Gå til innhold

Greenfilter lager krøll... lmm...?

Ranger emnet


T.s.M.

Anbefalte innlegg

Ikke så lenge siden jeg monterte Greenfilter kit på min 99 mod Passat 1,8. Alt virker fint, bortsett fra:

 

Hvis jeg starter bilen og begynner å kjøre med en gang virker det som motoren suger for lite luft og begynner å hoste litt ved pådrag og motbakke.

 

Hvis jeg starter bilen, lar den stå på tomgang i et par minutter hvor jeg merker motoren justerer tomgangen ned fra 1200 o/m til ca 800 o/m, og deretter kjører, fungerer alt helt topp. Men detta må jeg gjøre hver gang jeg starter bilen... Og det er vel litt sært...

 

Har prøvd å bruke litt CRC-spray på luftmengdemåleren, men uten hell.. Noen som har noen tips til løsning på problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det kan være lmm`en ja. Men det er jo veldig mange som har hatt problemer med åpent filter på de 1,8t motorene. Generelt sett tror jeg ikke akkurat det anbefales å sette det på de motorene, men hør med vwaudi-club.no på forumet der.

Mulighet til å teste med en ny lmm?

Edit: redigerte web-adressen.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :D

 

Er bare 1,8... null turbo(dessverre).. Men etter et lite søk på forumet er jeg litt usikker på om det faktisk er lmm jeg har brukt CRC spray på. Noen som vet hvor denne luftmengdemåleren sitter på en slik bil?

 

Eventuelt andre løsninger på problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ta og rengjøre tråden som er inne i luftmengdemåleren, har ikke gjort dette selv men det er i hvertfall slik jeg har forstått det.

er den som er ringet inn med rødt:)

2258028_2_full.jpg

 

edit! ikke min bil, jeg kjører rundt med orginalt filter:(

2014 Skoda Superb, produksjonsuke 42

x2004 Ford Mondeo ghia X

x2005 Volvo V50.

x1999 VW Passat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hmm... Blei visst ikke årnings likevel... :( Rensa LMM med CRC. Var faktisk endel kliss på LMM'en så uansett lurt å få rensa den, men jeg må fortsatt "varme" opp bilen et par minutter før jeg kjører. Hvis ikke virker det som motoren trekker alt for lite luft. Spesielt i motbakker og ved gasspådrag.

 

HJELP! Noen som veit råd? :wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår