esbandos Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Sprit er kun smøring av blodårer og andre innvendige organer i menneskekroppen. :) Jeg for min del har sluttet å bruke blinklys, da bilen jeg kjører, er såpass antikk at blinklysoljebeholderen var laget av rust-stål, og ikke holder på blinklysolja.. :( Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Herregud, dummeste spørsmålet ever! Det funker ikke med bremselys olje, da ville det jo ha blinket rødt! Rødsprit ville ha skjært hele systemet og kostet deg dyrt. Når ble sprit smøring? Smører halsen! Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CivicLars Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Herregud, dummeste spørsmålet ever! Det funker ikke med bremselys olje, da ville det jo ha blinket rødt! Rødsprit ville ha skjært hele systemet og kostet deg dyrt. Når ble sprit smøring? Sprit har vel alltid vært smøring, når det kommer til politi/lensmannsmøring ;) =P Hehe Siter - Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Er det felles tank for høyre og venstre blink olje? Må det luftes etter at pumpe/pumpene har kjørt tørt? Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Jeg tok å tilsatte litt kvikksølv i min blinklysolje, da fikk jeg sånn stilig krom effekt på pærene etterpå som nye biler ofte har.. Tror de har mer kvikksølvholdig olje enn vanlig orange olje egentlig.. Ble tøft iallfall, selv om jeg får Natur og Ungdom på nakken nå.. :op: Dessuten er kvikksølv bra for å holde igjen krypstrømmen som ellers ville blitt borte, og det igjen er jo bra for miljøvennlig drift. Så jeg personlig føler det går opp i opp.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoB23 Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Kjøp blinklysolje på Biltema :) Men husk å bytt teftingen også da ;) Ny tefting holder lenger på olja :D Prøv også å smør på litt sleggefett rundt teftingen. Det hjelper veldig for de som sliter med at blinklysolja blir fort borte ;) Siter Volvo 740 B230ET! Ser ikke noe poeng i å skrive alt jeg har hatt av biler, for det blir en lang liste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|teeBoY| Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 bare jeg som har catchtank til blinklys oljen som kondenserer?? Siter - Honda Crx 1989 modell 1,8l:D X biler: -Honda Civic 1,6i 16v 1991mod-Honda Delsol ESi 1993mod-vw golf 1,6cl 1985 mod (vinterbil)-Audi 100 2,2 stv 1987 mod(vinter/bruks bil)-Honda Civic 1,3 16v 1990 mod-Honda Civic 1,4is 1997 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoB23 Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 bare jeg som har catchtank til blinklys oljen som kondenserer?? Det er noe eget med det der! Ikke mange som har det, men noen er så heldig å ha fått tak i det ;) Siter Volvo 740 B230ET! Ser ikke noe poeng i å skrive alt jeg har hatt av biler, for det blir en lang liste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svends3n Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 pass på det der med blinklys olja ja, har pungtert svingjulet i blinklys veiva engang, sto vel 2-3uker på værksted, det viste seg også at jeg måtte bytte ventilene i potta og coilhuset hadde gått tomt for coilolje, for og gi blinklysa fin gli og klart blink.. det verste av alt er at det faktisk er olje i huset til coilen:p for å kjøle spolen;) hehe;) men genial tråd!:D Siter VW Golf VR6 Tornado Golfen VR6 Dusty Mauve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotta Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 statoil har ;) Siter lotta kjører Bmw <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
action Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 Kan noen hjelpe meg? har skrudd ut vikeplikten men finner ikke noe galt med den, jeg hører plystre-ventilen plystre hele tiden fordi det er noe feil med bilen. Siter 190e 2.0 - går dårlig og bruker mye bensin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glennare Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 off, jeg blir røtin av sånne tråder xD Siter Bruksbil: Ford Sierra! Prosjektbil: Audi Coupe GT! http://www.bilforumet.no/prosjektforum/201778-audi-coupe-gt-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonza Skrevet Juli 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2009 Shit, e har ikkje smørtbiliklysa mine :( detfor de "klikker" sånn...... xD Siter Vw Passat TDI -01 Vw Golf mk3 -98Audi A4 TQ -00Ford Sierra -92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hufsa Skrevet Juli 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2009 Har de Blinklysoljepumpe-releer på biltema? eller må det bestilles til den modellen, fra forhandler? Siter - Mercedes 190E Svære hjul edition Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonza Skrevet Juli 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2009 Har de Blinklysoljepumpe-releer på biltema? eller må det bestilles til den modellen, fra forhandler? du må nokk bestille fra forhandler Siter Vw Passat TDI -01 Vw Golf mk3 -98Audi A4 TQ -00Ford Sierra -92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg