Gå til innhold

Bytte S4 motor mot 10V turbo?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by Hersker Hans

 

Nå ble jeg nysgjerrig, hvorfor vil du bytte disse motorene?

 

Jeg er uerfaren med dette.

Har som sagt en 90 mod. 90/Q. Har kjøpt en S4 motor, men har problemer med å få klarhet i hvordan jeg skal løse ledningsnettet på en grei måte. Mange mener det er veldig komplisert å løse det med originalt ledingsnett.

Vurderte derfor å bruke data-sprut, men dette blir ganske dyrt.

Har tilgang på et S4 ledningsnett.

Jeg har også blitt fortalt at det er mye enklere med UR motor og bilens eksisterende ledningsnett.

Har du gode ideer eller forslag, vil jeg bli veldig happy.

Derfor ideen om å bytte motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøre datasprut kan du jo like godt bruke S4-motoren.

 

Er nok enklere å få i ein 10V Turbo ja. Men Spørsmålet er jo kva effekt du er ute etter til slutt.

Kan jo fort bli dyrt med 10Vmotor dersom du skal ha litt hester. Orginalspruten holder ikkje til noko særleg over 200hk. Altså MÅ du ha datasprut...

Enklere å få hester i 20V liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ODD

Skal du kjøre datasprut kan du jo like godt bruke S4-motoren.

 

Er nok enklere å få i ein 10V Turbo ja. Men Spørsmålet er jo kva effekt du er ute etter til slutt.

Kan jo fort bli dyrt med 10Vmotor dersom du skal ha litt hester. Orginalspruten holder ikkje til noko særleg over 200hk. Altså MÅ du ha datasprut...

Enklere å få hester i 20V liksom.

 

Jeg skjønner det, men det hele er et tids- og kostnadsspørsmål for meg.

I utgangspunktet er poenget å få en sprekere bil.

Dette er en bil jeg bruker til daglig, så denne konverteringen bør

gjøres på enklest mulig måte, så bilen kommer rask på veien igjen.

Er det enklere og billigere med UR motor, så får jeg heller "vokse" med den. (data-sprut etc. senere.)

Hyggelig at du viser interresse, men jeg er fortsatt like "dum" vedr. bruk av ledningsnett osv. Kan det som sitter i bilen benyttes, eller er jeg avhengig av det som tilhører motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ODD

Du må ha store deler av det ledningsnettet frå S4'en som har med motorstyring å gjere.

Hjerne, Tenningsmoduler høydemåler osv.

Har du dette burde det jo gå greit å kople det. Men litt arbeid er det nok.

Mange som har sett S4motorer i sånne biler før. Alt går med litt innsats...

 

Det vet jeg.

Hva med UR motoren. Er det enklere med ledningsnettet på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ODD

Denne har vell mekanisk sprut, så det er litt mindre 'mikk' for å få ting til å passe. Men litt klipping i kabler blir det nok fort alikevell.

Må nok truleg ha større bensinpumpe også.

(Det slipper du med 20Vën);)

 

Har ikkje peiling på 10V Turboen. Har aldri tatt i ein...

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 90 quattro med s4 motor selv, har koblet både urquattro og s4, du trenger storedeler av ledningsnettet til motorene samme hvilket alternativ du velger siden ur motoren har ke-jetronic (del mekanisk, del el). Har du tilgang til ledningsnettet til s4 motoren er det relativt enkelt å montere, det er en fordel med koblingskjema. Det er like greit å legge opp med ny sikringsboks og seperat el-anlegg, av orginal elnettet kan du bruke: Innslag starter, dynamo, tempovervåkning, oljetrykk\temp

 

Til slutt 20v motoren er helt i en annen klasse en 10v, både når det gjelder effekt, dreimoment, driftsikkerhet. Den er også relativt billig å trimme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by q89s4

Har en 90 quattro med s4 motor selv, har koblet både urquattro og s4, du trenger storedeler av ledningsnettet til motorene samme hvilket alternativ du velger siden ur motoren har ke-jetronic (del mekanisk, del el). Har du tilgang til ledningsnettet til s4 motoren er det relativt enkelt å montere, det er en fordel med koblingskjema. Det er like greit å legge opp med ny sikringsboks og seperat el-anlegg, av orginal elnettet kan du bruke: Innslag starter, dynamo, tempovervåkning, oljetrykk\temp

 

Til slutt 20v motoren er helt i en annen klasse en 10v, både når det gjelder effekt, dreimoment, driftsikkerhet. Den er også relativt billig å trimme

 

Takk for tips. Er bilen din godkjent?

Vet du hva som må til for å få en sånn ombygging godkj.?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår