Gå til innhold

Må bilen vises?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg ble i forrige uke avskiltet.

Dette var pga manglende forsikring og omregistrering. Eller bilen var omregistrert, men avgift ikke betalt.

Jeg fikk også en forenkla forelegg på at skiltene lå i ruta, isteden for montert på fangere.

Det jeg da lurer på. Etter jeg har betalt omreg, og ordna forsikring, må jeg da vise bilen for å få ut skiltene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble i forrige uke avskiltet.

Dette var pga manglende forsikring og omregistrering. Eller bilen var omregistrert, men avgift ikke betalt.

Jeg fikk også en forenkla forelegg på at skiltene lå i ruta, isteden for montert på fangere.

Det jeg da lurer på. Etter jeg har betalt omreg, og ordna forsikring, må jeg da vise bilen for å få ut skiltene?

Skal ikke være noen grunn til at du må det..

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får søke litt i lovteksten etter av/påskiltingsgebyr. Ligger link her eller på \teknisk i megastickyen. Jeg vet ikke i hvilke tilfeller dette blir aktivert, men det jeg vet er at det koster kroner. Var 600kr for rundt ti år siden, og i oktober 2000 var det på 900 eller 1.000kr fant jeg ut. *plystre*

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er ikke omregistrert når du ikke har betalt avgift. Du har levert melding om eierskifte, omregistreringen skjer ikke før alt er i orden og bilen registreres over på ny eier med vognkort osv.

Har de tatt skiltene dine så må du betale påskiltingsgebyr. 1200kr.
I dette tilfellet stemmer dette, men ikke i alle.

Tar de skilta f.eks fordi bilen ikke er i forskriftsmessig stand (trimma moped osv), slipper man påskiltningsgebyret. Påskiltningsebyr kommer bare dersom bilen er begjært avregistrert i systemet, noe jeg regner med er tilfellet i denne situasjonen.

Trådstarter; Om den er avskilta kun pga avgift/forsikring, trengs det ikke ny kontroll, bare at du ordner opp i feilene og betaler 1200 kroner i påskiltningsbegyr hos Biltilsynet. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider