Holden Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Hei. Har en lekkasje fra bensinpumpen på motoren min, en Goodwrench 350. Det virker som at konen på stålrøret er litt bøyd, og antar at lekkasjen kommer derfra. Prøvde med gjengeteip uten at det hjalp. Er det mulig å rette den opp med verktøyet i linken under, eller er det best å kappe slangen og lage en ny? Konen må også passe med mutteren som klemmer den fast til bensinpumpa. Sånn sett er det kanskje best å rette opp den gamle. Biltema Norge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 kjøp et kon verktøy fra biltema eller andre som er til bremserør. det kan brukes hvis man forsiktig varmer røret (med en enkel gassplamme fra f.eks biltema) samtidig som man lager ny kon. gjorde dette selv med stort hell på stålrør til automatkassa på 940'n min Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holden Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Heisann. Linket til et slik verktøy i åpningsinnlegget. Det du foreslår er planen min foreløpig. Du vil altså kappe røret og lage en helt ny kon? Er litt redd for at den ikke vil passe helt i mutteren, men det er vel bare å prøve seg fram. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Det er verktøyet jeg tenkte på og det trenger ikke passe 100% da "mutteren" former det til i motstykket. bare sjekk at det kan ta rørtykkelsen, men jeg mener det skal gå Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Sjekk om konen du skal prepare er 37 grader enkeltkon eller 45 graders dobbeltkon. De går ikke om hverandre og verktøyet du linket til er kun til 45 graders kon. Er det såkalte AN gjenger på pumpa, er det snakk om 37 graders enekeltkon. IFF/IFM eller UNF innebærer 45 graders dobbeltkon og du kan bruke verktøyet over. Bør ikke være noen stor sak å finne ut hvis du vet fabrikatet på pumpa. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg