HemiCuda Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Jeg fant heldigvis påfyllingen for blinklys olje ganske kjappt på min bil. Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Vikti å få fylt på helsyntetisk olje på blinklysan, streike dæm, må du bynn å smør opp dynamoen, da bynne alt d elektriske å fuske..=p Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrsinder Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Er det noen som har tips om hvilken olje jeg skal bruke på mondeon min? Høres ut som blinklysa har begynt å tikke =/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Er det noen som har tips om hvilken olje jeg skal bruke på mondeon min? Høres ut som blinklysa har begynt å tikke =/ Borr hull i blinklyset, på ca 3mm i radius, og fyll på 2,381 dl med en blanding av syntetisk biltema-olje (2/3) og mat-olje fra firstprice (1/3). Plugg dette hullet med å gni et såpestykke mot hullet. Gjør du dette på alle blinklysa, bortsett fra fremme til høyre, så bil du sansynligvis bli kvitt tikkinga! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svsol Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 Borr hull i blinklyset, på ca 3mm i radius, og fyll på 2,381 dl med en blanding av syntetisk biltema-olje (2/3) og mat-olje fra firstprice (1/3). Plugg dette hullet med å gni et såpestykke mot hullet. Gjør du dette på alle blinklysa, bortsett fra fremme til høyre, så bil du sansynligvis bli kvitt tikkinga! Du har ikke peiling på hva du prater om. Skal ikke blande noe blinklysolje, det kjøper man på statoil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Er mange som får ujevnt signal til sentral forskyvern med den statoil olja. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf2"turbo" Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 Anbefalt viskositet på blinklysolja? tid for skifte nå, men blir så usikker, virker som det er mange å velge mellom. anbefalte typer? Siter Bredt er fett:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 delsyntetisk på biler som det blir blinket ofte med og som blir brukt hver eneste dag... Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 blir det nok kjøling på blinklyset med en 13raders olje kjøler nå som jeg har chip trimma den og skrudd opp lade strømmen på dynamoen? kompis av meg som klarte å skjære gjengene i blinklyset pga for lite kjøling me lignende trim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
john84 Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 pleier å bruke litt sleggefett på blinklyset jeg.. funker helt konge.. slipper å skifte så ofte da. anbefales Siter Xbox Live Nick: ScRuCkY84 Nor Bli med på Onlinespillet Travian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Straydog Skrevet Februar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 Det er mange som snakker om trimming av blinklysa, men ingen tenker på å oppgradere blinkeleddene! Det er veldig viktig, for hvis du øker effekten fra 2 blink til f.eks 4, så blir belastningene på sentrifugalstagene dobbelt så store, og da kan du fort sitte igjen med kokt blinklysolje og det som verre er. Skjedde med en kompis av naboen på ferietur til Tyskland, og han ble påkjørt på autobahn da han skulle etterfylle. Siter 1996 Volvo 850 T-5 1993 Volvo 240 GL [x]1986 Volvo 745 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loxus Skrevet September 1, 2008 Rapporter Share Skrevet September 1, 2008 Nå nylig støtte jeg på et problem med oljen på min R33 Skyline. Jeg byttet blinklysene i framskjermene fra vanlige orange lykter til sotede Nismo-lykter. Problemet er at resten av blinklysene fremdeles er orange, og jeg har ikke funnet en olje som er kompatibel med begge typer (såkalt tokomponent-olje). Bilen min er riktignok ikke så vanlig, så jeg forventet at jeg kanskje kunne støte på noen utfordringer rundt oljeskiftet. Men jeg gikk ut fra at dette ville være omtalt i verkstedhåndboken jeg har. Dessverre stemte ikke det, og nå sitter jeg altså her med skjegget i postkassa. Må jeg bytte blinklysene framme tilbake til de originale, eller kan noen anbefale meg en olje som gjør at orange og sotede blinklys vil fungere om hverandre? Mvh Desperat Det er jo en enkel sak å løse - finn en vraka R33 og plukk ut blinklyssystemet på den. Bygg deretter om ditt eget system til 2-kanals blink. På hovedblink-slangen må du sette opp en oljesplitter, slik at både fremre og bakre blinkesystem aktiveres. Det er viktig med en solid oljesplitter, da for lavt oljetrykk kan forårsake usynkron blinking. Personlig anbefaler jeg denne: (blinklyspumpa di bør minst holde ett trykk på 1200-2000 PSI for optimal blinking. Les mer og se koblingsskjema på denne siden: http://www.trinityinnovations.ca/product_line/flow_divider_ddtwo Siter [X] 2007 - Volvo C30 2.0D [ ] 1991 - BMW e34 525i [ ] 1999 - Chrysler Stratus 2.0 [ ] 2007 - Nissan Narvara 2.5D [ ] 2005 - Renault Kangoo 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 vinteren nærmer seg, sjekk heftet i bilen om du har riktig viskositet på blinklysolja. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Hvor mange ganger må jeg si at man bør bruke den viskositeten som står oppgitt i blinklysets instruksjonsbok. Noe annet ville vært useriøst... vinteren nærmer seg, sjekk heftet i bilen om du har riktig viskositet på blinklysolja. Dette har jeg vært inne på tidligere biring, men du har jo så rett, så rett... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Dette har jeg vært inne på tidligere biring, men du har jo så rett, så rett... sorry felgen, lever i min egen verden i dag. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg