Gå til innhold

Turbo valg

Ranger emnet

Morten_A

Anbefalte innlegg

16T, 18T, og 19T er bolt on. Du må benytte eksoshuset du allerede har på den som står i, hvis ikke, så må du bytte fremre eksos rør. Disse turboene finnes med to typer eksoshus, 2,5" rett, og 3" vinklet. Ingen av disse passer sammen med eksosrøra du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan turbo sitter det på en 2,3 225hk?(T5)

og som sakt,hvor få kjøpt disse turboene?

Og en annen ting,er det slik at disse motorene sitter i en ramme?

Bare og skru ut ramma (med motor og gir) og sette den ned i min?

Turbomoteren har jo alle ledninger ferdig montert.Kun "hoved" kontakta som er dratt ut,kan jeg bare plugge den rett i min gammle kontakt?

Veit at jeg må bytte styreenheten,men dette er vel ingen jobb.

Min nåværende motor er en 2,5L 144hk (94mod)

Og hva er anderledes fra min 144hk 850 til en 225hk T5, vist du ser bortifra motor og gir,Tenker spesielt på driv-verk,bremser osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror har 16T turboer. Helt nye for 5000,- stk. (tlf: 92215749)(Det sitter 15G på 850 turbo)

Vet ikke hvordan det er å bytte motor i 850, men tror det går å demontere hjelperamma og trille ut hele greia. Motorstyringen er nok ikke så enkelt, da det er helt annet system på 10V enn de øvrige motorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bygge om ledningsmatta som kommer inn på styreenheten fra bilen. Pluss at du må strekke noen ekstra ledninger.

Ellers en grei jobb.

Bremser er likt på begge bilene. Drivakslingene er kraftigere på turbo

låne tråden litt:P

dette med kraftigere drivaksler, gjelder dette 2.0t og italien også???

Einseth Bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider