Gå til innhold

Mye var bilen min verdt?

Ranger emnet


Finken

Anbefalte innlegg

Som sikkert noen har fått med seg så blei bilen min stjålet for en stund tilbake.

Og krangler nå om dagen med takstmannen om hvor mye bilen var verdt.

Litt info om bilen:

Volvo 940 Turbo, sein 97 mod, så er 98 volvo 940.

Km stand er rundt 500 tusen km, så den har gått langt.

Skinn interiør, el vinduer, klima, cruisekontroll, integrert barnesete, ute temp, alt av utstyr utenom elspeiler og takluke.

 

Noe av det som er gjort med bilen:

Bilstein dempere, lesjøfors senkesett som er skrevet inn i vognkortet, 8x18 compomotive med michelin x-ice 225/40-18,

nye green stuff klosser rundt hele, jt 3 toms eksos ifra turbo, vikings chip, forge dumpventil, sveiset om baksjerm og felt inn sparco tanklokk, sveiset igjen antennehull, hel lakkert februar 07, ny sinterkløtsj, ny drevsperre og alt av lager og pakkbokser byttet.

Var påbegynt et stereoanlegg, satt pioneer p88rs spiller, monster signalkabler, stinger strømkabler, jbli gti frontsett og hattehylle sett og en rockford fosgate t8004 4 kanaler.

 

Har kvitteringer for rundt 70 tusen. Motoren var veldig bra, brukte ikke noe olje og var i bra stand.

 

Noen meninger om mye den er verdt? Jge har en mening, men vil hjerne høre andre sin.

 

Takker for svar

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm skjønner godt at du sliter med takstmannen! uhyre vanskelig å si..synd det med km standen, sånn i praksis ved en handel skulle en tro du lett kunne fått drøyt 100, om det stemmer det du sier om motoren, og HAR kvitteringer på så mye..men på en annen måte skjønner jeg at takstmannen kan virke litt kjip, han skjønner jo sikkert ikke helt hva det egentlig går i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet har du ikke krav på noe annet enn slik bilen blir levert originalt, med mindre du har en spesiell avtale med forsikringselskapet. Forsikringselskapene mener på at de har forsikret et "volvo 940 -98", og da er det det de har forsikre. Så man får ikke igjen for alt ekstrautstyret man har lagt inn, med mindre annet er oppgitt selvfølgelig.

 

Man kan være heldig og møte på en trivelig takstmann, men det har tydeligvis ikke du. :(

 

Det vanlige er vel bilens verdi + 10000kr i ekstrautstyr. Jeg tviler på at du får igjen no særlig mer enn 60.000kr. Forsikringselskapen er KJIPE, det er min erfaring værtfall. :(

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt enig i det med at de har en listepris og følge.

Hadde jeg hatt en gammel haug av en volvo så kunne jeg tjent en masse penger da.

Listepris er bullshit, enhver som selger en bil vurderer jo hva han skal ha for bilen utifra åssen stand bilen er i.

Det samme gjelder jo en kjøper, jeg viste at den bilen hadde gått langt, men jeg har såpass kunnskaper om bil og spesielt volvo, så jeg viste jo at den var verdt det selger forlangte etter jeg hadde gått over den.

 

Takstmann la til grunne hele tiden at de kvitteringene jeg hadde kunne være deler til en annen bil, masse slikt, jeg ga meg faen ikke og har spurt han flere ganger om han beskylder meg for og juge og bedt han finne en tilsvarende bil til samme prisen.

 

I utganspunktet så var han villig til og betale rundt 60 tusen, jeg ga meg ikke og spurt han flere ganger om han er dum.

 

Fikk i dag et skriftlig tilbud på 80 tusen for bilen, 10 tusen for extra utstyr og 5 tusen i løsøre.

 

Har godtatt det tilbudet, da får jeg igjen det jeg ga for bilen og 10 tusen av de 70 jeg har kosta på den.

 

 

Jeg er av den oppfattning at man skal ikke tape penger på at man er uheldig og blir frastjålet bilen.

 

En må aldri gi seg når det gjelder forsikrings selskaper, aldri godta første tilbud, de vil bare slippe billig unna.

 

Og extra forsikring er og anbefale, jeg har tapt 60 tusen + masse tid for og ordne opp i detta.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt enig i det med at de har en listepris og følge.

Hadde jeg hatt en gammel haug av en volvo så kunne jeg tjent en masse penger da.

Listepris er bullshit, enhver som selger en bil vurderer jo hva han skal ha for bilen utifra åssen stand bilen er i.

Det samme gjelder jo en kjøper, jeg viste at den bilen hadde gått langt, men jeg har såpass kunnskaper om bil og spesielt volvo, så jeg viste jo at den var verdt det selger forlangte etter jeg hadde gått over den.

 

Takstmann la til grunne hele tiden at de kvitteringene jeg hadde kunne være deler til en annen bil, masse slikt, jeg ga meg faen ikke og har spurt han flere ganger om han beskylder meg for og juge og bedt han finne en tilsvarende bil til samme prisen.

 

I utganspunktet så var han villig til og betale rundt 60 tusen, jeg ga meg ikke og spurt han flere ganger om han er dum.

 

Fikk i dag et skriftlig tilbud på 80 tusen for bilen, 10 tusen for extra utstyr og 5 tusen i løsøre.

 

Har godtatt det tilbudet, da får jeg igjen det jeg ga for bilen og 10 tusen av de 70 jeg har kosta på den.

 

 

Jeg er av den oppfattning at man skal ikke tape penger på at man er uheldig og blir frastjålet bilen.

 

En må aldri gi seg når det gjelder forsikrings selskaper, aldri godta første tilbud, de vil bare slippe billig unna.

 

Og extra forsikring er og anbefale, jeg har tapt 60 tusen + masse tid for og ordne opp i detta.

 

Leit å bli frastjålet en fin volvo... :(

 

Men jeg vet ikke hvor saklig du har vært? Du skriver: "jeg ga meg ikke og spurt han flere ganger om han er dum.". Tror du virkelig at du vil få bedre tilbud på den måten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne og viste masse kvitteringer til forsikringsselskapet mitt.

 

Har nå forsikret ekstrautstyr for 60.000 kr. Men er jo klart det skal koste i forsikringspremien min, så betaler nå 300 kr mer i året.

 

Erfaringe jeg har er at du får så og si ingenting igjen på forsikringen om du har brukt mye penger på den.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg har vært saklig ovenfor takstmannen, men jeg har spurt han om han er dum og om han beskylder meg for og juge.

Nå har ikke jeg sagt så mye om hvordan han snakket til meg da.

 

Man blir ganske frustrert når man legger fram kvitteringer for 70 tusen og viser fram bilder av bilen fra alle mulige vinkler og kanter og ser at bilen er 110% strøken, finner ikke en lignende 940 for under 100, og det eneste han jabber om er høy kilometer stand.

 

Men jeg fikk det som jeg ville.

 

Må jo bare kjøre på, væra litt småfrekk og ikke gi seg.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår