Gå til innhold

Boosti`s Ford Mondeo Rs

Ranger emnet

Boosti

Anbefalte innlegg

Kjøpten en ganske så orginal for mondeo før jul, og hatt en prosjekt tråd på mondeo forumet. Men der er det så liten respons at jeg valgte og starte en ny her. Bilen er 94` Ford mondeo glx, med 2.0l zetec som har rulla 226.000km. Planene for bilen er:

-Rs kit

-Stab.satg bak

-Morette lykter

-Xenon lys i grøftelysa

-Sports stoler/skinn

-Spoiler (ikke orginal mondeo)

-Nye skiver og greenstuff klosser

-Justerbare gule koni dempere

-55/49mm jamex senke fjører

-Dvd og playstation

-Simons effektanlegg

-Ny lakk til neste år

Det som er gjort til nå:

P1011638cc.jpg

Dvd og Playstation

P1011520.jpg

Fordmotorsportclubnorway.jpg

P1011215.jpg

Nytt filter og ny LMM....

P1011455.jpg

Simons eksos montert i vinter...

P1011331.jpg

P1011325.jpg

Ny pakkning og oppheng til grenrøret...

P1011359.jpg

Simons eksosen montert..veldig bra passform på det...

P1011366.jpg

P1011368.jpg

Også et par bilder fra oppkobbling av markeringslys i blinklysa:

DSC00180.jpg

DSC00183.jpg

Var innom realcar i byen og handla meg sparco stab.stag

P1011688.jpg

Nye 55/40mm jamex fjører og justerbare gule koni dempere:

P1011701.jpg

P1011703.jpg

P1011704.jpg

Demontert på høyre side foran..

P1011705.jpg

Gammel vs. Ny fjør

P1011708.jpg

Et fjærbein klar for montering....

P1011709.jpg

Bilen endelig ferdig senka foran, og den ble laver en jeg hadde trodde den skulle bli. Bildene er tatt rett etter jeg satt den ned på hjula igjen, så den vil nok synke enda litt mer når jeg får kjørt med den.

P1011715.jpg

P1011711.jpg

P1011713.jpg

Slenger med et bilde av hvor høy den var før jeg senka den, en del høyde forskjell :rolleyes:

P1011498.jpg

Demperen foran står nå på det stiveste, og bien er fryktelig stiv og sitter som en klegg på veien. Den er litt vel stumpete

i sakte fart på humpete vei, så jeg må nok justere litt for og få en fin balanse mellom kjøregenskaper og komfor.

Bolten som holder spindelen og fjærbeient røyk bak. Så bilen skal inn på værste over pinsen, og få borra ut igjen den knekte bolten. Så til da må jeg kjøre med godt stuka bil....

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pen bil, kjører selv mondeo. gjorde seg utrolig mye med senking ja. Hvor mye måtte du ut med for eksosn om jeg tør spørre?

Mondeo er en lav og flat bil orginalt, så det ser veldig bra ut med litt senking ja. Men hjulbuene kunne godt ha vært litt runder/høyere bak, for da vil den ikke se så siræva ut med mye senk bak. jeg betalte 2900 med litt rabbat for eksosen hos kolboten bilpleie/xtremecar! annbefaler dem...rask og bra service, og de var 1200kr billigere enn mekonomen ;)

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey Boosti =)

Jasså du la ut prosjektet her, nice =) Liker høyden på bilen din nå , og det var merkbart forskjell :P

Keep it up :)

Jepp, ble stor fornøyd med høyden selv. Den er lav, men enda så er det litt plass så det ikke subber. Så du bilen i kveld? Ser aldri no til bilen din på lørdags kveldene...Det er på shell det er liv vettu ;)

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare legge inn litt support! Fint å lese/se at det er andre som også holder på.

Synes ikke lakken ser så aller værst ut, men det kan hende du ser litt når du vasker den??

Forresten en GENIAL farge, i.o.m. at man nesten ikke ser at den er skitten,

men ser godt når den er nyvaska og polert.

Tips for ettertiden, er å passe på hjulbuer bake der karosseriplatene møtes og er bøyd inn mot hjulet.

Har fått rustdannelse der, og det er kjipe greier å bli fri.

Kunne hatt Ford-merke bak kanskje? Det er jo ett søkk til det i plata.

Ellers blir det også pent om man lakkerer nederste del av bakfanger,

plasten som er poppa på "under" fangeren i samme farge som bilen.

Med hilsen / Best Regards

Anders T.

Flat Out Racing

"When in doubt, go flat out."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ble stor fornøyd med høyden selv. Den er lav, men enda så er det litt plass så det ikke subber. Så du bilen i kveld? Ser aldri no til bilen din på lørdags kveldene...Det er på shell det er liv vettu ;)

Neei ikke Shell :D Jeg er aldri der annet enn en tilfeldig gang jeg må iblant :) Er ikke selv, ikke fan av å henge der :P Kjenner ingen som gjør det der borte utenom Støa med den hvite 3'er Golfen..

Men Shell @ Lørdager = :disco ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare legge inn litt support! Fint å lese/se at det er andre som også holder på.

Synes ikke lakken ser så aller værst ut, men det kan hende du ser litt når du vasker den??

Forresten en GENIAL farge, i.o.m. at man nesten ikke ser at den er skitten,

men ser godt når den er nyvaska og polert.

Tips for ettertiden, er å passe på hjulbuer bake der karosseriplatene møtes og er bøyd inn mot hjulet.

Har fått rustdannelse der, og det er kjipe greier å bli fri.

Kunne hatt Ford-merke bak kanskje? Det er jo ett søkk til det i plata.

Ellers blir det også pent om man lakkerer nederste del av bakfanger,

plasten som er poppa på "under" fangeren i samme farge som bilen.

Lakken er genial ja, den skal bli ganske møkkete før det syntes at den er møkkete. Lakken blir nesten rød i solnedgang og helt blå vist den står ved noe blått, så det er en fin farge.

Det er begynnt og komme noe rust i hjulbuene bak og ved tanklokket, så det er grunnen til at jeg vurdere og lakke den til neste år. Som du sier så kommer rusta mellom karosseriplatene, så jeg må bytte hjulbuene for og bli kvitt det. Men det er ikke så alvorlig enda, så derfor drøyer jeg med det til neste år.

Den nederste delen av bakfangern har jeg vurdert og lakke, men jeg skal ha rs fanger i løpe av sommer`n. Så da legger jeg ikke så mye tid i noe som ikke skal brukers. Men takk for support og tips, ford merket skal på igjen ;)

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke finne det, når skal du kjøpe\montere RS Styling? =)

Planen er og kjøp/montere rs styling i løpe av sommern. Akuratt nå har jeg ikke råd, for jeg driver og tar lappen på lastebil. Det er svindyrt, så det meste av lønninga går til kurs og kjøretimer. Fant også ut i dag at frontlyktene lyser elendig, så da blir det nok morette lykter innkjøpt om kort tid....

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei ikke Shell :D Jeg er aldri der annet enn en tilfeldig gang jeg må iblant :) Er ikke selv, ikke fan av å henge der :P Kjenner ingen som gjør det der borte utenom Støa med den hvite 3'er Golfen..

Men Shell @ Lørdager = :disco ? :)

Jeg er alltids der i løpe av fredag/lørdags kvelden, så da får du stoppe og slå av en prat. Det var masse liv der i dag, og mye sladding ut i fra shell da det var glatt vei. Alt fra gammel trasiter med sladd og golf råneren som driter seg ut når de prøver på brekksladd.

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den ferdig senka, kunne ha vært noen cm laver bak. Men det skal inn noe stereo etter vært, så da er det litt og gå på før den ser sigen ut bak. Også må jeg ha noe og gå på når rs kittet skal på, surrt og dra av en nylakkert fanger på første dump...Noen nye bilder:

P1011748.jpg

P1011759.jpg

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider