Gå til innhold

Husk å sjekke blinklysoljen regelmessig

Ranger emnet

dramfjor

Anbefalte innlegg

• Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du ser vel at dette ikke er tull? det er jo dette som gjør at bilene faktisk er opprative i dag! uten blinklys olje og kjjapp blinking ved forbikjøring, så hadde nok dødstallene vært jævlig høye! livsviktig å bytte olja!

Hvis du får vapour-lock på blink lysa, da er du kjørt.. det er det rett ut i skævven og sjela di forlater dermed jorda:) Derfor er det viktig å montere oljekjøler (den største fra pedersens-racing.no holder nok).

Chipping av ecu'n til blinklysa er ikke dumt det heller, men best av alt er nok datasprut! da får du riktig blinking til riktig tid! Tidspunktet på blinken bestemmes av lambda sonden til olja ( sjekker om det er luft i systemet) og oljemengdemåleren som sitter rett etter olje pumpa:) Det sitter også en sensor som måler motor belastning, slik at ved f eks forbi kjøring, så blinker det veldig fort i forhold til kø kjøring!

Velg olje med omhu og kjør på:) hvis du ikke har blinklys med en coil per lampe, så bør du bygge om til dette:) får bedre effekt og ikke noe trykk tap i olje ledningene:)

på tide å legge seg...:P

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...
  • 2 weeks later...

Pleier å kjøpe denne på bilde jeg..

fungerer best den.

trenger ikke så mye olje på omegan.. =)

bytter 1 gang i månen da, lysene varer lengere da =)

Blinklysolje_1__1_.jpg

Opel Omega B 2.0 GL : Simons effektanlegg.

Lyd: ADS 700.1 2800W forsterker, DynaBel 1,5Fard kondesator, 2Rockford diskanter, 1stk raskSpiller.

Masse planer for bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte xenon blinklys i går og nå blinker det skikkelig sakte, er det skitt som har kommet i olja da jeg monterte det? Må jeg bytte olje og filter?

Aiaiai... Håper du har montert den eksterne oljetanken som trengs ved xenonblink... Ellers risikerer du at hele systemet om en liten stund blinker i hytt og pine av egen vilje... Det er ikke mye stas når statens vegvesen kommer for å peile blinklysolja... Saftig bot av slikt... Og med ekstern tank blinker den fortere :)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt de nye porschene skal bytte blinklysolje på hver 150 blink. Er ikke den litt drøy for ny bil å være? Vet Chevrolet hadde noe lignende på midt 80-tallet, men det var jo fordi viskosemåleren i underspylinga av sokkelen var feildesignet :\

Tror ikke porschene har underspyling engang.. mener det er noe nytt og "bedre" konsept med en variabel sokkelposisjon, og et enkelt oljeutløp i topp og bunn av kammeret? Correct me if I'm wrong, porsche er ikke helt min greie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt de nye porschene skal bytte blinklysolje på hver 150 blink. Er ikke den litt drøy for ny bil å være? Vet Chevrolet hadde noe lignende på midt 80-tallet, men det var jo fordi viskosemåleren i underspylinga av sokkelen var feildesignet :\

Tror ikke porschene har underspyling engang.. mener det er noe nytt og "bedre" konsept med en variabel sokkelposisjon, og et enkelt oljeutløp i topp og bunn av kammeret? Correct me if I'm wrong, porsche er ikke helt min greie..

Er det ikke slik at sokkelen roterer for hvert blink på porsche?

Drehregals eller noe sånnt...

Mercedes Benz 230te -89

Lenke til kommentar
Del på andre sider