Gå til innhold

Unikt i Europa?

Ranger emnet


FE3T

Anbefalte innlegg

Da kom det en pakke i posten ;)

Innholdet var et komplett sett setetrekk (orginale reservedels trekk fra Mazda)

Trekkene er til en 92 Mx6 LE, en limited edition utgave av GD Coupeen, altså de siste som ble laget av GD typen.

Trekkene er i grått skinn, og esken innholder også skinntrekte nakkestøtter.

Alt er forøvrig helt NYTT og har altså aldri vært montert i bil.

 

Regner med at dette kanskje er det eneste i Norge, kanske til og med i Skandinavia (hvem vet, det er ikke så sikkert at det er noen ellers i Europa eller ;) )

 

Har noen sett noe slikt før?

 

Bilder fra en annen bil (jeg har ikke begynt å montere det enda)

 

leback1.jpg

 

mx6_leather1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ting går jo som oftest galt hvis de kan gjøre det, ved nærmere inspeksjon dukket 2 problemer opp

 

1 trekket til sitteputen på fører siden har 2 små hull (mus??)

 

2 Trekket til begge sitteputene foran har en søm på et sted der det ikke er noen søm på orginal setene.

Så her må enten setevarme elementet kastes eller flyttes + at det må skjærest et snitt i selve seteputen under trekket slik at sømmens feste kan forankrest til setets metallbunn.

 

En liten mail til min kontakt i USA løste de fleste problemene.

Et nytt trekk til sitteputen på fører siden kommer iposten (hadde heldigvis flere) + at skumgummi delen fra begge forsetene med utsparing der skinn trekkene har sømmen og kedjer lista. også blir inkludert i pakken, så slipper jeg og mekke til noe rart sjøl.

 

Da gjenstår bare problemet med varme setene, men det er ikke noe stort problem da det i Arvika traktene finnes en fabrikk som lager slike, og utfra det jeg så av produksjons metodene under et bedriftsbesøk der, skulle ikke en liten spesialbestilling dra opp prisen så mye.

 

Eneste problem slik jeg ser det nå, er at når jeg for satt inn dette, er det mye annet som bør fikses på og da begynner snart behovet for en arbeidsbil å melde seg,

 

ikke frister det å sette seg i et nytt skinninteriør med arbeidsklær, eller å la ungene dra med seg 4 kg søle inn i bilen.

og dessuten så har mitt daglige behov for bil forhindret alle prosjekter som ikke er unnagjort på noen få timer, noe jeg svært gjerne skulle ha rettet på

 

Interiøret ellers skulle vært pusset opp, Taktrekk og stoffet i dørsidene + sidene bak skulle vært byttet, støydemping av dører osv

 

Hjulopphenget trenger oppmerksomhet i form av foringer og lenke armer til stabstagene foran og bak.

 

Bilen trenger nye front lykter, en gjennomgang av bremsene bak (svake til tross for nye calipere) kraftgere bensinpumpe og en justerbar bensintrykksregulator med tilhørende trykkmåler skulle vært montert + at rust og småbulker skulle vært fjernet og bilen hellakkert med noen lag med klarlakk (noe den orginale lakken ikke hadde).

 

en arbeids bil ville med andre ord gitt meg muligheten til å jobbe meg igjennom denne listen uten å måtte stresse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår