Gå til innhold

forsterker til pioneer sub

Ranger emnet

klool

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg to stk pioneer TS-W307D4 12" elementer, og lurer på hvilken forsterker som duger til dette?

Har fått tilbud på en ikke så veldig brukt xelent tx1200 til 2000,-

Er dette et rimelig valg? Er litt redd for at forsterkeren skal klippe eller noe slik at elementene ryker... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off T men... hvorfor skal du ha de subene?? Får de grisebillig kanskje??

Ikke for å fyre oppunder, men dette er ikke de værste subbene en får for en tusenlapp hvertfall. Hadde forgjengeren, og den fungerte utmerket, hadde den på en PG 4 kanaler, fikk kanskje 140-150W, og spilte meget bra spør du meg, trengte ikke mye effekt for å gi lyd fra seg. Er ikke dyre elementene, men syns ikke de er så halvgærne til prisen hvertfall :)

Trådstarter: Hold deg unna Xelent og slikt, kjøp heller noe med litt mer kvalitet. Du kommer nok langt med en grei 2 kanaler eller monoblokk fra Soundstream, Fusion eller lignende, trenger ikke allverdens for å drive disse.

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off T men... hvorfor skal du ha de subene?? Får de grisebillig kanskje??

Nei, hvorfor ikke?

Har lest mye bra om 306dvc, og tenkte de så helt greie ut til 899,- kr stk.

Har du/dere noen bedre forslag til sub som trykker bedre, med bra lydkvalitet til ca 2000+-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts-w3004spl ;)

Ja, har hørt mye bra om den også.

Hadde faktisk tenkt å kjøpe en slik en, men noen på forumet her sa at to stk 307d4 ville spille bedre. Det syntes jeg hørtes logisk ut, så derfor gikk valget på de, men..?

Noen som har testet hvordan 3004SPL`en spiller i forhold til andre i samme prisklasse? Noen som vet hvordan den spiller i forhold til ei kasse med to 12" kicker comp, eller en stk L7? :watchout

Lenke til kommentar
Del på andre sider