Gå til innhold

Nok er nok, Autofils underskriftkampanje

Ranger emnet


Mondeo

Anbefalte innlegg

BRA initiativ.

 

Lim inn linken fra første post inn i din signatur sånn som meg.

 

Linker,mye bra lesestoff:

 

Bedre veier NÅ!

Motorførernes Avholdsforbund

http://www.bilaksjonen.no/

Bilen i samfunnet - Bøter som svir, men som ikke hjelper

Bomavgift - Hjem

Bilorg.no

Bomvei-skandalen

-Subaru Legacy 2.2 GX

454 - 4 rings, 5 cylinders, 4 wheel drive

NOK ER NOK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det hadde vært bedre med Siv som statsminister

Det hadde ikke vært bedre. Det som var spørsmålet i denne ulykken, var at arbeiderne hadde tidspress, kan en tenke seg til, og du kan tro så lenge og mye du vil at en regjering med Fremskritsspartiet bak rattet ville mase mindre.

 

Kun spekulasjoner, men om en Rød-Grønn minister maser i en samferdselssak, kan du vennligst fortelle meg at en FRP-minister hadde vært mer tålmodig. Spar meg. :)

 

Håper du tuller her.. Hvis ikke lurer jeg litt.

Nei, det jeg kritiserer er den eldgode og -gamle argumentasjonen med "å-nei-å-nei-å-nei, nå skal det bygges en bro få folk kjører på, å nei, nå skal det bygges noe utenfor Oslo-gryta!".

 

Jeg støtter arbeid på veier, men den formen for argumentasjon er veldig, veldig useriøs.

 

Bruk hodet litt da kompis... Hadde dette skjedd vist tunnelene var bygd skikelig? NEI... For da hadde ikke reperasjonsarbeid vært nødvendig..

Men nå snakker vi realpolitikk, altså hva som har skjedd i denne reperasjonen.

 

Og om vi snur på det, dersom de ikke hadde pumpet for mye betong inn i sprekken, hadde ikke blokka falt ned.

 

Jeg er ikke i tvil om at dagens regjering satte tidspress på arbeidene. Men om vi skal være ærlige, hadde en hver regjering gjort det. Om de ikke arbeider raskt nok syter vi, så det er en tyyynn linje der sikkerhet møter fart.

 

Med Siv Jensen i statsministerkontoret og en FRP-minister i samferdselsministerkontoret, hadde det vært helt likt.

 

Den eneste grunnen til at det ikke er en FRP-regjering som får ansvaret for dette i fanget, er en TILFELDIGHET. Om det hadde vart i noen år til, til FRP kommer til makta med Høyre, noe som trist nok KOMMER til å skje, hadde det vært FRPs 'feil'.

 

Dersom man må sette skyld på noen, er det vel egentlig vegdirektøren, selv om alle samferdselsministere mellom 1995 til 2001 bør ta ansvar.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man må sette skyld på noen, er det vel egentlig vegdirektøren, selv om alle samferdselsministere mellom 1995 til 2001 bør ta ansvar.

 

oioioi det er en rar følelse...jeg er enig i en ting du sier.....jeg må løpe og spy....

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, skal vi begynne å mase om at det bygges veier andre steder enn Oslogryta igjen?

 

Nok er nok? Det høres ut som vi står utenfor kornlagerne med utblåst mage og protesterer mot tomme mager og all piskingen vi utsettes for.

 

Hver gang noen faktisk BRUKER PENGER PÅ VEISTANDARDEN i Norge, noe som faktisk SKJER HER, så må vi nordmenn KLAGE fordi det ikke er vår egen bakgate som asfalteres.

 

Joda, det er nok steder det trengs mer, men skal man faktisk bygge veier i ett land som Norge, så må man.. ta ting kontinuerlig.

Så du mener altså at de 46 bilene som må ta ferge skal komme foran de tusner som stanger i kø inn og ut av Oslo hver dag?

God miljøpolitikk det.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener altså at de 46 bilene som må ta ferge skal komme foran de tusner som stanger i kø inn og ut av Oslo hver dag?

God miljøpolitikk det.

 

En gang må en jo gjøre det, om vi skal være ærlig.

 

ingen fare for det o tjukke mann fra nord

Dessverre o atletiske mann fra sør.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang må en jo gjøre det, om vi skal være ærlig.

En eller annen gang ja, men først må man ta alle steder der det passerer mere enn 46 biler i døgnet. Problemene er alltid størst der trafikken er størst. Sånn er det og sånn vil det alltid være.

Hvor stor verdi tror du, samfunnsmessig sett, at den brua har? Om 46 biler får en time ekstra kjøretid i døgnet. Det er ikke målbart.

Hvor mange arbeidstimer tror du går tapt i rushtrafikken inn og ut av Oslo, timer som kunne vært benyttet til langt mer produktive ting?

 

Men selvfølgelig, det angår vel ikke deg, for du er der så sjelden.Sjelden jeg er i Oslo jeg også, men det er lov å bruke hodet for det

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang må en jo gjøre det, om vi skal være ærlig.

 

Nei, det må man ikke. Hvis et bittelite fåtall velger å bosette seg på en gudsforlatt øy kan de ikke komme og kreve bro o.l for at de skal spare tid. De burde være fornøyd med ferjesamband.

 

Man må bruke pengene der de virkelig trengs, nemlig der skattebetalerene bor. Hadde jeg bodd på en øy eller i Kautokeino, så hadde jeg vært realist og innsett at man ikke kan kreve og kreve når man bor så ulendt til.

Man skulle aldri gitt en eneste vestlandsøy noen bro, da konsekvensene blir at alle de andre også vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eller annen gang ja, men først må man ta alle steder der det passerer mere enn 46 biler i døgnet. Problemene er alltid størst der trafikken er størst. Sånn er det og sånn vil det alltid være.

Hvor stor verdi tror du, samfunnsmessig sett, at den brua har? Om 46 biler får en time ekstra kjøretid i døgnet. Det er ikke målbart.

Hvor mange arbeidstimer tror du går tapt i rushtrafikken inn og ut av Oslo, timer som kunne vært benyttet til langt mer produktive ting?

 

Men selvfølgelig, det angår vel ikke deg, for du er der så sjelden.Sjelden jeg er i Oslo jeg også, men det er lov å bruke hodet for det

Er ikke helt uenig. Realpolitisk sett er det du sier helt korrekt. Men blir i mine øyne litt feil om vi skal ignorere de delene av landet der det bor få folk.

 

Personlig syns jeg det bør bevilges penger til begge deler. Egentlig er jeg ganske enig, det jeg er lei av, er det gode gamle argumentet "å nei, nå skal det bygges veier andre steder enn i Oslogryta".

 

Nei, det må man ikke. Hvis et bittelite fåtall velger å bosette seg på en gudsforlatt øy kan de ikke komme og kreve bro o.l for at de skal spare tid. De burde være fornøyd med ferjesamband.

 

Man må bruke pengene der de virkelig trengs, nemlig der skattebetalerene bor. Hadde jeg bodd på en øy eller i Kautokeino, så hadde jeg vært realist og innsett at man ikke kan kreve og kreve når man bor så ulendt til.

Man skulle aldri gitt en eneste vestlandsøy noen bro, da konsekvensene blir at alle de andre også vil ha.

 

Se ovenfor.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt uenig. Realpolitisk sett er det du sier helt korrekt. Men blir i mine øyne litt feil om vi skal ignorere de delene av landet der det bor få folk.

 

Personlig syns jeg det bør bevilges penger til begge deler. Egentlig er jeg ganske enig, det jeg er lei av, er det gode gamle argumentet "å nei, nå skal det bygges veier andre steder enn i Oslogryta".

 

 

 

Se ovenfor.

 

Du får se å flytte til Oslo så får du være endel av "Gryta" du også. Stange i kø og bli lei. Og en vakker dag prøve den fine kollektiv transporten som ALDRI er forsinket eller streiker eller bryter sammen.

 

Det er gryta si det.

 

Bygg en dyr bro ett sted det virklig trengs.

Tror neimen jeg må be borettslaget her om å sende inn en bestilling på en bro. Vi har værtfall over 46 biler her. :rolleyes:

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla sant det du sier der egentlig. Vi skal være glad vi har folk som ofrer helsa for at vi kan kjøre nogenlunde trygt på veiene våre. Vestlandet burde jo fått flere prosenter av statsbudsjettet, der borte er det jo helt sykt ille. Vi her på Østlandet tror jeg ikke skal klage.

- 200SX S14a

X 91 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår