rs2tom Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Hei OKI Dette har jeg aldri vært bort i.Når jeg feks.stopper i ett kryss,og deretter skal løse ut på første giret, så begynner den å fuske ,det er som om den har feiltenning.slik holder den på i ett par sekunder til helt sån plutselig turbotrykket kommer ,og den tar helt av... Den kan fuske litt på det andre giret også, men ikke så mye. Jeg føler ikke at bilen går så godt heller ,som jeg gjorde før.Men det kan jo bare være at jeg begynner å bli vant til den. Er det noen som kjenner igjen dette problemet? jeg har tatt diagnose, og det er ingen Feilkoder. Siter LIVET ER FOR KORT FOR Å KJØRE KJEDELIGE BILER,,,,KJØP DEG AUDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zel Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Høres ut som om du har en lekasje i turbo trykket. Min var også slik en gang det lakk. Byttet slangen som sitter før gass spjellet, så ble den bra. Det er ikke alltid like lett å se at denne har lekasje. (Se Zel sin RS2 tråden for å se hvilken jeg mener) Siter Audi RS2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rs2tom Skrevet Mai 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 oki:) jeg leste det innlegget ,tror jeg.Men vet hva du mener:)skal sjekke det Takk for svaret zel:)) Siter LIVET ER FOR KORT FOR Å KJØRE KJEDELIGE BILER,,,,KJØP DEG AUDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rs2tom Skrevet Mai 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 Nå har jeg tatt av den stussen som du meinte var problemet.Hull var det ja.Fikk tettet det, men den fusker like mye ,enda:( problemet oppstår kun når motor er varm, og når jeg stopper den, og tar en 5 pause, og starter den igjen ,så begynner den og jage utrolig mye, prøver og stabilisere seg liksom. Siter LIVET ER FOR KORT FOR Å KJØRE KJEDELIGE BILER,,,,KJØP DEG AUDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zel Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 Fikk du tetten hullet? Du har femdeles de samme feilene som når min lekker der. hvis det ikke er luftmasemåleren som er på vei til å ryke da. Hvis den bare er dårlig så vil det ikke komme frem på diagnose. Siter Audi RS2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rs2tom Skrevet Mai 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 Hei ja, jeg fikk tettet det,men har bestilt ny.Den var ikke helt bra. Ny luftmassemåler er også på bestilling.Så jeg får bare krysse fingrene på at det er den. Tenker det er KN filteret som har tatt knekken på den. Hvis ikke ,så kan det jo være lekasje eg annen plass.Hmmm Vet du hvordan å trykkteste annlegget ? Siter LIVET ER FOR KORT FOR Å KJØRE KJEDELIGE BILER,,,,KJØP DEG AUDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zel Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Jeg har også forsøkt å tette denne, men når du slipper gassen blir det et ganske greit trykk her, tror vel det er derfor den ryker så ofte. (Ikke at jeg kan så mye om det, men det er min teori) Det er ikke sikkert at jeg trykk tester på den beste måten, men jeg blåser luft inn ved luft filteret. En kompis skrudde en luft ventil inn i bunnen på en 1 1/2 liter tror jeg det er. Den skal passe ganske bra der luftfilteret sitter, men IKKE blås for mye! KN filter hadde jeg også. Vips så hadde jeg ødelagt luftmasse måler. Så prøvde jeg et annet filter som var ganske likt, men som var laget slik at det ikke skulle ødlegge måleren. Det gikk bra en liten stund, så VIPS igjen. Det var da mekanikeren på møller sa til meg: "Hvorfor har du slikt filter?" Jeg svart: "Da skal den jo gå bedre også gir det kul lyd!" Så svarte han: "Det er Porsche som har bestemt hvordan filter som skal sitter her. Så du har nok rett, de satte nok inn et filter som ikke er bra nok. Det er nok litt for lite. For de på Porsche vet jo ikke hva de driver med! Bilene dems har jo disse problemene hele tiden! Så det beste er nok om du fortsetter å kjøre med åpent filter, for det er sikkert ikke en eneste årsak til at de har valgt å putte det inn i en boks!" Jeg forstod jo ironien og dro hjem, smalt inn orginal boksen! Etter det har luftmassemåleren min vært fin! (bank i bordet) Siter Audi RS2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rs2tom Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 hehe:))ja,sant nok.Så du anbefaler meg å montere den store boksen igjen, med orginalfilteret ? Må vel gjør det ja.bler vel litt dyrt i lengden, hvis jeg ska kjøpe luftmassemåler hver måned.hehe:)Det jeg skal gjør med bilen ,er større turbo, dobbel 2.5" eller 3" exsos og 380hk ship.Og ca 1.7 i trykk. Tror du eg trenger noe bedre filter da liksom ? Siter LIVET ER FOR KORT FOR Å KJØRE KJEDELIGE BILER,,,,KJØP DEG AUDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zel Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Ja, jeg mener du bør bruke orginal boksen og den holder nok i massevis til det opsettet. Vet om en som går med slikt oppsett og har orginal boks. :-) Det som er litt "kjipt" er at det er det samme filteret som brukes i Golf 2 hehe!! Siter Audi RS2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rs2tom Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 hehe:) seie du d ja.hmm.sant så sant,,men Porsche vet nok hva di gjorde, når di satte inn den boksen.Jeg tviler ikke på, det. jeg får luftmassemåleren i morgen, så jeg er litt spent om det går godt:) Siter LIVET ER FOR KORT FOR Å KJØRE KJEDELIGE BILER,,,,KJØP DEG AUDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zel Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Får du slangen også eller? Siter Audi RS2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rs2tom Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 ja,slangen kommer også i morgen:) Siter LIVET ER FOR KORT FOR Å KJØRE KJEDELIGE BILER,,,,KJØP DEG AUDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rs2tom Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Javel.. Da var luftmassemåleren og slangen skiftet, og bilen Ble Guud:D Ingen Fusking eller juksing i motoren lengre. Takk for gode råd Zel:D Siter LIVET ER FOR KORT FOR Å KJØRE KJEDELIGE BILER,,,,KJØP DEG AUDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zel Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 :D Bare hyggelig å kunne hjelpe!! Kos deg med bilen! Siter Audi RS2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg