Gå til innhold

Bilde av 240 politibil!

Ranger emnet

_Sjakalen

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

politet her i norge har kjørt mye volvo.

pv,amason.14serien,2-serien,7serien og ikke minst 9serien.

hvist du ser på de gamle olsenbanden filene så er du mye fine gamle volvo politibiler.

Ja visst! Rundt så langt tilbake som jeg kan huske, rundt 1980, var de aller fleste politibiler Volvo (244). Bortsett fra at det også var brukt en god del Opel Rekord.

Angående 740, har jeg inntrykk av at den var relativt sjelden som politibil i Norge. 240 holdt ut litt for lenge, og da det ble slutt, fantes allerede 940 og 850. Ellers har det blitt mye Ford Mondeo og annet i de senere årene.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, godt gjort Limet;)

Trenger bilder av de "nye" 240'ne, som den øverst i tråden her.. bilde av bakdel og dersom det er noen forskjeller inni, evnt. bilder av det også!

takk igjen;)

broren har en 245 ex sivil bil.. den har to hanske rom, ser orginalt ut å. skinnseter bak å tøy foran. 1993 model med 230fx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe har du vært bajas??:deng

vi har vell alle våre svin på skogen, var en gammel 244 som havna i ei grøft, ingen med lappen, og et glødehaue(han som eide bilen) fikk for seg at han måtte brenne opp bilen, vett a faen hvor han fikk det fra, men nente med purk,glattcelle:jail og avhør:rules: :anger: pga mistanke til svindel, hvem faen svindler en bil kl 13 på en søndag? jaja.11år siden nå.:knob:

ble litt mye :offtopic nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis har en ex-snutebil som hadde politi-dekaler og slikt, til og med hull i taket for kabelen til blålysa :)

Men den har en b230F motor tror jeg, jeg er sikker på at den har automat.

Den har også en knapp til å slå av alle lysene på bilen selv om motorn er i gang.

System som pomper, tute på romper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider