Gå til innhold

Reperasjon av høytalergummioppheng

Ranger emnet

Morgis

Anbefalte innlegg

må te å skru dem ut å stresse da :)

Hele pakningen rundt må byttes.

Er vel ett fett hvilket element det er så lenge det er riktig dimensjon og riktig slaglengde (som er snittlig lik de fleste elementer). ?!

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må te å skru dem ut å stresse da :)

Hele pakningen rundt må byttes.

Er vel ett fett hvilket element det er så lenge det er riktig dimensjon og riktig slaglengde (som er snittlig lik de fleste elementer). ?!

Skru dem ut og "stresse" må du jo uansett hvis du skal få dem fikset... Eller tenkte du kanskje at noen skulle komme hjem til deg å fikse dem der de sitter nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru dem ut og "stresse" må du jo uansett hvis du skal få dem fikset... Eller tenkte du kanskje at noen skulle komme hjem til deg å fikse dem der de sitter nå?

Med en timepris rundt 480,-/timen + MVA så er det vel kanskje rimeligere å kjøpe et nytt sett med elementer?:flushit:

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, men hvis ingen kan fikse dem for en grei penge så lar jeg dem være der dem er slik dem er.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, men hvis ingen kan fikse dem for en grei penge så lar jeg dem være der dem er slik dem er.

DET kommer jo til å spille bra etterhvert.:drive2

Husk at det finnes mye bra av høyttalere du kan montere inn i stedenfor de du har nå.

Dette er ikke jordens undergang så lenge DU finner energi og tilltakslyst til å erstatte de høyttalerne du har.

Lykke til!

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil la et verksted gjøre jobben, men kan få tak i opphengene, så er det ikke veldig vanskelig å montere disse selv.

Jen reparerte selv et par vifa-elementer. Det var gummioppheng, og de hadde løsnet fra membranen. Jeg brukte kontaktlim, og penslet på begge overflatene, lot det tørke i 10 minutter, før jeg klemte de sammen.

Det vanskelige er å få det sentrert. I og med at opphenene satt fast i ramma fra før, var det en greie jobb å få de sentrert på membranen.

Jeg ville, som foreslått her, ha kjøpt meg nye elementer i din situasjon. Vifa er gode greier, og de er billige. Ta kontakt med eltek, og si fra hva du har fra før, element, delefilter ol. så finner de et bra erstatningselement til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider