FrankWS Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Er det noen som har erfaring med å montere elektrisk kjølevifte på 940'en i stedet for den "mekaniske" som står der? Hvilken vifte er benyttet i så fall? Frank Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Er det noen som har erfaring med å montere elektrisk kjølevifte på 940'en i stedet for den "mekaniske" som står der? Hvilken vifte er benyttet i så fall? Frank Finnes 940 med elektrisk kjølevifte orginalt. Tror det er de med A/C som har det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FrankWS Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Takk for tilbakemelding, GMV. Da vil det kanskje være "Plug'n Play" å montere en slik vifte, eller...? Frank Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 En vifte som trykker luft gjennom radiatoren; altså den som står foran, kjøler mindre enn en tilsvarende som suger fra motorsiden. Dessuten tror jeg ikke at den A/C vifta er kraftig nok aleine til å kjøle motoren... Finnes et stort utvalg på Summit :) Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 En vifte som trykker luft gjennom radiatoren; altså den som står foran, kjøler mindre enn en tilsvarende som suger fra motorsiden.Dessuten tror jeg ikke at den A/C vifta er kraftig nok aleine til å kjøle motoren... Finnes et stort utvalg på Summit :) min -96 med ft og ac har orginalmontert elektronisk vifte istedenfor propellen på vannpumpa og den er ikke montert foran radiatoren. min -90 740 med 230f og ac har propell på vannpumpe og elektrisk vifte foran radiator i tilegg Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 alle 940 jeg har sett med ac har den store radiatorn med elvifte. Elvifta styres av lh2,4 hjernen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 min -96 med ft og ac har orginalmontert elektronisk vifte istedenfor propellen på vannpumpa og den er ikke montert foran radiatoren. min -90 740 med 230f og ac har propell på vannpumpe og elektrisk vifte foran radiator i tilegg Nemlig... Når vifta står bak radiatoren kjøler den bedre. Og da klarer det seg ofte med en elektrisk.. Anbefaller trådstarter å skaffe en tilsvarende som dette. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FrankWS Skrevet Mai 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Takk for svar, 780V8. Frank Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg