Gå til innhold

Bmw E30 325 som førstebil?

Ranger emnet


Villing

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt lenge på hvilken bil jeg skal ha som første bil. Har kjikket på mye forskjellig, og har komt fram til at jeg liker E30 veldig godt.

Hvordan er dem som førstebil? tenker på pris, kjøreegenskaper, dyre deler, forsikring osv. Vil helst ha 325 cab, noe å si om de?

Noe som ofte går sundt osv?

 

Kom med meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare nevne at du må regne med 12k + i forsikring (delkasko) hvis du ikke har flaks å kan forsikre den hos jernbanepersonalets bank.

 

Jeg må ut med 11.5k (da med en annen forsikring, så det blir litt mer rabatt) på en 89mod 318i. delkasko

e28 "m535"

 

x:Husqvarna smr510 vrak :/

x:28 m535 banebil

x:e28 518i og 520i. samt e30 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en "e30-folk" på 25 får jeg nesten uttale meg jeg også da:

 

Slik jeg ser det nå, med en del år på baken, hadde jeg hatt en 325 som førstebil er jeg helt sikker på at jeg på et tidspunkt hadde greid å dra av med den. Ikke at jeg grisekjørte så mye, men det er da engang slik det er når man har fersk lapp, klør det etter å dra ut girene innimellom. Ihvertfall om du har en sprek bil. Kombinert med lite erfaring og/eller verdensmesterholdning, så går det som det så ofte gjør.

 

Det er som Dr_S sier, det er ikke uten grunn at 325er er dyre å forsikre.

 

Jeg kan ikke annet enn å anbefale å begynne på en 318 eller en 320, er spreke nok de for en 18-åring med tung høyrefot :)

 

(Beklager om jeg høres ut som faren din) :biker

'98 535

'89 320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første bil var en e30 325. den kjøpte jeg en god stund før jeg fikk lappen. og greide og vrake den før jeg fikk lappen, skulle bare sladde litt.e30 325 er en sprek og veldig morsom bil.men hvis du har litt vett og greier og begrense deg litt kan man fint ha en sånn bil.jeg greide det ikke:knock: men vil nok anbefale en 320 ja.billigere og forsikre også.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Som en "e30-folk" på 25 får jeg nesten uttale meg jeg også da:

 

Slik jeg ser det nå, med en del år på baken, hadde jeg hatt en 325 som førstebil er jeg helt sikker på at jeg på et tidspunkt hadde greid å dra av med den. Ikke at jeg grisekjørte så mye, men det er da engang slik det er når man har fersk lapp, klør det etter å dra ut girene innimellom. Ihvertfall om du har en sprek bil. Kombinert med lite erfaring og/eller verdensmesterholdning, så går det som det så ofte gjør.

 

Det er som Dr_S sier, det er ikke uten grunn at 325er er dyre å forsikre.

 

Jeg kan ikke annet enn å anbefale å begynne på en 318 eller en 320, er spreke nok de for en 18-åring med tung høyrefot :)

 

(Beklager om jeg høres ut som faren din) :biker

 

Helt enig, jeg hadde en slapp mazda 626 som førstebil, og deretter en trimma e30 325i. Mazdaen døde pga jeg tok et stempel og råde... Og nå er det over 5 år siden jeg fikk lappen, har kjørt masse forskjellinge biler, og kjøret mye/mange biler på baner osv. Poenget mitt er at selvom jeg jeg har mye mer erfaring nå og har blitt bedre med tiden så var jeg ikke en dårlig sjåfør før, men alikevel ville jeg ikke ha valgt 325 som førstebil. Mye pga forsikringa (hadde på fattern selv :)) men også mye fordi jeg har hatt mange nesten ulykker opp igjennom tiden... Og jeg elsker jo e30 så jeg vil ikke se den skadet :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet med 325i. Jeg har en 528i som førstebil, har enda ikke hatt nestenulykker eller dratt av. Ikke har jeg prøvd å sladda eller slengt noe heller. Så kjører man som folk så er det vel ikke noe problem å ha en "sprek" bil som førstebil. ;)

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet med 325i. Jeg har en 528i som førstebil, har enda ikke hatt nestenulykker eller dratt av. Ikke har jeg prøvd å sladda eller slengt noe heller. Så kjører man som folk så er det vel ikke noe problem å ha en "sprek" bil som førstebil. ;)

 

Sant, men hvorfor i alle dager skal man da ha en sprek bil da ? ;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Jeg støtter av erfaring de fleste her oppe. Jeg begynnte med en E36 325i Coupe, noe som endte galt! Bare flaks at det ikke gikk liv tapt! Det har ikke så mye med tekniske kjøreferdigheter og gjøre, jeg var veldig flink teknisk. Men manglet store deler av erfaringen.

 

En Faceliftet E30 320i(Med Motronic motorstyringen) må være midt i blinken her! Flott lyd, billig forsikring, og brukbart sprek! Fordelen er at du kan høste erfaringer med denne. å visst du er uheldig går det garantert ikke like fort som det ville gjort i en 325.

 

Jeg har nå en E46 328CI, og kjører ikke på nært likt som jeg gjorde med fersk lapp og 325. Dette merker man etter noen år bak rattet ;)

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til e30, er ikke 325i mer enn det må være. 170hk på 1200kg er langt ifra nok til å dra skinnet av pølsa.

 

Jeg har selv 325i som førstebil. God bil å kjøre, går ok, forsikring 5500 for annsvar registrert på meg (18 år 40%).

 

Å begynne å tulle å se på 316, 318 og 320 for å være fornuftig, bør du bare glemme.

Det har en tendens til å være slik at man ofte kjører det bilen går når det er så liten motor.

 

Jeg har merket det på meg selv. Det er to biler som har fått meg til å tenke "Hva i alle dager driver jeg med?" og det er en VW Jetta 1.9, og en mazda 323 1,5.

Jeg opplever ivertfall at jeg ikke får respekt for bilen når den har så liten motor, den blir mer som en vits å kjøre og jeg greier ikke å tenke på den som farlig. Da skal det testes hvor mye fart man greier, ta stygge forbikjøringer for å ikke miste farten og måtte akselerere igjen etc.

 

Kjøp 325 du. Litt grisekjøring vil det vel bli i starten nesten uansett bil og alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår