg, gå ut å ta i ting og test ut ting... er det du lärer av! Gidde ikke og diskutere detta mere med deg, jeg har hatt 6 stk. biler deriblant en mercedes 190e, og har skrud bil mye mere en du har, eneste bilen du har er jo en mercedes 190e som er 100% orginal, og en Wolksvagen som du låner av mora og faren din!

 

Sikkert en hel hau med skrive feil osv. her men måtte bare få sakt det, pga. ble VELDIG sterkt provosert av dette her nå!

 

Men nå pröver vi og holde oss on-topic igjen etter all off-topicen....., et annet minus med 16v topper er at somregel så er det tynnere gods i mellom kjöle-kanalene og innsugnings/utblåsnings kanalene en på en 8v topp, noe som resulterer i at du har mindre gods og porte i!

 

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅåååå.......... SERIØST ER DU SÅ JÆVLIG DÆVHØRT. DU KAN IKKE EN JÆVLIG TING OM BIL I DET HELE TATT. IDIOTI, detta er akkurat det Pål (læreren) sier til deg, du hører faen meg ikke etter. For en taper.... seriøst. Jeg skjønner ikke hvor du har fått det for deg at jeg ikke viste hva natriumfylte ventiler var. Og jeg prata om hva 2,3 og 2,5 16v har som ventilmekanisme jeg, idiot lær deg å les. Du kan ikke å diskutere heller så, å du har faen meg ikke eid noen 190e, du vurderte det (juger så det renner av deg) OK SÅ BØRRES KONKLUSJON IGÅR VAR AT HOVEDFORDELEN MED 16V VAR AT TENNPLUGGEN HAVNER DER I MIDTEN, "høres veldig logisk ut". Vi har fa en meg ikke snakka om hvordan ventila brennte seg idag så det skjønner ikke jeg hvor du har fått det ifra.

CP som ikke kan å montere en cd-spiller med ISO-kobling, holdt på en halvtime jeg med å forklare hvor ledningene skulle gå.

Jeg skjønner fa en meg ikke hvor du har får ting fra, LÆR DEG OG HØR ETTER NÅR FOLK PRATER TIL DEG!!!!!!. Alt på bilen til børre er "ikke orginalt" hehehehehehehehehehehehehe" må bare le av den typa der jeg åltså, det er ikke noe anna og gjøre. Hadde dere gått i klasse med han så ville dere lurt på hvor mye dumt en person kan si. F.eks. "han sa ville sveise fast synkroniseringringene i girkassa sånn at den tålte mer" hmmmm veldig lurt.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅåååå.......... SERIØST ER DU SÅ JÆVLIG DÆVHØRT. DU KAN IKKE EN JÆVLIG TING OM BIL I DET HELE TATT. IDIOTI, detta er akkurat det Pål (læreren) sier til deg, du hører faen meg ikke etter. For en taper.... seriøst. Jeg skjønner ikke hvor du har fått det for deg at jeg ikke viste hva natriumfylte ventiler var. Og jeg prata om hva 2,3 og 2,5 16v har som ventilmekanisme jeg, idiot lær deg å les. Du kan ikke å diskutere heller så, å du har faen meg ikke eid noen 190e, du vurderte det (juger så det renner av deg) OK SÅ BØRRES KONKLUSJON IGÅR VAR AT HOVEDFORDELEN MED 16V VAR AT TENNPLUGGEN HAVNER DER I MIDTEN, "høres veldig logisk ut". Vi har fa en meg ikke snakka om hvordan ventila brennte seg idag så det skjønner ikke jeg hvor du har fått det ifra.

CP som ikke kan å montere en cd-spiller med ISO-kobling, holdt på en halvtime jeg med å forklare hvor ledningene skulle gå.

Jeg skjønner fa en meg ikke hvor du har får ting fra, LÆR DEG OG HØR ETTER NÅR FOLK PRATER TIL DEG!!!!!!. Alt på bilen til børre er "ikke orginalt" hehehehehehehehehehehehehe" må bare le av den typa der jeg åltså, det er ikke noe anna og gjøre. Hadde dere gått i klasse med han så ville dere lurt på hvor mye dumt en person kan si. F.eks. "han sa ville sveise fast synkroniseringringene i girkassa sånn at den tålte mer" hmmmm veldig lurt.............

 

Först gutta, er det ikke en fordel og sveise fast synkro ringen på enkelte gir i enkelte kasser? Kan fks. nevne m90 kasse som et eksempel!

 

For det andre så kan jeg og koble stereo, det jeg spurte deg om var om du viste åssen du kobla en overgang fra org. opplegget til iso. kobling i bilen min med ei universal kobling! Men dette viste ikke du så det fant jeg ut på egen hand ved hjelp av haneys boka mi!

 

Og jo, jeg har eid en mercedes 190E!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Först gutta, er det ikke en fordel og sveise fast synkro ringen på enkelte gir i enkelte kasser? Kan fks. nevne m90 kasse som et eksempel!

 

For det andre så kan jeg og koble stereo, det jeg spurte deg om var om du viste åssen du kobla en overgang fra org. opplegget til iso. kobling i bilen min med ei universal kobling! Men dette viste ikke du så det fant jeg ut på egen hand ved hjelp av haneys boka mi!

 

Og jo, jeg har eid en mercedes 190E!

 

DETTA VISTE JEG SÅ JÆVLIG GODT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

tenkte jeg skulle svare på forskjellen på blokken til 8v visa 16v.. 16v har smidd veiv, råder og stempel, lettere svinghjul,og en svingningsdemper i forkant av veiv (8v har fastmassereimhjul) i tillegg har blokken til 16v forsterket blokk.. det er dem som har brukt 8v blokk til å bygge opp 16v motor, da med 16v innmat og topp.så det er murlig, men neppe serlig prisgunstig siden det er mye du må ha og bør ha i tillegg til 16v toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle svare på forskjellen på blokken til 8v visa 16v.. 16v har smidd veiv, råder og stempel, lettere svinghjul,og en svingningsdemper i forkant av veiv (8v har fastmassereimhjul) i tillegg har blokken til 16v forsterket blokk.. det er dem som har brukt 8v blokk til å bygge opp 16v motor, da med 16v innmat og topp.så det er murlig, men neppe serlig prisgunstig siden det er mye du må ha og bør ha i tillegg til 16v toppen.

 

 

Veit du om 2,5 16v og 2,3 16v bruker samme motorblokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår