cruzer Skrevet Desember 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2007 Top tre om ting som irriterer meg mest: 1. Folk som ikke tar skifting av blinklysolje serriøst. 2. Å skifte blinklysolje bare fordi du har tatt feil av blinklys,- og bremselysolje :shake 3. Å gå tom for blinklysolje. Siter X-box LIVE: Illegal Drifter PlayStation®Network: IllegalDrifter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Desember 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2007 Var innom Biltema i dag og fant denne: Føler liksom at helga er reddet nå. Denne skulle blandes ut med 18% vann og 24% hydraulikolje, noe som passet meg perfekt med tanke på jobb og fritidsinteresser. Funket kjempefint og anbefales på det sterkeste. Skal vist holde nesten frem til jul (med forbehold om feil datostempling og uvettig bruk). PS! Husk å kjøpe olje til både høyre og venstre side hvis du er glad i bilen din..... Rabatt ved kjøp av begge samtidig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Desember 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2007 faen heller, 940 vogna stoppet i dag i det jeg blinket meg ut av en rundkjøring ved solsiden i trondheim Vi blinker vel ikke i rundkjøringer? GJØR VI VEL????? Tenk litt økonomisk og dropp det heretter. Volvo'n er spesielt utsatt på dette området..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
azfriz Skrevet Desember 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2007 Vi blinker vel ikke i rundkjøringer? GJØR VI VEL?????Tenk litt økonomisk og dropp det heretter. Volvo'n er spesielt utsatt på dette området..... ja, jeg er egentlig flink til å spare på blink, men jeg hadde en v70 med 2 lakrismenn bak meg, derfor jeg ikke tok noen sjangser :) Siter Volvo 940 TIC (FK) Volvo 740 TIC Volvo 760 GLE(solgt) Volvo 740 GL(solgt) Volvo 740 GL(vraket etter kræsj) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErlingW Skrevet Januar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 Jeg har gjort et par forsøk med en gammel Ford jeg bruker daglig, der jeg har fylt den ene lykta bare halvfull med 5 - 50 helsyntetisk... Ingen forskjell å spore i forhold til den lykta som er full. Nå lurer jeg på å ta steget helt ut, og tømme ut all oljen, og prøve uten. Hørte om en kar her om dagen som gjorde nettopp dette. Det gikk fint, rent bortsett fra at hele ledningsnettet revna, og måtte syes igjen... Det viste seg at han hadde borra litt for langt da han tok på hull i lykta si... Har også en nabo som dreiv å fikla med polariteten på blinkersene på en Mazda. Han bytta pluss og minus, og bilen svingte feil vei når han slo på blinklyset... Så, til dere som tror at blinklys er noe man driver og tuller med i tide og utide; tro om igjen! Traff Ola(Lunde)her om dagen. Skal hilse så mye... Blink - opp høgre... Blink - ned høgre... Blink - ned venstre.....osv.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Takk for alle tipsene folkens, dere har hvert til stor hjelp. Det er noen verdensmestere som tror at deres bil er bedre enn alle andres, men d vil fort finne ut hva som skjer... Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Januar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2008 hva tenker dere med? dere har glømt noe vesentlig mer viktig... hva med bremsekalipter-intercooler? er veldig viktig hvis du liker å kjøre fort.. bremsevæska koker lett, så liker du bra bremser er det en fordel å huske på neste gang du har dekkene av bilen.. jeg fikk dette spørsmålet på oppkjøring forresten: -hva kan dårlig bremseeffekt skyles? svar: mangel på bremse-kalipter intercooler eller mangel på katalysator.. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitz86 Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 EksosWiren er enda viktigere ved EU-kontroll btw! eller det er 2'er feil på begge:O Siter - Toyota corolla 96" 1.3 xli 16V - Toyota Corolla 85" 1.6 GTi 16V TwinCam (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 ja, huff gikk på en skikkelig smell og glemte eksoswiren på forrige EU kontroll! blei skikkelig dyrt siden dette ikke er noe du får lov til å fikse selv. bilen var jo så risig så det var bare den som manglet for at den ikke kom igjennom. massevis med feil vettu! som punktert svinghjul (glemte å tømme på litt fordelerbank). bare glad de ikke så at jeg hadde en helt sinnsyk skjæring av gjengene på blinklyset bak. ordnet seg når jeg fikk tatt meg sammen og honet å smurt opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andros Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Noen som har litt erfaring med TRIMMING av blinklys? :p Syns det blinker så seint skjønner dere.. 2x i sekundet er for treigt for meg altså.. Må ha noe som virkelig suser! : ) Noen ideér på å montere en eventuell turbo eller lignende? Kom med forslag :D Siter Audi Uten Quattro er som bil uten dekk! Chevy Van BMW 316i(320) 90 x BMW 325 88 x Audi 80 Quattro 87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bitchplz Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 har en turbo utencooler til salgs:P selges me blinkelys olje me super pærer;) pm meg for pris:spin: Noen som har litt erfaring med TRIMMING av blinklys? :p Syns det blinker så seint skjønner dere.. 2x i sekundet er for treigt for meg altså.. Må ha noe som virkelig suser! : ) Noen ideér på å montere en eventuell turbo eller lignende? Kom med forslag :D Siter - volvo 240 gle - mb 230 - mb 300 te - opel omega Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Noen som har litt erfaring med TRIMMING av blinklys? :p Syns det blinker så seint skjønner dere.. 2x i sekundet er for treigt for meg altså.. Må ha noe som virkelig suser! : ) Noen ideér på å montere en eventuell turbo eller lignende? Kom med forslag :D Har hørt at Blinklys-chip er en grei løsning, men du øker bare blinkehastigheten til ca 2,5 blink i senkundet. Dessuten så har chipen det med å slite ut pærene fortere, av ukjent grunn. Jeg har sett folk som kobler på en elektrisk turbo i relèet, men dette krever litt arbeid, da du må demontere relèet. Men dette funker fett, så lenge du monterer en wastegate-dyse på både venstre og høyre side av bilen. Dette kan dog få konsikvenser for fotgjengere, i form av støt, men vi er da ikke fotgjengere? Dette vil forøvrig øke blinkehastigheten til ca 13 blink i sekundet i følge leverandør, men da har du en del blinklystrim fra før. Så regn med ca 9 blink i sekundet, på orginale blinklys. Det følger med forsterkede pærer i dette kit'et. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andros Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Har hørt at Blinklys-chip er en grei løsning, men du øker bare blinkehastigheten til ca 2,5 blink i senkundet. Dessuten så har chipen det med å slite ut pærene fortere, av ukjent grunn. Jeg har sett folk som kobler på en elektrisk turbo i relèet, men dette krever litt arbeid, da du må demontere relèet. Men dette funker fett, så lenge du monterer en wastegate-dyse på både venstre og høyre side av bilen. Dette kan dog få konsikvenser for fotgjengere, i form av støt, men vi er da ikke fotgjengere? Dette vil forøvrig øke blinkehastigheten til ca 13 blink i sekundet i følge leverandør, men da har du en del blinklystrim fra før. Så regn med ca 9 blink i sekundet, på orginale blinklys. Det følger med forsterkede pærer i dette kit'et. Tror faktisk jeg går for 13 blink i sekundet.. Passer meg ypperlig, men tror kansje det vil gå hardt utover pærene da.. Halverer sikkert levetiden.. Så kan hende jeg stikker på biltema å kjøper meg 4 hadegen-lys :) Må vel kjøpe det dyreste og beste som fins av blinklysolje.. hvis ikke vil vel hele opplegget skjære seg.. Stå på folkens! Kom gjerne med flere trim tips til blinklys! (Y) Siter Audi Uten Quattro er som bil uten dekk! Chevy Van BMW 316i(320) 90 x BMW 325 88 x Audi 80 Quattro 87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DevilsTower Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Til deg litt lengre oppe som foreslo å tappe all olje fra blinklysene: Prøvde dette i dag, og det endte med at jeg må bytte panser, fanger, venstre forskjerm og lykt da hele lykta ekspoloderte :( Sa bare PANG og så stoppa bilen helt. Var så alvorlig at til og med ledningsnettet til blinklysene hadde snurpa seg sammen rundt grenrøret! Siter Mvh Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Ja, uff vanlig feil på VAG det der. Desverre stoppet mine blinklys i dag da jeg hadde fylt på sommerblinklysolje fra Nille. Jaja, billig og funka jævli bra når det var over 10+. Merket at det plutselig begynte å blinke på feil side og når blinklyset lå på 8000rpm begynte det å tikke noe voldsomt fra nødlys forsterkeren under førersetet. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg