Gå til innhold

Batteri blir utladet, og får ikke strøm til å starte.

Ranger emnet


Ottesen

Anbefalte innlegg

Du har garantert en ledning som ligger til jord en plass, det hadde jeg, min bil tappet seg og når den stod, ryddet bak dashbordet og plukket bort masse uisolerte ledninger med strøm i og masse jordinger, nå er problemet borte men vet egentlig ikke enda hva som gjorde at den tappet strøm.

 

Det skal jeg sjekke du, har faktisk ikke tenkt tanken engang :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har garantert en ledning som ligger til jord en plass, det hadde jeg, min bil tappet seg og når den stod, ryddet bak dashbordet og plukket bort masse uisolerte ledninger med strøm i og masse jordinger, nå er problemet borte men vet egentlig ikke enda hva som gjorde at den tappet strøm.
Når det går 0,1 A ut fra batteriet så må den godsforbindelsen være ekstremt dårlig.

Nå vet ikke jeg hvor stort batteri det er snakk om her, men hvis vi tar et lite batteri som utgangspunkt, la oss si 55 Ah vil det ta 55 timer å tappe batteriet hvis tapet er 1 A. Her er det snakk om 0,1 A, .d.v.s. at med et så lite batteri vil det ta 550 timer før batteriet er tomt, d.v.s. ca 23 døgn

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det går 0,1 A ut fra batteriet så må den godsforbindelsen være ekstremt dårlig.

Nå vet ikke jeg hvor stort batteri det er snakk om her, men hvis vi tar et lite batteri som utgangspunkt, la oss si 55 Ah vil det ta 55 timer å tappe batteriet hvis tapet er 1 A. Her er det snakk om 0,1 A, .d.v.s. at med et så lite batteri vil det ta 550 timer før batteriet er tomt, d.v.s. ca 23 døgn

 

Ahh, da ble jeg litt klokere, men når det gjelder strøm så kan jeg jo ikke bli dummere :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet løst tror jeg, var et av to reler som var dårlig, stod på hele tiden. Etter vi fikk byttet rele nå så gnistrer det ikke når vi satt på batteri/polklemma på batteri heller :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...
Hvor sitter disse releene og hva er de til?

 

Tråden er over 4 år gammel kamerat :)

 

Rele'a satt der jeg monterte dem, ved radiatoren... de var til lysa mine. Problemet var ene biltema rele'et som var dårlig...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel tråd men disse bilene finnes fortsatt;-)

Så lenge tråden ligger ute selv om problemet ble løst så tok jeg meg friheten til å spørre.

Lurer på å kjøpe en sånn bil, men eier sier den tapper seg for strøm. Litt skeptisk når jeg ikke vet hva det kommer av.

 

Ja for all del, jeg mente ikke noe negativt :)

 

"Disse" bilene, tenker du da på foxbody'er ? Gamle four eyes (79-85-ish) eller 85-93 ? Hva som tapper strøm kan være alt mulig, er nesten bare å begynne ett sted å finne ut problemet.

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var MB'en du hadde problemer med jeg. Søkte på Google og havnet på denne tråden. Men skjønner jo nå at det var Mustangen. He,he....

 

Aha, da er det ikke så rart vi ikke skjønner hverandre helt :)

 

Jeg har hatt problem med samme tingen på merca mi jeg. Skal sies at det er den beste bilen jeg har hatt. Min sleit med at batteri brått hadde tømt seg på en uka, men andre ganger var det ikke noe problem i heltatt. Jeg søkte og søkte uten å finne noe til en dag hvor jeg begynte å ikke ha på lyset inni bilen når jeg åpnet dørene og når jeg forlater bilen så skur jeg av sensorene til alarmen inni bilen :) Når har den vært fin i over 1 år :)

 

Grunnen til jeg skrur av alarm sensoren inni bilen er fordi den plutselig gikk noen ganger, ting som litt fuktighet\insekt som går over bevegelsesensoren osv utløste den :)

 

Så visst du handler bilen, test å ha av lyset inni bilen og skru av sensoren og se om problemet går vekk :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår