Gå til innhold

Forelegg for Solfilm?

Ranger emnet

VW Larsen

Anbefalte innlegg

På bilxtra butikken her insisterer de at det er lov på siderutene forran. Men jeg stoler ikke akkurat på de. Men rutene mine er jo litt sotet org. må vel være lov med mer fabrikk soting?

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bot på soting av ruter er 1000,- per rute

Noen sier det ene og noen sier det andre.

Har tilogmed hørt at det er låv med soting på høyre framrute men dette stemmer ikke"!

Fikk lovverket plottet opp i tryne av 2politibetjenter her i høst å det er IKKE låv med noen som helst form for film på siderutene forran!

Om de så ikke er fabrikk sotet!

Jeg fikk 2valg

1:ta av filmen på stedet og 0kr i bot

2:3000kr i bot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sote rutene nå..bak ruta, side rutene bak, og side rutene framme. Enkelte av Passelatene kommer vel med soting orginalt hvis jeg ikke tar helt feil..? Står vel ikke noe sted om at bilen ble sotet orginalt fra fabrikken? :s Hvis det er tilfellet så er det vel ikke værre enn å prøve seg på en spansk en og si at rutene er fabrikk sota.. :o

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sote rutene nå..bak ruta, side rutene bak, og side rutene framme. Enkelte av Passelatene kommer vel med soting orginalt hvis jeg ikke tar helt feil..? Står vel ikke noe sted om at bilen ble sotet orginalt fra fabrikken? :s Hvis det er tilfellet så er det vel ikke værre enn å prøve seg på en spansk en og si at rutene er fabrikk sota.. :o

det står Tinted og prosent graden på originalsotede ruter

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
På bilxtra butikken her insisterer de at det er lov på siderutene forran. Men jeg stoler ikke akkurat på de. Men rutene mine er jo litt sotet org. må vel være lov med mer fabrikk soting?

Det er to kategorier biler der du får lov å ha film på rutene foran, og ingen her oppfyller neppe noen av kriteriene.:rules:

-biler for handicappede der lysfølsomhet er dokumentert av spesialist-lege.

-vakt-/pengetransportbiler. Og her er det kun snakk om helt blank gjennomsiktig film som kun skal holde på glasset i tilfelle ruter blir slått inn ved et evt. angrep på bilen.

Og begge disse kategoriene må også selvfølgelig forevises trafikkstasjon og data skal føres inn i Autosys. :m'm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak kan du bare sote som F, for lyset som slipper igjennom fremme lyser veldig opp.

Selv så har jeg veldig veldig svak film fremme. 70% gjennomsyn eller noe slikt tenker jeg, og har vist bilen hos biltilsynet og blitt stoppet et par ganger av snuten, men aldri fått noen klager på det. Regner med at det er pga at det er så svak toning at de klarer å se meg fint selv om det er sotet

Mazda MX-3 V6 92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har vell egentlig ikke lov å sote bakruten så mye at man ikke ser igjennom får det skal vell være mulig å bruke "sladdrespeilet"...

bakrute er ikke påbudt... denne kan du sveise igjenn om du vil... men sladrespeil er påbudt, DERSOM du HAR bakrute...

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider