DRFT-R Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 nei! dette er ikke kødd! Denne fant jeg faktisk på bilekstra på ryen en gang! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b-havers Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 Lurer på om blinlysoljen tømmes raskere på nyere biler enn på eldre? Eller er det mindre tank? Hvis du tar en titt i f.eks rundkjøringer, er andelen nyere biler med tom blinklysoljetank vesentlig større enn antall gamle biler. Eller er det bare det at blinklys er blitt for dyrt til å huke av på ekstrautstyrs listen på nye biler? Siter 1997 VW Passat 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 Lurer på om blinlysoljen tømmes raskere på nyere biler enn på eldre? Eller er det mindre tank? Hvis du tar en titt i f.eks rundkjøringer, er andelen nyere biler med tom blinklysoljetank vesentlig større enn antall gamle biler. Eller er det bare det at blinklys er blitt for dyrt til å huke av på ekstrautstyrs listen på nye biler? Det skyldes nok ABS, anti-blink-sensor, som man finner på de fleste nye biler. Det er en sensor som leser av væske-mengden i blinklysolje-tanken, og ut i fra det bestemmer den om det er nødvendig/verdt å blinke. Men det er ofte noe rusk med desse sensorene, som gjør at bilen aldri blinker. Jeg ser det at på Scooteren min er blinklys-volumet på fattige 13,97ccm. Noen som vet om det går bra om jeg flytter over blinklys-nettet fra Vectraen til fattern, over på Scooteren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 Å flytte over blinklysnettet fra en bil til en scooter krever en ganske modi(g) fisering. Du må legge nye rør fram til blinklysreleet, da dette ikke sitter på samme plass og du bør borre releesokkelen til første overdim og selvfølgelig montere et større blinklysrelee. Ut over dette er det vel ganske plug&play, man må bare passe på at rørene fra beholderen til releet er like lange på begge sider, hvis ikke så ender man opp med ujevn nødblink (som kanskje ikke er noe problem, da mopeden ikke har nødblink?). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 I slike tilfeller må man passe ekstra godt på den grønne overledning! Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mills_kaviar Skrevet November 16, 2008 Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 uff, ikke snakk, det fikk jeg en gang. Helt forferdelig.. kortslutta hele strømsystemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet November 16, 2008 Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 Håper for din skyld at du ikke feilkobla understrømmen da... For da kan du bare kaste hele overledningen Siter 94 BMW E36 316i compact 94 Opel Astra 1.6si sedan (Død) 8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yelsent Skrevet November 16, 2008 Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 Bruker selv denne.. Går aldri tom for blinklysolje med denne godsaken her! Siter '92 Mitsubishi Eclipse GS Historie, prosjekt -og bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet November 16, 2008 Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 Hva er poenget med denne tråden? Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Det skjønner du når DIN understrøm korslutter så pluggfilteret ditt tar fyr og hele trommelkammen overroterer inn i en omvendt akse... Blir komplett motorforlis av sånnt. Men ikke kom her og grin når DET skjer din blinklysolje-understrømm-dissende akseomvender :D Siter 94 BMW E36 316i compact 94 Opel Astra 1.6si sedan (Død) 8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Hva er poenget med denne tråden? Det er et fenomen fra seint 1800-tallet, som folk fortsatt synes er morsomt da vettu... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Haha, skjønner fremdeles ingenting. Hva er greia med blinklysolje? Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Det er et fenomen fra seint 1800-tallet, som folk fortsatt synes er morsomt da vettu... Aha.. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ninjaflipp85 Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Jeg vetta faen Har bestilt den olja men har funnet ut at jeg skal slutte å bruke blinklysa. Da pris på olje stiger. Så jeg har har begynt med å vifte ned arma ut vindue. Må gjerne bruke foten på pasasjer siden vist jeg ikke har folk med meg! men noe jeg har fundert på , å lett etter men faen ikke finner! Er bremselys olja! Er det samme prinsipp som med blinklysa da eller? Er det rød ølje? kanskje teste med rødspirit.. hmmfh. dessuten har jeg problemer med defektanlegget mitt! Siter Mvh Mr Eriksen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Herregud, dummeste spørsmålet ever! Det funker ikke med bremselys olje, da ville det jo ha blinket rødt! Rødsprit ville ha skjært hele systemet og kostet deg dyrt. Når ble sprit smøring? Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg