Gå til innhold

5 Stjerner - beste resultat noensinne - euroNCAP

lostfields

Anbefalte innlegg

Grattis med flott og sikker bil da! Har sansen for de som sikrer seg og sin familie med airbags og stålbjelker, istedenfor å kjøpe lastebiler som Suburban, Excursion, Tahoe etc. (som paradoksalt nok ikke er så trygge ettersom de er høye, tunge og ikke ligger like bra på veien som vanlige personbiler).

Har registrert at den Qashqai modellen har blitt veldig populær uten at jeg klarer å se direkte hva som skal være så spesielt med den.

Tror nok Ncap må endre litt på skalaene når en bil klarer å oppnå nesten 37 av 37 mulige poeng. Det finnes helt sikkert mer som kan gjøres for å få bilene sikrere, så at denne bilen er helt perfekt må jeg stille meg uforstående til :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Qashqai har vært testet og sikkerheten er den høyeste noensinne målt av NCAP ifølge VG.

VG Nett - Bil og motor:

Euro NCAP - For safer cars | Nissan Qashqai

Nissan Qashqai tidenes beste i kollisjonstest - DinSide Motor : Sikkerhet : Bil

Hilsen en stolt eier av Qashqai 1.5dCi

Hei

Har du prøvd den med henger, funker det?

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
Grattis med flott og sikker bil da! Har sansen for de som sikrer seg og sin familie med airbags og stålbjelker, istedenfor å kjøpe lastebiler som Suburban, Excursion, Tahoe etc. (som paradoksalt nok ikke er så trygge ettersom de er høye, tunge og ikke ligger like bra på veien som vanlige personbiler).

Hei! Jeg tror ikke du vil like å finne ut "the hard way", at en Suburban er ganske så veldig mye sikrere en en risbolle fra Nissan. Den har stålbjelker, så den tåler å ligge på taket. Leste en artikkel om en mor med barn i en Suburban som veltet, og bærebjelkene var helt fine. Og selv om moderne biler har alskens duppeditter som hjelper i en kollisjon, så er det en kjent kar som heter Newton som en gang sa: For every action, there is an equal and oposite reaction." Med andre ord: Den største bilen gjør det best. Et langt panser kan også være kjekt å ha...

Skademeldinger:

-Jeg fullførte svingen etter at veien hadde rettet seg ut

-Jeg sjønte at ulykken kunne unngås, og svingte til høyre for å forhindre dette

-Hva som skjedde videre er vanskelig å si, da elgen lå over frontruta og sperret utsikten

Lenke til kommentar
Del på andre sider