AndreasK Skrevet Juli 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2009 Er dette bare en tulletråd heller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truls160 Skrevet Juli 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2009 Du ser vel at dette ikke er tull? det er jo dette som gjør at bilene faktisk er opprative i dag! uten blinklys olje og kjjapp blinking ved forbikjøring, så hadde nok dødstallene vært jævlig høye! livsviktig å bytte olja! Hvis du får vapour-lock på blink lysa, da er du kjørt.. det er det rett ut i skævven og sjela di forlater dermed jorda:) Derfor er det viktig å montere oljekjøler (den største fra pedersens-racing.no holder nok). Chipping av ecu'n til blinklysa er ikke dumt det heller, men best av alt er nok datasprut! da får du riktig blinking til riktig tid! Tidspunktet på blinken bestemmes av lambda sonden til olja ( sjekker om det er luft i systemet) og oljemengdemåleren som sitter rett etter olje pumpa:) Det sitter også en sensor som måler motor belastning, slik at ved f eks forbi kjøring, så blinker det veldig fort i forhold til kø kjøring! Velg olje med omhu og kjør på:) hvis du ikke har blinklys med en coil per lampe, så bør du bygge om til dette:) får bedre effekt og ikke noe trykk tap i olje ledningene:) på tide å legge seg...:P Siter 2000 Audi A4 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonza Skrevet Februar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 det lyser en lampe for blinklys i instrumentpanelet på bilen min, står i instruksjonsboka at e må fylle på blinklysole,, men finner ikke oljetanken til blinklysa, har en ford sierra 92 mod. :) Siter Vw Passat TDI -01 Vw Golf mk3 -98Audi A4 TQ -00Ford Sierra -92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas- Skrevet Februar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 ahhhh, sierra er det værste når det gjelder blinklysolje! Du må bare helle etter med blinklysolje, fordi det er ikke noe tank :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bonza Skrevet Februar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2010 ahhhh, sierra er det værste når det gjelder blinklysolje! Du må bare helle etter med blinklysolje, fordi det er ikke noe tank :( KRISE, det blir alt for mye styr!! Må nokk ordne en liten tank da xD Siter Vw Passat TDI -01 Vw Golf mk3 -98Audi A4 TQ -00Ford Sierra -92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel-Motorsport Skrevet Februar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2010 Pleier å kjøpe denne på bilde jeg.. fungerer best den. trenger ikke så mye olje på omegan.. =) bytter 1 gang i månen da, lysene varer lengere da =) Siter Opel Omega B 2.0 GL : Simons effektanlegg. Lyd: ADS 700.1 2800W forsterker, DynaBel 1,5Fard kondesator, 2Rockford diskanter, 1stk raskSpiller. Masse planer for bilen :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet Februar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2010 slipper man den tikkelyden med den lyddempende blinklysoljen der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel-Motorsport Skrevet Februar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2010 slipper man den tikkelyden med den lyddempende blinklysoljen der? jepp, beste blinklysolja jeg vet om vertfall :D:D Siter Opel Omega B 2.0 GL : Simons effektanlegg. Lyd: ADS 700.1 2800W forsterker, DynaBel 1,5Fard kondesator, 2Rockford diskanter, 1stk raskSpiller. Masse planer for bilen :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Februar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2010 Blir smooth og fin tikkelyd da ja! Men husk å kjøp resirk-ventil!! da får du "tik-tik-tik-wooooosj!" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liland91 Skrevet Februar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2010 Jeg monterte xenon blinklys i går og nå blinker det skikkelig sakte, er det skitt som har kommet i olja da jeg monterte det? Må jeg bytte olje og filter? Siter Mercedes Benz 230te -89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Februar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2010 Jeg monterte xenon blinklys i går og nå blinker det skikkelig sakte, er det skitt som har kommet i olja da jeg monterte det? Må jeg bytte olje og filter? Aiaiai... Håper du har montert den eksterne oljetanken som trengs ved xenonblink... Ellers risikerer du at hele systemet om en liten stund blinker i hytt og pine av egen vilje... Det er ikke mye stas når statens vegvesen kommer for å peile blinklysolja... Saftig bot av slikt... Og med ekstern tank blinker den fortere :) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet Mars 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2010 Hørt de nye porschene skal bytte blinklysolje på hver 150 blink. Er ikke den litt drøy for ny bil å være? Vet Chevrolet hadde noe lignende på midt 80-tallet, men det var jo fordi viskosemåleren i underspylinga av sokkelen var feildesignet :\ Tror ikke porschene har underspyling engang.. mener det er noe nytt og "bedre" konsept med en variabel sokkelposisjon, og et enkelt oljeutløp i topp og bunn av kammeret? Correct me if I'm wrong, porsche er ikke helt min greie.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liland91 Skrevet Mars 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2010 Ah, flaks at jeg monterte en slik ekstern tank i dag. Ble stoppet og det første de sjekket var blinklysoljen. FLAKS! Siter Mercedes Benz 230te -89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Mars 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2010 Ah, flaks at jeg monterte en slik ekstern tank i dag. Ble stoppet og det første de sjekket var blinklysoljen. FLAKS! Griseflaks! I learned the hard way... Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liland91 Skrevet Mars 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2010 Hørt de nye porschene skal bytte blinklysolje på hver 150 blink. Er ikke den litt drøy for ny bil å være? Vet Chevrolet hadde noe lignende på midt 80-tallet, men det var jo fordi viskosemåleren i underspylinga av sokkelen var feildesignet :\Tror ikke porschene har underspyling engang.. mener det er noe nytt og "bedre" konsept med en variabel sokkelposisjon, og et enkelt oljeutløp i topp og bunn av kammeret? Correct me if I'm wrong, porsche er ikke helt min greie.. Er det ikke slik at sokkelen roterer for hvert blink på porsche? Drehregals eller noe sånnt... Siter Mercedes Benz 230te -89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg