Gå til innhold

første forsikring

Ranger emnet

palm89

Anbefalte innlegg

jeg lurer på hvilket forsikringsselskap jeg skal velge, og om jeg skal sette den på moren min eller meg selv, dette er angående førstegangsbil.

jeg har sett meg ut opel vectra, astra og calibra, mazda 323 gt.., audi 80/90/100, og honda crx.

hva vil dere anbefale? :hellothere:

på forhånd takk

Audi 80, injection 90 modell, 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne har du to valg.

1: Setter forsikringen på morra di og vente til du er ca24år og da begynne med 20% bonus ved en alder av 24, noe som blir litt billigere de første åra.

2: sette den på deg selv å begynne på 20% bonus nå, da vil det bli litt dyrere de første åra, men du vil ha en bonus på 60-70%? når du er 24.

opp til deg..

Ang. selskap er det bare å ringe rundt..

mvh. lavamakt

2002 VW Passat 1,9TDI 4Motion [X]

1991 Nissan Sunny N14 1,6SLX [X]

1989 Corrado G60 [_]-Stjælt og sårt savnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Setter forsikringen på morra di og vente til du er ca24år og da begynne med 20% bonus ved en alder av 24, noe som blir litt billigere de første åra.

2: sette den på deg selv å begynne på 20% bonus nå, da vil det bli litt dyrere de første åra, men du vil ha en bonus på 60-70%? når du er 24.

Hva er mest lønnsomt?

-BMW e46 2003mod 1,8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket ikke noe særlig til ungdomstillegget, eller mangelen av det, da jeg fyllte 25. Så lenge du har en ordinær "grønn" bil vil ikke kostnadene bli særlig høyere for ungdom. Kommer selvfølgelig også litt an på om du vil ha kasko eller kun ansvar.

Lofavør tilbyr dessuten 30% startbonus, noe som absolutt er å foretrekke hvis du er medlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar:)

tror jeg velger å sette den på meg selv.. er lærling til høsten så kommer til å tjene greit.

noen forsikringsselskap som er å anbefale?

og hva er dette med klimakvoter, hvor mye må jeg evt betale hvis jeg kjøper meg en calibra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1

1200 kroner i måneden er ingenting så lenge eg forsatt tjener imellom 8000-10000 tusen i måneden. bare 5 år til billigere priser!

kan nevnes at 1200 fors. i måneden er hos IF, har ingen anbefalinger dessverre pga ikke sjekket satsene siden november

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir hipp som happ om du setter den på deg selv eller ikke. Går like mange år før du har fått bygget deg opp bonus. Eneste er at du må betale ungdomstillegget nå, men det får du jo også igjen.

Bruker forresten Gjensidige da det var billigst på min bil. Synes de er greie når det kommer til service også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1

1200 kroner i måneden er ingenting så lenge eg forsatt tjener imellom 8000-10000 tusen i måneden. bare 5 år til billigere priser!

kan nevnes at 1200 fors. i måneden er hos IF, har ingen anbefalinger dessverre pga ikke sjekket satsene siden november

kommer til å tjene det jeg og tenker jeg.. så da kommer jeg nok tli å sette den på meg:)

takk for svar folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klimakvoter trenger ikke du å tenke på....

når det gjelder bil, snakk med forsikringsselskapet først, de har klare lister på hvilke biler som er billige og dyre å forsikre.

du kan spare 30-40 000 på etpar år bare med å velge "riktig" bil. trenger ikke å være en kjedelig bil fordet, men en som ikke står med røde bokstaver og 2 streker under hos forsikringa.

1200 i mnd er jævlig mye penger for forsikring, da har du feil bil og helst ha måtte bruke forsikringa og hatt skylda sjøl.

jeg har gjensidige,og har 940 turbo til 5600 i året. tips: samle forsikringer (jepp, du bør ha flere enn bilen, f.eks en ulykkesforsikring som du sikkert får med i bilprisen), da får du fordelsprogram iom at du har flere forsikringer, itillegg kan du få med mora di og søsken/foreldre i en avtale, da får alle sammen billigere priser hos de aller fleste da de vil jo ha flest mulig kunder. kommer du/dere med 5-6 forsikringer samlet, blir det litt billigere for alle sammen.

men sjekk hvilke biler de er rimelige på, f.eks en 325 cab koster 25.000 i året, mens en saab 99 turbo koster 2300 hvis du er 18-19 år.........

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...