Gå til innhold

Batteri blir utladet, og får ikke strøm til å starte.

Ranger emnet


Ottesen

Anbefalte innlegg

Halla.

 

Har hatt endel strømproblemer nå, lader opp batteri fullt, og etter 2-3 dager i garsjen når bilen ikke blir brukt er den utladet og starter ikke...

 

1. (Tror)ikke noe tapper strøm, er ikke stereo engang i bilen.

2. Batteri er ganske nytt, har testet det på mange måter og er helt fint.

3. Jordingen er en 70-90cm kabel til blokka. (Kan være problemet ?)

4. Bilen lader riktig.

5. Starter solinoiden er ekstern og virker som jeg trenger mye strøm får å starte bilen.

 

hjelp please :) mvh

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla.

 

Har hatt endel strømproblemer nå, lader opp batteri fullt, og etter 2-3 dager i garsjen når bilen ikke blir brukt er den utladet og starter ikke...

 

1. (Tror)ikke noe tapper strøm, er ikke stereo engang i bilen.

2. Batteri er ganske nytt, har testet det på mange måter og er helt fint.

3. Jordingen er en 70-90cm kabel til blokka. (Kan være problemet ?)

4. Bilen lader riktig.

5. Starter solinoiden er ekstern og virker som jeg trenger mye strøm får å starte bilen.

 

hjelp please :) mvh

 

 

ette du he stoppa bieln, ta av batterie polen, og la den stå av til neste gang du starter bilen, då finn du ut om bilen din tapper straum frå batteriet eller batteriet er defekt

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ette du he stoppa bieln, ta av batterie polen, og la den stå av til neste gang du starter bilen, då finn du ut om bilen din tapper straum frå batteriet eller batteriet er defekt

 

Det skal jeg teste ! :)

 

Eller ta av minuspolen og mål med et amperemeter mellom polskoen og polen. Går det mye strøm der, så napp ut en og en sikring. Da finner du ut hvilken krets det er som er problemet

 

Der sier du noe ja, ikke dumt. Ta av når bilen går eller ikke ? :helpme:

 

og hva setter jeg mulitmeteret på da ?

 

Har lite sikirnger og kretser i bilen, så finner vel fort visst det er noe mystisk der

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke når bilen går nei, det er vel ikke da batteriet tappes?

 

Multimeteret på A. Kan hende du må flytte en ledning på meteret, er ofte sikring på denne delen

 

Okay, takker så mye. Skal få tittet på det :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du testet battet?

 

Husker ikke helt hva det heter men iallefall målt med mulitmeter, sånn syremåler og en ting til jeg ikke husker nå... (trøtt :S)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller ta av minuspolen og mål med et amperemeter mellom polskoen og polen. Går det mye strøm der, så napp ut en og en sikring. Da finner du ut hvilken krets det er som er problemet

 

Skrev med en kamerat som målte dette for meg for bare litt siden, var minimalt lite strøm som forsvant, ca 0,1A

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der går litt straum, klokke,hjerne osv som trekker litt straum

 

Ja, er ikke klokke, stereo eller hjerne på bilen (mustangen, ikke bmw'n), men ja, går jo ikke noe spesiellt mye. Iallefall ikke nok til å tømme batteri på 3 dager og slik :(

 

Edit: Kan egentlig ikke skjønne at det er noe annet enn batteri jeg nå...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har garantert en ledning som ligger til jord en plass, det hadde jeg, min bil tappet seg og når den stod, ryddet bak dashbordet og plukket bort masse uisolerte ledninger med strøm i og masse jordinger, nå er problemet borte men vet egentlig ikke enda hva som gjorde at den tappet strøm.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår