Gå til innhold

Dårlig kvalitet på eiker felgene?

Ranger emnet

Sailorboy

Anbefalte innlegg

Jeg har også misbrukt eikerfelger uten at de ble skadet:

1) Første jeg gjorde, var på vei til oslo... Var før vi fikk autopass i bergen, jeg slapp rattet og trillte mot bommen, pga. jeg skulle ta opp lommeboken.. VIPS, sporte som FAN! rett i en murkant :S

Smellte som FAEN, var sikker på felgen var knust!!

Ingen skade!!!

2) Kjørte utenfor Bergen, i ca. 50km/t, var en dam der, så jeg så ikke at under vannet var det den SYKESTE asfaltkanten!!

Dekket omkom på stedet, felgen like fin!

3) Misbrukte eiker på bane, kjørte på curbs, kjørte offroad+++

Ingen skader!

Jeg har hørt rykter om at ikke alle eiker er myke, så jeg tviler ikke på at noen eiker er dårlige.

Hvordan man vet om han får gode eller dårlige, det er et godt spørsmål, men eikerfelgene jeg hadde, burde vært 8-tall flere ganger, om de var så ille som alle skal ha det til!

Ps. jeg kjørte traktorprofilen 225/45-17, som gav meg da kantbeskyttelse og 11cm med gummi elns.. huske rikke helt.. men det er jo lett regnestykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jeg kun en uke erfaring med eikerfelger, så skal ikke uttale meg om det enda. Har hørt mange som påstår de er myke og dårlige ja, men aldri sett det med mine egne øyne! :) Urban legend! Hehe... Jeg skal heller komme med en uttalelse hvis det skjer noe med mine.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde022-1.jpg

her er mine... har vart noen år nå men dessverre har den ene felgen en liten sprekk som gjør at lufta leker sakte ut(tar ca 2 uker)

tips til hva jeg kan tette med fra innsida?... lurte på arelitt.

Mvh Tage Midtun

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eiker felga kan vel ganske greit sammenlignes med bilmerker som lada m.m. en betaler lite, og det kan fort gå godt;) men på den annen side like fort gå rett åt skogen. men prisen tatt i betraktning, syns jeg det er en grei felg, og de passer en anonym volvo meget godt.*gode som vinterfelger, ikke så dyrt om en drar i en kant:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men koster 1495kr felgen nå....

men tilbud på E1 nå, 4 felger, og dekk. 215/45/17, 235/45/17 nexan 94w

er dette ett bra tilbud?

Lurer eg og på.. kan dette vere bra dekk?

Sailorboy: ikkje kjøp den pakka me wanli dekk i alle fall.. har hørt at det e skitdekk, og at en må bruke veldig mykje lodd på dei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har ikke tatt skade av de "potholes" jeg har trøffi i 60+ ... Så det er fint å kjøre med skikkelig kvalitet og ;)

Man har alltid uhell, VolvoTrond.. Men har du noe skikkelig kvalitet, så kan du slippe billigere unna i lengden ;)

(Jeg kjører orginale volvofelger)

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider