Gå til innhold

Dårlig kvalitet på eiker felgene?

Ranger emnet

Sailorboy

Anbefalte innlegg

Mine har ikke tatt skade av de "potholes" jeg har trøffi i 60+ ... Så det er fint å kjøre med skikkelig kvalitet og ;)

Man har alltid uhell, VolvoTrond.. Men har du noe skikkelig kvalitet, så kan du slippe billigere unna i lengden ;)

(Jeg kjører orginale volvofelger)

Ja, det er sant :D

TEAM HARRY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må bare dra frem denne igjen..

Var ute på tur sist fredag og da veien var kanskje ikke av det beste slaget..

Varierte imellom slitt asfalt og grus.

På vei hjem ble vi forbikjørt av en volvo i full fart men det gikk ikke mer en et par kilometer før det sto parkert ved siden av veien.

Dekket var flatt..Ballongdekk var det også,men jeg kan vedde en hundrings på at det ikke var dekket sin feil at det var flatt.

Dekket var nemlig montert på en eikerfelg:hello:

og denne veien er kjent for å spise felger..spesielt eiker:win ...

Eikerfelgene er og blir dårlige:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de virkelig er så ille, skulle jeg aldri solgt de jeg hadde..

Det må ha vært en "wonderbatch" av noen eikerfelger.. fikk MYE juling! Og det på stygge veier...

Jeg kjenner en som fikk ødelagt eikerfelg, men det var pga han lånte bilen til moren og hun kjørte 2 mil på pungtert dekk :P

Men der hadde ikke en ekte polarisfelg overlevd heller.. Eneste forskjellen er vel at da hadde han kompisen min sikkert blitt RIMEILG upset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde sikkert en uvanlig bra legering den dagen dine bli støpt..hehe..

Nei det er helt sikkert vi trønderne som har fått levert felger med dårlig kvalitet,i og med at så mange har oppe har ødelagt sine..

greit at det er solgt mange av de,men om en ser på felger ellers er det mange felger som er maaaange år gammle og fortsatt er i ok stand.

Har hatt mye forksjellige felger selv,og et lass med biler med alufelger.

Har alltid kjørt lavprofil..

De eneste felgene jag hat ødelagt er eikerfelger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine felger holder ennå. Til tross for en utforkjøring i helgen, fra asfalt og ned en skrent til et jorde, så var det ingen punktering, eller noe gale med felgene.. Kun frontleppa løsnet..

De har holdt ut noen runder med børning og herjing på både 244'n, 245'n og 740'n i det siste.. Eiker er tingen ;)

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min teori, er at det er masse dårlige eikerfelger..

Så er det noen som er bra.

Spørsmålet er om det er de ny eller de gamle som er bra, eller om det er tilfeldig :p

De produseres jo i Tyskland, på bestilling fra Eiker Motorshop, så det er vel naturlig at ALU kanskje kan være værre å kontrollere?

Mine eikerfelger var ialelfall kjøpt rundt år 2002 mener jeg å huske, er en stund siden jeg solgte de nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke på folk,sånn som fks SATYR:"Har ikke tall på hvor mange eiker hjul han har ødelagt,hvis de er så ille hvorfor da kjøpe SÅ jævlig mange av de??Har hørt at noen eiker hjul er myke,men ting har en tendens til og bli MYE verre enn det egentlig er.OG SATYR....ikke noe vondt ment altså,men skjønner bare ikke hvorfor du har kjøpt så mange av de:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider