Gå til innhold

spørsmål om passat 97-00

Ranger emnet

jondgr

Anbefalte innlegg

hei!

Vurderer passat, og trenger nå svar på endel spm.

1. Er samtlige av disse bilene svake i forstilling eller er det kun 98-modellen?

2. hvor langt kan en passat ha gått før jeg bør begynne å lure på endel ting? er f.eks. 220.000km mye, blir det mye verksted hvis jeg kjøpe en bil som har gått mer?

3. hva er forskjellen jeg ser over cdspillerplassen? noen har skruknotter, og noen har et display.

4. Noen andre forskjeller på modellene mellom 97 og 00 i karross e.l.? teknisk...

5. Er det mulig å få tak i skinninteriør til disse bilene som løsøre? ca. verdi/pris?

takktakk:)

VW Passat 1.9tdi '98 stv

[x] MB 190E 2.0 '85 16v-plast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Her skal jeg ikke garantere noe som helst, men samme forstillinga ble vel brukt fra 97-05, men de fleste biler har fått oppgradering eller var bra fra de var nye.

2.200-250000km er jo typisk "skifte alle slitedeler tid", men det er jo ingen fasit selvsagt.

3. Det er vel manuell og automatisk klima som er forskjellen.

4. 97 og 98 heter vel 3B, på min 99 modell står det 3B2, hva som er forskjellen aner jeg ikke.

5. Ikke peiling.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du deg feks VW Passat 1,8turbo, highline (-skinn) så får du en veldig god bil.

Min far/mor hadde en Passat 1,6 fra ny som hadde gått 200.000km til de solgte den, uten noe problemer. Feilene som kan komme på disse bilene er kun småplukk som ikke er vits å snakke om engang ;)

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4. Nei, 97-00 er lik. Var 01+ som fikk nyere front og bakende.

Hvorfor står det 3B på 97 og 98 mens det står 3B2 på min 99 modell da? Har selv trodd at de har vært like, og alle deler passer jo over så akkurat hva det er skal jeg ikke fortelle dere. Kan liksom tenke meg at de luket bort noen småfeil og bare kalte det 3B2. Vet godt at 3BG kom i 01.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

99modellen kom i 2 versioner. Jeg har den uten "face" lift, mens du har sikkert den med. Forskjellene KAN være litt forskjellig hjerne etc. OG merkelig nok er de knottene du kan feste gulvmattene på noen mm forskjellig :D. Vet ikke helt det med hjernen, men vet at 99 modellen fikk en ny type der, og ikke helt sikker på om min har den typen (min er en 99 modell som ble kjøpt SENT 98, så jeg har det blå lyset i dash'en i min. samt lite speil på pasasjersiden).

EDIT: De ser helt like ut da, slik jeg kan se det. Er bare noe "internt" som er byttet tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

jeg syns det er veldig greie biler til en ok pris. hvertfall sammenlignet med feks a4 er de noen 10talls tusen billigere, og en har bedre plass i både bagasjerom, passasjerer bak og takhøyde inni (sammenligner her 99mod passat og 05 a4) eneste minus er at a4en går bedre (begge 1.8t, passat 150hk og a4 163hk dog dsg autgir med 7gir fram)

girkassene på vw er genrelt sett gode. hva som angår aut vet jeg ikke. husk at autkasse ikke tåler chipping likebra som manuell.dette er biler som går langt uten store kostnader på verksted dersom de blir holdt ordentlig.. jeg personlig ville ikke valgt noe tammere enn 1.8t med mindre en skal chippe. da kunne jeg heller vurdert 1.9tdi, men grunnet kortegir blir det myye unødvendig giring. eneste er at 1.9tdi turboen trekker fra 2000omdr og ikke 3300ca som 1.8t. det som kanskje også skal taes med i beregningen er blandet bensinforbruk ved snill kjøring på 1.8t er ca 1l pr mil (ifølge kjørecomputeren min) mot 0,5-6 på 1,9tdi (3bg uten chip) men den bilen uten chip er TAM og kjedelig å kjøre..

ved display på klima får du også temperaturmåler ute.

ifølge en bekjent av meg skal det ha vært mye barnesykdommer på 97 og 98modellene i forhold til 99. som bortsett fra koksing på oljerøret til turbo er omtrent en plukkfri bil bortsett fra forstilling.. det anbefales forresten å få tak ryggesensor da jeg mener speilene er små å rygge på med en så stor bil.

ved svart intr anbefales soting av ruter da setene blir VARM når solen står på..

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider