Gå til innhold

Xenon-pære tenner ikke

Ranger emnet

azimuth

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Golf IV nå i vinter. Den har ett ettermontert xenon kit av ukjent merke. (Ikke bixenon) Nå i dag vil plutselig ikke xenon pæra på venstre side tenne. Den blinker kjappt ett par ganger..det er det hele.

Har prøvt å riglet litt på kablene i tilfelle det va de som var løse, men så enkelt var det dog ikke.

Er ikke lett å komme til heller da det er veldig trangt.

Det jeg stusser i er om det kan være tenneren som er gåen?

Parklyspæren (Halogenpære) tok kvelden for ikke så lenge siden, men om det kan være en sammenheng vet jeg ikke.

Har desverre null erfaring med xenon, så jeg takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk i kveld liv i pæren igjen etter å ha slått av og på igjen noen ganger, problemet er bare att lyset fra pæren blir raskt lilla etter den er tent. Er det tegn på at den begynner å bli gåen?

Er det normalt at desse ballastene skal lage lyd når jeg slår på tenninga? Holder på en liten stund..høres nesten ut som de "stiller seg inn". Kommer faktisk litt lyd fra de når jeg rigler på den ene kabelen på venstre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg fant en Bosch logo på "ramen" rundt selve glasset...så kanskje det er et Bosch-kit??

Knipset iallefall noen bilder av greiene. Kanskje noen vet hvilket sett det er...

Jeg antar at det er den metallboksen på baksiden av lykten som er ballasten..eller?

Meeget trangt må jeg si ....

xenon1.jpg

xenon2.jpg

xenon3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen vart førstegangsregistrert i slutten av 1999...var det vanlig med fabrikkmontert xenon på den tida?

Visst de er originale..da skal de vel være automatisk høydejusterbare. Er det kanskje det som lager lyd når jeg skrur på tenninga? Kan ikke huske å ha lagt merke til at de har "justert" seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var vanlig med xenon i 99, tror den første bil som hadde dette var BMW på begynnelsen av 90tallet, men som ekstrautstyr,det var i 92-93 tror jeg. Rett meg vis jeg har feil angående årstallet. Men i 99, så var det vanlig med xenon, som ekstrautstyr. Den har sikkert blitt bestilt med det, for ser orginalt ut for meg og.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blitzer dem bare i oppstarten en 3-4 blink så er dem tom for gass.. altså, levetiden er utløpt.

Ellers så kan det være for lite strøm på bilen. For dårlig batteri eller dårlig ledningsforbinnelse

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blitzer dem bare i oppstarten en 3-4 blink så er dem tom for gass.. altså, levetiden er utløpt.

Ellers så kan det være for lite strøm på bilen. For dårlig batteri eller dårlig ledningsforbinnelse

Ja, det er nettopp dette som skjer. Får lys i pæra av og til, men det er da svakt og lilla på farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nettopp dette som skjer. Får lys i pæra av og til, men det er da svakt og lilla på farge.

lilla ja. pærene er brennt ut.

Desto eldre pærene blir desto mer lilla blir dem.

Lyset reduseres kraftig på slutten. :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider