Gå til innhold

Dynamostøy etter noter (sic)

Ranger emnet


Lilac1

Anbefalte innlegg

Hei, er ny her på forumet, og lurte på om dere kunne hjelpe til å svare på et spørsmål angående soundstream TRA 640.4 fordsterkeren min, som jeg rett og slett ikke får vekk dynamostøyen fra. Kjører et fireveis oppsett, komponentsett foran (JL audio VR650 CSI)og 6x9 bak (JL audio VR690)

 

I forigårs var vi tre stykker som til sammen holdt på i fire timer inne i en verkstedhall, for å finne ut av støyen.

 

Til rådighet hadde vi tre forsterkere: Soundstreamen som står i bilen min, en Phoenix Gold ZX 475 (laget før phoenix gold gikk til helvete), og en kicker ZX 650.4

 

Først gikk vi igjennom oppsettet mitt, fjernet matter og lister, og konkluderte med at alt sto bra til med strøm/signal.

Så startet jeg bilen for å illustrere problemet for de til stede, og dynamostøyen var åpenbar, spesielt inne i et lukket miljø.

 

Først skrudde vi ned alle former for bass-bost, gain, osv på soundstreamen, for å se om støyen forsvant, etter et tips fra en i bransjen. Det gjorde den ikke.

 

Vi koblet ned soundstreamen, og koblet opp kickeren. Ingen dynamostøy.

 

Vi koblet ned kickeren, og koblet opp phoenix golden. Ingen dynamostøy.

 

Vi koblet opp soundstreamen igjen. Masse dynamostøy.

 

Da vi var ferdige med testingen, og vi hadde lekt oss med ulike innstillinger på cdspiller og forsterker, kunne den innleide ekspertisen konkludere med at "forsterkeren ikke var bra nok skjermet for normal bruk"

 

Så, til sakens kjerne.

 

Flere som har opplevd problemer med denne type støy på soundstreamforsterkere? Er dette et problem bare jeg har.

 

Hva er et bra alternativ for denne forsterkeren? Tenkte på Kickeren (ZX 650.4, men den er relativt dyr)

 

 

Takker for alle konstruktive svar.

JL audio Pioneer (Defekt? Soundstream som snart byttes i en RF)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk alle kabler som går til den soundstrem, om signal kabler ligger ved strøm kan dette skape støy.

 

Sjekket, dobbeltsjekket og trippelsjekket, kabelposisjonene funker på alle andre forsterkere enn SS'en

 

Skal sende i retur, men ser etter et fullgodt alternativ.

JL audio Pioneer (Defekt? Soundstream som snart byttes i en RF)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir IKKE klok på dette. Kobler jeg ut frontkanalene (som forøvrig monteres nærmest strøm/jord på denne forsterkeren) forsvinner støyen. Frontkanalene og bakkanalene er lagt opp identisk. Har prøvd å skifte signalkabel (Bruker kun stinger hyperserie nå), uten at det hjalp.

 

Det utelukker jordingsfeil, sant?

JL audio Pioneer (Defekt? Soundstream som snart byttes i en RF)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår