Gå til innhold

Bytte motor...par spørsmål

Ranger emnet

kimbeer

Anbefalte innlegg

Kall meg gjerne lat og/eller dum men fant ikke(orket ikke lese så utrolig mye) om motorbytte på golf 3 og har et par spørsmål.

- Slipper man motoren ned eller løfter man den ut på toppen?

- Har noen i oslo/akershus området en elefantjekk jeg kan låne evt om den skal løftes ut?

- er det noe spesielt jeg bør huske på ved motorbytte?

- Trenger man mye spesialtverktøy?

Er en golf 3 110hesters TDI som skal få en motor av samme type men i bedre stand =D

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt lettere å heise motoren opp enn å heise opp bilen nok til å komme til med noe løftegreier fra undersiden.. :P

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk vært med å bytte motor før :P og ja den startet etterpå ;D

Men skal få hjelp av brodern og typen til modern men lurer bare på hva som er lettest på golf fordi forrige bilen som jeg var med å bytte på, så måtte bilen opp og motoren ned...derfor lurte jeg på om det var tilfellet her og eller om den gikk ut på toppen ;) Ikke noe som blir satt til side her :P

Men om ut på toppen går så blir det ut og kjøpe elefantjekk imårra ;D blir kos =D 1,9l TDI med 110hk tilsalgs om noen gir mer enn NBS ;) 5000kr for gir motor og turbo :P

Lexus IS 200 -99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alderi skiftet motor på en mk3, men har gjort det et par ganger på mk1.

- Skru av akslingene

- sett motoren i spenn, ved hjelp av elefantjekk

- Ta å koble ut alt det elektriske/gasswire/cluch wire osv. husk å merk det du er usikker på.

- skru av alt av fester til motor og girkasse.

- løft motoren opp

Spesial verktøy?

nja, vis du kaller torks spesial verktøy. så trenger du det..

Sikkert noe jeg har glemt.

Jetta Einser 16V kr

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah takker ;) lurte vel hovedsaklig mest på om motoren skal ut ovenifra eller under men det fikk jeg jo svar på =) Men da har jeg vel det som trengs av verktøy tipper jeg :) piper opp til 38mm og torks sett med endel størrelser ;D umbraco i hue og ræva og masse anna piss ;D skal ikke stå på verktøyet hvertfall ;D Og en rull med lapper til å klistre på ledninger og diverse som trenger merking :P

Lexus IS 200 -99

Lenke til kommentar
Del på andre sider