Gå til innhold

Støtdempere på 200 serien

Ranger emnet


Exerqtor

Anbefalte innlegg

Er det samme støtdempere på alt av 240? Altså vil sportsfjører til 242/244 funke på 245? Eller vil det ikke bli like bra?

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, det vet jeg om.. Men tenker på åssen det blir å sette et sports demper sett til "240" på en 245. Om det kommer til å bli no kødd da pga den er tyngre i ræva..

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det kommer til å bli noe kødd nei. 240 og 245 har samme dempere orginalt. Hvertfall på de jeg har skrudd på.. Eneste forskjellen er om 245'en er diesel. Da tåler fjærene foran mer tyngde. F.eks en V8...

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp det dere nevner nå jeg stusser på. Bakstillinga på en 240 å en 245 er jo lik. Men med tanke på at 245'n er tyngre som sagt så kan det jo hende at det er no crap som er forskjellig.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, det vet jeg om.. Men tenker på åssen det blir å sette et sports demper sett til "240" på en 245. Om det kommer til å bli no kødd da pga den er tyngre i ræva..

 

Mener at 245 ikke er så mye tyngre bak en 244 når de er ulastet. Grunnen til at det er andre fjærer bak på 245 er vel for å klare den tyngre vekten når den er fullastet.

 

Hadde 245 med V8 før. På den brukte jeg sportsdempere og fjærer bak fra 244. Funka bra det :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekti, har sett noen i sverige som selger komplette sett med sportsdempere å senkefjører til 240 for 2000spenn nemlig.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VANLIGE 245 fjærer er vel 20% (eller var det 10%??) stivere enn VANLIGE 244 fjærer.

 

Senkefjærer til 244/245, 242, etc. 260, 240 diesel, bla bla, er samme ulla.

 

Det står på tüv papirene:

240 ALL

 

Da inkluderer det diesel, det inkluderer 260, 245, etc.

Dempere er også samme.

 

Hijackers kan umulig være kortere enn vanlige dempere, da de tross alt er laget for å kompansere for økt vekt, som påpekt tidligere i tråden.

 

Mao. Kjøp deg senkefjærer og gode gassdempere.

Om du ombestemmer deg, er ikke 2000 så ille uansett.. klarer vel lett å selge videre, såfremt det er gode saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaButcher, Hijackersene mine å på tre andre biler jeg har skrudd på, har vært kortere enn vanlige dempere man får til 200serien.. MEN, dem går rundt 1-2cm lengre ut å er FAEN så stiv når man blåser dem opp.. Derfor kompanserer dem økt vekt.. :)

 

Men som DaButcher sa... Beste er senkefjærer og gode dempere. F.eks Koni.. Får jo diverse andre gode dempere også som er ypperlig i forbindelse med senkefjærer, men jeg nevnte bare koni. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VANLIGE 245 fjærer er vel 20% (eller var det 10%??) stivere enn VANLIGE 244 fjærer.

 

Senkefjærer til 244/245, 242, etc. 260, 240 diesel, bla bla, er samme ulla.

 

Det står på tüv papirene:

240 ALL

 

Da inkluderer det diesel, det inkluderer 260, 245, etc.

Dempere er også samme.

 

Hijackers kan umulig være kortere enn vanlige dempere, da de tross alt er laget for å kompansere for økt vekt, som påpekt tidligere i tråden.

 

Mao. Kjøp deg senkefjærer og gode gassdempere.

Om du ombestemmer deg, er ikke 2000 så ille uansett.. klarer vel lett å selge videre, såfremt det er gode saker!

 

En kompiss av meg kjøpte seg senkesett til 240 hos pedersen's racing, å dro til BT for å godkjenne det. Det fikk han ikke gjort pga det var til 240.. Så da måtte han kjøre med det ugodkjennt fram til det kom senkesett som var til 245. DA fikk han godkjennt det.. Så jeg vet ikke helt jeg:S Nummera på fjørene var vist ikke likt på 240 og 245.. Så BT i Mysen(mener jeg) nekta plent på å godkjenne det.

 

Her har vi jo et eksempel på at det står spesifisert at det er til sedan: Väghållning

 

Å her har vi komplett sett med dempere å senkefjører: Chassisats / Väghållningssats Volvo

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår