Gå til innhold

Min 240 GL :D

Ranger emnet

BadMikke

Anbefalte innlegg

ja da får vell jeg legge ut mitt lille prosjekt da. det er en 86modell GL som jeg skal ha til førstegangsbil. det har vert en tidligre sivil snut etter hva jeg ser :P

DSC00217.jpg

ser ut som det bare er plug and ålay her :P

den har desverre også vert utsatt for en liten smell så det er jeg nødt til og rette ut. :( kjipt...

DSC00215.jpg

skal sette Penta felger på den ettervert. måå bare lakke de først. (hvite)

ellers er jo bilen helt grei. skal ta 2 rust høl og bytte bærekulene så er den klart for skilter.

noen bilder....

DSC00210.jpg

DSC00211.jpg

DSC00213.jpg

DSC00214.jpg

også var det litt store høl i hattehylla så det måtte jjeg ha en midletidlig løsning med rester fra et teppe :P hehe.. men blir vell slikt jeg kommer til og ha det.. 2 greie høytalere og et lite black ligth lys i mellom.. så blir det vell litt mere bilder og slikt ettervert..

DSC00218.jpg

kjør med vett, ligg bredt!

Audi 100 (1988)

x Volvo 240GL (1987mod)

x Volvo 240GL (1986mod)

x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi den forige eieren på bilen er kompisen min ;) og han kjøpte den av lierbil som sa det :P hehe.. er tlf utak i bilen og ja ;) men er sikkert til tlf den kabelen da ;) er sikker jeg ;) hehe.. men takk for infoen ;)

Audi 100 (1988)

x Volvo 240GL (1987mod)

x Volvo 240GL (1986mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøvde og legge på solfil på rutene bak, men det var veldig vanskelig.. har hørt noe om vann og såpe, men er det noen som kan gi meg en forklaring på hvordan jeg kan gjøre dette bolble fritt? :P jeg for det virklig ikke til :P

Audi 100 (1988)

x Volvo 240GL (1987mod)

x Volvo 240GL (1986mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh.. bare lurte på en ting til. jeg har et turbo kitt på handa, men vet ikke om det er noe særlig og sette på A motorene.. hva syntes dere? er det samme turbokitt om det er gasser eller innsprut? :S er litt amatør ser dere :P

Audi 100 (1988)

x Volvo 240GL (1987mod)

x Volvo 240GL (1986mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 små dråper zalo i lunket vann på en sprayflaske.

Husk at bakruten bør være så nært 100% rent som mulig.

Anbefaler deg å legge Sotfilm rullen utpå ruten,så skjærer du ut rundt inntil pakningen.

Prøv å skjære 1-2mm fra Pakningen til ruten.

(Husk å spraye litt såpevann på ruten sånn at filmen legger seg og ikke ta av beskyttelse filmen enda)

Så legger du filmen på bagasjerommet når den er ferdig skjært, med beskyttelsefilmen opp.

Dreg den av å spray godt med såpevann på sotfilmen, så sprayer du innsiden av ruten våt, inn med solfilmen, legg den fint ut over hele ruten og juster den rett. Så dreger du ut vatten fra midten og utover i alle rettninger.

PS! Bruk godt tid, så blir resultatet bra. Bruker du de gule små skrapene anbefaler jeg deg å ha maskeringsteip på, for dem riper opp filmen.

TEAM HARRY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh.. bare lurte på en ting til. jeg har et turbo kitt på handa, men vet ikke om det er noe særlig og sette på A motorene.. hva syntes dere? er det samme turbokitt om det er gasser eller innsprut? :S er litt amatør ser dere :P

Turbokit, vil jeg tro er et Forgasser turbokit. Går fint ann å bruke på A-motorene, men ikke med så mye trykk.. De motorene med høyt kompresjonsforhold anbefaler jeg tykkere eller dobbeltopp pakning eller sette i lavkomp stempler. Jeg vet B19A og Eldre B21A motorer har Kompresjonsforhold helt nede i 8.5.

TEAM HARRY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ;) da skal jeg oppog kjøpe meg noe solfilm iogjen ;) så skal jeg gjøre mitt beste ;) men er vell kansje best og drite i turbo da? heller kjøpe en k-kam? også har jeg prøvd og sette på sånne skjermer til sideruta vet, men det bli jo alt for trangt til rutene. for jo ikke rulla ruta opp etterpå.. er det noejeg kan gjøre med det?

Audi 100 (1988)

x Volvo 240GL (1987mod)

x Volvo 240GL (1986mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. ja fikk med meg dette her :P hehe.. det gikk skikkelig dritt og ha de inni gummien der :P hehe.. tror dere det funker og sette på de skjermene med sikaflex eller? for jeg skal lakke de svarte så vil jo ikke syntes ;S

Audi 100 (1988)

x Volvo 240GL (1987mod)

x Volvo 240GL (1986mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider