Gå til innhold

Kobling av anlegget.

Ranger emnet

Vanish

Anbefalte innlegg

Når jeg koblet dro jeg + kablene fra batteriet til forsterkeren og minusen på et ground punkt. hadde en signal kabel og en sånn anna kabel(styringa for av og på) te cd-spilleren. åsså koblet æ bare forsterkeren og bass kassa i lag.

Probleme e at æ ikkje får bass. e ingenting som skjer og alle lysan på bilen slår sæ på å lyse heile tia. e det da forsterkeren som er kortsluttet at all strømmen går til gjort eller skal man koble annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluss fra batteri, til pluss på forsterker (husk sikkring ved batt) Jord fra chassi til jord på forsterker... Den tynne ledningen skal fra power antenna (o.l pleier å være blå) skal til remote på forsterker.... Så blir det værre å forklare videre, da jeg ikke vet om du har 1 elle 2 suber, eller om forsterkeren kan brokobles osv...

Kobler du slik jeg forklarer, og IKKE kobler høytalere eller sub til forsterkeren, så skal forsterkeren slå seg på når spilleren slås på.... sjekk det du, og kom med litt mere info etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal se om jeg har koblet det slik.

har en 2*10" basskasse og en to kanals forsterker. Koblet signal kabelen fra forsterkeren til cdspilleren sammen med remote kabelen. Koblet basskassa og forsterkeren sammen men får ikke lyd i basskassa. trur det enten er cd-spilleren eller forsterkeren som er ødelagt.

Det skal ikke ha noe å koble uten sikringen. skal ikke den bare være en forsikring om ikke det skal komme for mye strøm inn på forsterkeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte ikkje på den i forsterkeren men det fulgte med en sikring i kabel pakken. Om den må være koblet opp for at alt skal funke.

Men i forsterkeren så har jeg ingen sikring så når vi sku teste ut anlegget så koblet vi bare en ledning som en sikring. Det var da alle lysene på bilen startet å lyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha i sikring ja, ellers blir det ikke mye liv i forsterkeren er jeg redd.

Må bare påpeke at man MÅ ikke ha sikring.. Det skal spille like bra uten sikring som med sikring. Sikringen er bare der for å hindre at det ikke blir kortsluttning og brann i bilen. Kjører du forsterkeren til helv... så går sikringen før du tar livet av det meste av elektronikk, blir det gnag på hovedstømmen til forsterkeren skal sikkringen gå.. Uten dette vil det mest sansynlig bli brann i bilen... Bruk sikring uansett hva det måtte være. Lys, forsterkere, cd-spillere og andre snodige ting man kobler direkte til batteriet.

Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod

*Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt*

*Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( )

*Audi 80 1,8S 88mod (spiker)

*Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider