Gå til innhold

Hvordan er det med xenon på 240 med org lykteglass?

Ranger emnet


turbo_stig

Anbefalte innlegg

Blir helt ok avkutting, blender pittelitt, har testa 6000k på min bil. Ble ikke imponert over lyset heller egentlig...

 

Men vil du anbefale det eller bare bruke sterkere pærer å 1000 metere?:P Skal ha 1000 metere uansett

-92`volvo 240gl b230f (grombilen)

-91`volvo 940gl b230fx (alt utstyr)

-93`volvo 240gl b230f (delebil og vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan noen legge ut bilder med xenon på org glass eller? :D vil veldig gjerne se hvordan det blir. for ha sett åssen det er på de gamle mondeo lyktene og det ble veldig bra.. er jo ikke klart galss i de heller. har faktisk lurt på om jeg skal sette xenon i min selv jeg..

kjør med vett, ligg bredt!

Audi 100 (1988)

x Volvo 240GL (1987mod)

x Volvo 240GL (1986mod)

x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå bare for noen bra 100W-pærer, er det jeg har + evnt. tåkelys/tusenmetere i tilegg

 

De fleste 100wattere lyser ikke bedre enn 55watt faktisk.

Produserer bare mer varme.

Dette pga utviklingen har vært utrolig mye raskere på 50watts fronten.

 

Men skal du først ha xenon så kjøper du et ordentlig produkt av kjent merke. Panasonic, Phillips, Hella, Osram, Sylvania o.l.

De leverer kraftsakene, mens de billige kinakittene har bare fargen, mens oppvarmingstid, kvalitet og levetid er mye dårligere og ofte lyser dem ikke noe bedre enn ei dyrere halogenpære.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sammenlikning av Osram D2S xenonkit mot ei Phillips 50watts halogenpære.

xenonlys%20varm.jpg

60w%20h4%20fjernlys.jpg

 

Montert i mopedreflektor.

Sammenlikner 35watts xenon med 35watts pære.

Her ser dere også hvor mye strølys det blir av en vanlig reflektor da den ikke klarer å håndtere det kraftige lyset.

kjorelys%2035watt%202.jpg

35w%20xenon%203.jpg

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

største problemet med bixenon kittene er at skjermen rundt pæra kan være litt teit designa så nærlyset kommer for nære foran bilen og fjernlyset blir for dårlig. Hadde de hatt en skjerming som lignet vanlige h4 pærer mer, ville nok strølys minske og lysbildet generelt bli bedre..

 

Neste gang blir det ekstralys med xenon og vanlig halogen på fjernlysa for min del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår