Vovlo Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 En ting eg irriterer meg veldig over, er dørtrekkene. Trekket har skjøvet seg bortover og det ser veldig stygt ut. Og ser at omtrent alle andre 900serier har det også. Noen som har fikset det? Eg hadde av dørtrekket men ble til at eg bare monterte det sammen igjen. Noen som har noen tips? Siter http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=165172 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Jeg fikset mine med å bruke varmluftpistol og loctite 401 hurtiglim. Varmet opp limet på baksiden slik at trekket løsnet. Gikk så på med varme over stedet som var stygt, slik at det krympet. Her må du være veldig forsiktig! Limte trekket med hurtiglim samtidig som jeg brukte en linjal for å få det mest mulig rett. Loctite 401 koster litt, men det har du igjen for når det sitter. Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vovlo Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Så du tok "av" hele veien bortover,og så la du på en måte på igjen på nytt? Tror eg skal prøve det. Ble det helt fint eller? Siter http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=165172 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Du løsner trekket et godt stykke rundt der hvor skaden er. Har du kun krymping ved et hjørne trenger du ikke å løsne hele veien, om du skjønner? Jeg "rettet" to av mine dørtrekk på denne måten. Så ikke pent ut før jeg startet, men fikk skinnet tilbake i sin prakt... Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vovlo Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Den er god. Men når eg hadde det av mener eg det var en rutelist på dørtrekket, og en til list? Så tar eg bare av de listene, og varmer og så tar eg og limer dem på nytt. Hørtes bra ut! Har varmluftpistol og sånt tilgjengelig. Takk for hjelp:D Siter http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=165172 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cruicer Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 hm det var en ide ja.. kan prøve dette der han som hadde bilen før meg ikke har stifta.. Siter Cruicer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Det var jo et kjempelurt tips, må prøves asap! :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 ett tips er att en ikke bør ha disse bilene stående lenge i solsteiken.. Det som har tatt knekken på dørtrekka som regel.. I min 940 er det helt strøkent, men den har stått i garasje, mens i 960'n er det litt sånn skrukkete.. Den sto endel i sola ifjor... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lothen Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 Synd dette med disse dørtrekkene. Volvo hadde kampanje på disse i sin tid, men flere biler "glapp" igjennom. Mange 940/960 har helt fine dørtrekk, mens andre har stygge, sammentrukne dørtrekk. Siter Samme hva du sier, så har du ræva bak :) - 1987 740 Turbo Intercooler - 1983 760 GLE 16Valve - 1989 760 GLE (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg