Gå til innhold

Stasjonsvogn til 20-25.000,-

Ranger emnet

CrashNburn

Anbefalte innlegg

Heisann!

Ny på bilforumet og søkjer litt hjelp. Har "null" greie på bil så det hadde vært fint viss nokon har tips til stv. merker/modellar som er bra i denne prisklassen?

Kjem helst til å handle i nærleiken sidan det ikkje er snakk om noko dyr bil. Her er stasjonsvognene frå Hordaland i prisklassen på finn.no. Er det nokon her som de vil anbefale å kikke på?

FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

Har forøvrig ikkje noko absolutte krav til design o.l. Setter vel driftsikkerhet og kvalitet høgast...

CNb

Redigert: 'fiksa link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen krav til design? Volvo 740/940.

Sikker, driftsikker, komfortabel. Den er lett å skru på og volvo har billige deler. Praktisk er den også, stort bagasjerom og du får plass til det aller meste om du legger ned baksetene.

Turbo-utgavene går også forholdsvis bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp ford sierra stv. du! men ikke med doch, men med is eller v6 f.eks. Veit om en som gjekk nesten 400 000km, så gjekk den 3 år i bilcross etterpå, bare skifta plugger på den, og olje.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subaru Legacy stv.

Ingen av disse bilene er i hordaland, men om det dukker opp en syns jeg du burde vurdere denne bilen. Jeg har en slik selv, bare i sedanutgave. Felles for disse bilene er vanvittig framkommelighet, driftsikkerhet (starter alltid), og ruster ikke veldig. stasjonsvogn har i tillegg til 4hjulstrekk, lavgirserie og luftfjæring bak. Veldig komfortable biler som går langt. 300.000 er ikke langt for disse bilene. Vet om en som ble solgt da den hadde 882.000 km på telleren og fortsatt gikk på original-motor og girkasse. Forbruk er ca 0,75-1,0 liter per mil

2,2 liter 36.000 kr

2,2 liter 25.000 kr

1,8 liter 22.000 kr

2,0 liter 19.000 kr

2,0 liter 29.000 kr

2,2 liter 30.000 kr

1,8 liter 20.000 kr

2,2 liter 30.000 kr

2,2 liter 14.000 kr

-Subaru Legacy 2.2 GX

454 - 4 rings, 5 cylinders, 4 wheel drive

NOK ER NOK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh... nesten forskjellige forslag i kvart svar. Reknar vel med at ein kan forsvare eit valg for alle merker og modellar på ein eller anna måte.

Flest som nevner Volvo, er dog ikkje så mange på marknaden her i Hordaland, og dersom det er nokon så er det relativt gamle...

Opel er foreslått, har ikkje dei "Rekord" i rusting? I utgangspunktet litt skeptisk...

Toyota Corolla er absolutt noko eg har sitt etter, men ser ut til å ligge litt høgare i pris enn andre merker av samme årgang. Trur derfor eg kanskje kan få meir for pengane i eit anna merke, men dersom det kjem ut ein kurrant modell er den absolutt aktuell.

Ligg ein Ford Sierra frå '93 ute, men er sjølvsagt "Doch" som vart fråråda i innlegget. Er ein frå '90 og... litt gammal.

Subaru Legacy virker grei... men som sagt inngen i umiddelbar nærhet...

----------------

Trur eg må angripa problemet på ein litt annan måte. Tar heller å legger inn eit par bilar her som eg har sitt litt på og så er det kanskje nokon som har erfaringar med modellane...

Mitsubishi Lancer er ein bil eg har hatt litt sansen for. Ligger stort sett bra an på NAF-testane har eg sitt. Fant eit eksemplar i hordaland som ser relativt greit ut, litt langt kjørt kanskje, Diesel er pluss...

Mitsubishi Lancer DIESEL, BRA STAND Stasjonsvogn 1994, 272000 km., kr. 25.000,-

Leitar jo sjølvsagt etter ein bil som er minst mulig kjørt og veldig bra holdt etc. og vart lagt ut ein i dag som fyller dei kriteriene meget bra. Er dog meir ein varebil:

Mitsubishi Space Runner 1.8 GLI Varebil 1994, 80000 km., kr. 25.000,-

Nokon som veit meir om denne modellen? Finner lite informasjon om Space Runner både på NAF-testar og biltestar generellt. Står i annonsa at det er gratis å omregistrere til 5 seter, og det er jo greit. Men er det mulig å skaffe dei setene til overkommelig pris i dag? Eller pleier setene å følge med slik at eigaren kanskje har dei i garasjen?

CNb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel Omega a er også en god kansdidat! Om du finner et eksemplar uten mye rust, så dør ikke en 2.0i uten at du vil det. =p

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel er bra biler det. Ikke noe man stiller med på årsmøtet i Norges rederiforbund, men det gjør neppe noe.

Billige reservedeler er det også.

fig-2007-05-18-02.gif

OBS OBS. Denne grafen gir en feilaktig fremstilling av noen merker. Blant annet Kia, Seat og Hyundai. Disse bilene har ikke vært solgt i Norge i mer enn ca 15 år. Vraking pga kollisjoner og lignende, i stedet for "elde", gjør at levetid blir kunstig lav for disse.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik eg har forstått så er det veslebroren til Space Wagon. Solgt i norge berre eit par år på begynnelsen av '90-tallet. Sannsynligvis berre nokon hundre eksemplar i Norge. Derfor er det og veldig lite informasjon eg klarer å finne om denne bilen. Dersom nokon har informasjon/erfaringer så er eg takknemleg!

Har hatt kontakt med selgar og tenkte eg skulle ut å kikke på den til helga. Følger forøvrig ikkje med bakseter og lurte på om nokon her veit om det er mulig å finne dette rimelig nokon plass?

Kanskje ikkje den mest spenstige stasjonsvogna eg har sitt reint designmessig... men så er det heller ikkje det eg er på jakt etter. Uten at eg har sitt den enno så virkar det i alle fall ut frå samtale med selgar som om det er ein meget velholdt bil, ingen rust, alle servicer fulgt og stått i garasje heile tida.

CNb

Lenke til kommentar
Del på andre sider