Gå til innhold

motorproblemer

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei.

For ikke mer enn 2 uker siden måtte eg bytte bensinfilter pga den var så tett at motoren knapt gikk til 4000rpm

Nå i de siste dager har jeg opplevd at motoren fjusker jevnlig og drar ujevnt.

Men kun når jeg kjører, stillestående eller ved motor-rusing uten belastning merker jeg ikke så mye til dette. kun hvis den står å går på tomgang, da går den ikke like jevnt som den gjorde før.

Hvis jeg f.eks skal kjøre opp en bakke, er det så vitt jeg kommer opp, må til tider stoppe opp, å rusemotoren opp i turtall og dra meg litt og litt oppover. har prøvd å lufte systemet forran i motorrommer på den fuel railen, men til ingen nytte.

 

Hvis noen har noen erfaringer eller formeninger om ka dette kan være, så setter jeg stor pris på svar.

Audi S4 92 (sedan)

Chrysler Neon 95

VW Golf 2 86 [solgt]

Honda Prelude 86 [solgt]

Subaru Impreza 93 [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

For ikke mer enn 2 uker siden måtte eg bytte bensinfilter pga den var så tett at motoren knapt gikk til 4000rpm

Nå i de siste dager har jeg opplevd at motoren fjusker jevnlig og drar ujevnt.

Men kun når jeg kjører, stillestående eller ved motor-rusing uten belastning merker jeg ikke så mye til dette. kun hvis den står å går på tomgang, da går den ikke like jevnt som den gjorde før.

Hvis jeg f.eks skal kjøre opp en bakke, er det så vitt jeg kommer opp, må til tider stoppe opp, å rusemotoren opp i turtall og dra meg litt og litt oppover. har prøvd å lufte systemet forran i motorrommer på den fuel railen, men til ingen nytte.

 

Hvis noen har noen erfaringer eller formeninger om ka dette kan være, så setter jeg stor pris på svar.

 

 

plugg kabler

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært innom en del forskjellige hypoteser.

  • Først trodde vi bensinpumpen holdt på å ta kveld.

  • Så trodde vi det var vann i bensinen, men har brukt opp absolutt hele tanken og fylt på full tank og tilsatt kondensfjerner. Påfyllingsrøret er ganske bra, så vann er mest sannsynlig utelukket også.

  • Ene gangen når vi kjørte opp til meg, og parkerte uten å stoppe motoren, åpnet eg panseret. Etter 20-30sek begynte motoren å lage vannvittige sugelyder. Sugde til seg enorme mengder luft (falsk luft - ikke gjennom luftfilteret, men igjennom EGR ventilen/regualtoren), så det virker som en ventil som henger seg på innsuget. (ikke sylinder ventilene!) Er en ventil/trykk/vacuum regulator på venstre (sett med bilens normale kjøre retning) som jeg misstenker henger seg litt. Mener denne ventilen heter "EGR valve".

 

Trenger fortsatt hjelp da jeg enda ikke vet med sikkerhet. Hvis noen som har peiling på Neon i Bergens området kunne sett litt på den, hadde jeg satt veldig pris på det.

Audi S4 92 (sedan)

Chrysler Neon 95

VW Golf 2 86 [solgt]

Honda Prelude 86 [solgt]

Subaru Impreza 93 [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei culsmog.

Siden du jobber på møller åsane. Kunne du sjekket ka en EGR ventil koster?

pris på den mekaniske ventilen?

pris på den elektriske ventilen som er koblet til den mekaniske?

pris på stålrøret som går fram til innsugsmanifolden?

og alle pakninger som trengs?

 

Jeg er rimelig sikker på at det er det som er gale med bilen. demonterte alt, og renset det litt og satt det sammen igjen, da hjalp det veldig, men er fortsatt ulyd fra EGR ventilen/regulatoren, så må byttes.

Audi S4 92 (sedan)

Chrysler Neon 95

VW Golf 2 86 [solgt]

Honda Prelude 86 [solgt]

Subaru Impreza 93 [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei culsmog.

Siden du jobber på møller åsane. Kunne du sjekket ka en EGR ventil koster?

pris på den mekaniske ventilen?

pris på den elektriske ventilen som er koblet til den mekaniske?

pris på stålrøret som går fram til innsugsmanifolden?

og alle pakninger som trengs?

 

Jeg er rimelig sikker på at det er det som er gale med bilen. demonterte alt, og renset det litt og satt det sammen igjen, da hjalp det veldig, men er fortsatt ulyd fra EGR ventilen/regulatoren, så må byttes.

 

du har fått post:hello:

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår