Gå til innhold

alternative ratt 940???

Ranger emnet


volvoboy-940

Anbefalte innlegg

fekk ei lista me godkjente ommbyggingar av ein kompis her ein dag. leste då på kas ratt eg konne bytta t i 940'n. nåken så har peiling på kossen di ser ut???

 

sånn sto d jaffal i dn listå:P

Kode YV1 I4 - Alternative ratt og rattnav 940/960:

Ratt "Roma" 940: 3524558

Tilhørende rattnav 940 91-: 8360876

Lærtrukket ratt "Bison", 940 93-: 9134852

(kollisjonsputen installeres i rattet)

Sportsratt "Le Mans", 960: 3542290

Tilhørende rattnav: 3542994

Mahogni treratt "Good-Wood", 960 95-: 9134826 (beige)

(kollisjonsputen installeres i rattet) 9134537 (svart)

 

bilder av forsjellige råttå anyone? på forhånd takk :volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvoRsport

takk for bilde. det le mans rattet virka jo ganske kult da :) mon tro jeg skulle hatt et slikt et?

 

eirik med volvo

takk det hadde vært fint med navn og bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noe stort problem det ;) mn kan være en fordel og ta av batteriet et par minutter før du bjunner å nappe i ledninger;)du ser det at det er alltid lit opplagra strøm i en kondensator eller no i den duren som sørger for at vis du krøsjer og batteriet ikke skulle virke lengre, så skal det fremdeles gå an å få løst ut airbaggene;) så lurest å ha batteriet av et par minutter. spurte læraren vår om d for ei litå stonn si ser du;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma rattet

romarattcj4.jpg

 

 

"Bison" er et originalratt som er skinntrukket.

"Good-Wood" er også et original med rattkringle i tre, men til 960/S/V90.

 

 

takk for hjelpen:) synest nå det le-mans rattet var kulast eg:) rekna me d blir et sånnt på sikt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mn kan være en fordel og ta av batteriet et par minutter før du bjunner å nappe i ledninger

 

En bekjent som er bilmekaniker sier at de venter i 30 minutter, fra batteriet er frakoblet, til de begynner å jobbe med et airbag ratt. Dette for å ha sikkerhetsmarginene på sin side. En airbag som løses ut har et stort skadepotensiale om du sitter rett foran rattet, og gjerne med noe verktøy i hendene...

 

Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forstiktig å venta 45 min jeg da:p dårlig dag å gjøre det på når jeg gjorde det. minus 15 og østavind:S

 

hehe bedre å vente for lenge en for kort da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R-sport rattet er jo også en mulighet.. Synd mitt ligger å støver ned.

 

S5020689.jpg

 

jo e jo ein mulighet d o;) men personligt så trur eg kje d ville passt så bra i 940'n så le-mans. eg synes le-mans e d kulaste orginalratte d går an å få tak i! jallefall av dei rattå eg har sitt da;) men koffår ligge dit å støve ned? har du et aent ratt i du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår