Gå til innhold

El. kjølevifte på 940

Ranger emnet


FrankWS

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med å montere elektrisk kjølevifte på 940'en i stedet for den "mekaniske" som står der?

 

Hvilken vifte er benyttet i så fall?

 

Frank

 

Finnes 940 med elektrisk kjølevifte orginalt. Tror det er de med A/C som har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vifte som trykker luft gjennom radiatoren; altså den som står foran, kjøler mindre enn en tilsvarende som suger fra motorsiden.

Dessuten tror jeg ikke at den A/C vifta er kraftig nok aleine til å kjøle motoren...

Finnes et stort utvalg på Summit :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vifte som trykker luft gjennom radiatoren; altså den som står foran, kjøler mindre enn en tilsvarende som suger fra motorsiden.

Dessuten tror jeg ikke at den A/C vifta er kraftig nok aleine til å kjøle motoren...

Finnes et stort utvalg på Summit :)

 

min -96 med ft og ac har orginalmontert elektronisk vifte istedenfor propellen på vannpumpa og den er ikke montert foran radiatoren.

 

min -90 740 med 230f og ac har propell på vannpumpe og elektrisk vifte foran radiator i tilegg

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min -96 med ft og ac har orginalmontert elektronisk vifte istedenfor propellen på vannpumpa og den er ikke montert foran radiatoren.

 

min -90 740 med 230f og ac har propell på vannpumpe og elektrisk vifte foran radiator i tilegg

 

Nemlig... Når vifta står bak radiatoren kjøler den bedre. Og da klarer det seg ofte med en elektrisk..

Anbefaller trådstarter å skaffe en tilsvarende som dette.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår