Gå til innhold

Trøbbel med Mæsja.. :( *Problem løst!*

Ranger emnet


Villstyring

Anbefalte innlegg

Håper noen har noen råd, for jeg begynner å bli temmelig frustrert her..

 

Altså, dette gjelder en Mercedes 230E, 1985 modell.

Den har stått stille uten å bli brukt i 5 år av den forrige eieren, så derfor har vi fiksa en del deler fra bilopphuggeri for å være på den sikre siden..

 

Følgende er både testet og/eller byttet:

(sorry om det er uforståelige/snåle navn på deler :P)

 

* tomgangsstabilisator

* tenningsmodul

* tennpluggkabler

* bensintrykkregulator

* coil

* tennplugger

* overspenningsvern

* datahjerne

* dynamo

 

 

Problemet er at bilen starter og går grisepent i ganske nøyaktig 10 minutter (og da startet den pent!) for så å ''dø'' helt.

Ved neste forsøk nekter den plent å starte, null gnist på tennplugger.

 

Leste om folk med samma problemer, men de fleste der skyldte på overspenningsvern eller datahjerne og det stemmer ikke her, desverre..

 

Noen som har erfaring med detta? :S Har gjort ganske mye med den bilen nå..

Har også sjekka og målt alle ledningene og bytta alle sikringer.

Er jo også relativt usikkert å bruke deler fra høggern..

Man vet jo ikke om man bytter ut en defekt del med en annen defekt del :S

 

 

På forhånd tusen, tusen takk for svar!

 

:)

Endret av Villstyring

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. jeg har mistenkt bensinpumpa, og fikk nettopp et hett tips fra en gammel bilmekaniker.

Han sa at det kunne være bensinpumpa som hadde for lavt trykk.

Lavt trykk ble oppfattet som bensinlekkasje av elektronikken og derfor kuttes tenningen for å hindre brann v/ulykke eller noe sånt.

 

Da byttes bensinpumpa i løpet av helgen..

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. jeg har mistenkt bensinpumpa, og fikk nettopp et hett tips fra en gammel bilmekaniker.

Han sa at det kunne være bensinpumpa som hadde for lavt trykk.

Lavt trykk ble oppfattet som bensinlekkasje av elektronikken og derfor kuttes tenningen for å hindre brann v/ulykke eller noe sånt.

 

Da byttes bensinpumpa i løpet av helgen..

 

Det er ikke sikkert det nytter å bytte bensinpumpa hvis trykket er for lavt, det er bensintrykksregulatoren som bestemmer trykket.

Det er fort gjort å koble til et manometer til et

t-stykke på bensinslangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert det nytter å bytte bensinpumpa hvis trykket er for lavt, det er bensintrykksregulatoren som bestemmer trykket.

Det er fort gjort å koble til et manometer til et

t-stykke på bensinslangen.

 

Jaja, ingen forskjell ved bytting av bensinpumpe heller:(

Er ingen bensinslange, bare metallrør..

 

edit: Bensintrykkregulatoren er også bytta! :(

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det at tenninga blir kuttet når bensintrykket faller?

en gammel bilmekaniker vi snakket med sa det, men jeg vil gjerne høre flere synspunkter..

 

Lagde forresten et hjemmelaget manometer som viste lavt bensintrykk.. (riktignok må vi ta dette med en klype salt..)

Og siden vi ikke finner noen feil med ledninger eller deler, har vi en mistanke om at datahjernen kanskje ikke er helt ok..

 

blir gæern av detta jeg..:S

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd og bytte pumperele? koster en tusing nytt.. Svart kloss som ser ut som en halv styreenhet og sitter til høyre i motorommet. Inni der kan det skje mye rart. bytta ofte.

 

har fått tak i et fra høgger'n og bytta, ingen virkning, kan selvfølgelig hende at vi har hatt to defekte relèer, men.. =/

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på rellet om hva som er styrestrøm inn og ut. Når du setter pluss og minus på disse beinene skal du kunne høre et klikk i relleet. Da er det koplet inn. Mål så om du har noe motstand gjennom de nå sammenkoplete beina. Men vis du ikke har noen spenning i det heletatt, har de sett om det er noe strøm inn til tenningsmodulen. Vet ikke om du har noe fordelingslokk på denne jeg, siden du har tenningsmodul, men vis du har det, har du sett etter om kansje rotoren har røket sundt?

Mazda MX-3 V6 92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår