Gå til innhold

Forslag til ny dame.

Ranger emnet


Ermex

Anbefalte innlegg

Dame med 1000-metere av kvalitetsmerke anbefales, og for de spesielt interesserte, kanskje et sett med heftige felger. Diesel-dame er gromt på bane grunnet godt drag fra lavt turtall. Hvis du er ute etter en lett dame for en helaftens trackday, anbefales det å medbringe etanol-basert drivstoff. Dette medfører en dame som er lettere å håndtere på bane. Tut og kjør :driving

 

Du sikter til topp serien til Hella, da helst med angeleyes og xenon lys?

 

 

Har en "innkjørt" (les oppbrukt) 85 mod med riper i lakken , bulker i høyre forskjerm, og totalt sammenrusta kanaler. Sjarmen ligger i de store rally lyktene , og den kraftige sugemotoren.

Nå er det lenge siden jeg har lekt meg med denne , men jeg har fra sikre kilder at røya er villig på rompa og legger seg gjærne breit i svingene når andre kjører.

 

Etter jeg kvitter meg med denne, tenker jeg ikke at jeg skal gå til annskaffelse av egen dame, men heller låne ei av venner når jeg trenger , eller kanskje leie ei om det blir aktuelt. Jeg har også for morroskyld vært i kontakt med russiske fabrikanter for å ordne meg en leasing avtale på ei som er rimelig i drift og går stille.

 

Jeg vet ikke hva vrakpant på ei dame er , men jeg gir dette rivjærnet vekk til den som har innsatsvilje , pågangsmot, og ikke minst penger til å få faenskapet tilbake på veien.

 

Mangellapp fra siste EU medfølger.. .

 

Edit: Skriveleif

 

Hva mangler snakker man om her? Er det noe som kan fikses med eventuelt sparkel og wunderbaum?

 

Eller må den spennes opp i jigg for å rettes og dreie nye deler, altså få den veldreid igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bare å følge regelen: "Er det høl er det håp, er det pupp er a gammal nok". Evnt om den skulle ryke funker evnt "Høl er høl om man må borre det sjøl".

 

Men fra spøk til revolver, stå på gutta, klassisk tråd.. :P

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Hva mangler snakker man om her? Er det noe som kan fikses med eventuelt sparkel og wunderbaum?

 

Eller må den spennes opp i jigg for å rettes og dreie nye deler, altså få den veldreid igjen...

 

Jeg prøvde å banke ut noen av bulkene i dag, men det førte bare bare til misfarging og kjøreforbud for min del.

Noe jeg glemte å si i min forrige post var at da dama var ny for min del , var den en sporty liten racer. Nå, har den på mysterisk vis utviklet seg til en herja a-team vogn med bredda bakskjermer .. altså , man må regne med å påkoste denna MASSE trim for å kunne kjøre den hardt regelmessig.

 

Jeg har en liten formening om at den uten trim kan kjennes litt tung og at du da må presse den for å i det hele tatt komme i gang når du skal ut å kjøre , og som vi alle vet er jo slike kjøretøy jævla masete å ha med å gjøre i lengden. Etterhvert blir de også kravstore i forhold til garasjeplass, drivstoff mm , for å idet heletatt å starte.

 

Om du velger å bare sparkle denna og fylle den med baum for å bli kvitt mugglukta , så går vel det over en kortere periode. Men jeg er redd for at denna dama bare vil gi deg problemer ganske snart etter arbeidet er ferdig , og at mengden sparkel og baum som trengs vil være langt mere kostbart og ubehagelig enn en liten trimpakke og en kraftig vektreduksjon.

 

Med tankte på rusten som jeg nevnte i forrige post , så legger man nok ikke merke til den når sugemotoren får en oppgradering og villdyret våkner til liv igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å starte en underskriftskampanje for å fjerne titteforbud på biler delvis eller helt demontert for karosserideler. Er det noen andre som føler det samme? Jeg kan ta sertifikat allerede som 16-åring men jeg må vente enda 2 år til for å kunne titte under panseret!

Kjør hardt, kjør stil, kjør volvo med 3 dritfulle fjortisser baki uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, den der var jævla fin Fluffinatoren!

 

 

Jeg hadde en -90 mod en gang, eide den i litt over tre år. Men på Rudskogen kom jeg over en -91 av samme type bare i en lysere farge. Testa den ut litt, men fikk ikke kjørt på banen da. Så når jeg kom hjem så måtte -90mod bort. Jeg hadde begynt restaurering av den. Litt vektreduksjon og trimming, samt bur for å få opp stivheten i karosseriet. Men jeg mistet pågangsmotet, jo mer jeg gravde jo mere rust fant jeg.

 

Så nå er jeg på jakt etter en ny en jeg og, har sett litt på en ny -91mod. Litt bredda, men ikke noe man egentlig legger merke til. Ganske flott farge også. Veldig lett å ligge brei med og når jeg kommuniserer med den og ratter så skjønner den liksom hva jeg mener og kaster meg ikke i grøfta med en jævlig understyring. Så har den begynt med litt små trimming og, tror ikke det blir turbo helt med en gang. Var snakk om å montere på litt ekstra lys forran og hørte jeg... Eneste feilen som jeg har oppdaget med den er at den har hatt litt røykutvikling de sisste 7 månedene, men 7 måneder fører ikke til at man blir avhengig. Så tror nok at det går an å få en stopper på dette før toppakningen ryker helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fitte er fitte og vi tar det vi får?....ell?

Og du er desperat om du går på de som enda ikke har fått hår! Det rimte :angelsmili:

 

 

Til alle som er ute etter ny dame, uansett årgang så må du alltids være var på de som er bulket og har andre stygge merker etter bruk. Mange har funnet ut at en type midlertidig sparkel, tror den blir kalt for "sminke" på damespråket, hjelper til damen er solgt..

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår