Gå til innhold

1.6c Ombyggingen

Ranger emnet


OleVik

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hehe grunnen var at senke skålene satt på noen andre fjærbein som måtte demonteres, i tillegg så fant jeg ut at jeg hadde glemt mansjetten rundt dempern etter at jeg hadde montert den igjen ... argh + pølsespising da

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det VM i at det skulle gjøres fort da....? Jeg brukte over 5 timer på å bytte to fjærer foran på min gti.... Da var det selvsagt både glassblåsing, tectyl, pølse, div lakking, røyk, kaffe+++ inne i bildet... Kunne sikkert gjort det på 14minutter, men hvorfor det da....?

 

Hvem er Olsens som skal porte toppen din....? Egon?:cool:

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
Originally posted by OleVik

[Kjøpte samtidig av en annen: 2000,-

*Girkasse med overføring og sjalte system for 5 gir

 

Er det forskjell på gir overføring fra 4 og 5 trinns gearkasse?

 

Hva er sjalte?

 

Har nå en 5-trinns kasse og jeg får den ikke i revers eller 5. Har 2 av de hvite leddene med klips på hver ende, et med 4 skrevet på og et med 5.

Det som sitter på nå er det med 4.

 

Når jeg skal sette bilen i revers så stanger girstanga i "veggen" og vil ikke inn i sporet, det samme er det med 5. gir bare på høyre siden...

Er ellers veldig upresis i overføringen.

 

Er det noe man stiller på for og få det thigtere eller er det kun disse stagene?

 

Hjelp, trenger revershyper.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by joarek

 

Er det forskjell på gir overføring fra 4 og 5 trinns gearkasse?

 

Hva er sjalte?

 

Har nå en 5-trinns kasse og jeg får den ikke i revers eller 5. Har 2 av de hvite leddene med klips på hver ende, et med 4 skrevet på og et med 5.

Det som sitter på nå er det med 4.

 

Når jeg skal sette bilen i revers så stanger girstanga i "veggen" og vil ikke inn i sporet, det samme er det med 5. gir bare på høyre siden...

Er ellers veldig upresis i overføringen.

 

Er det noe man stiller på for og få det thigtere eller er det kun disse stagene?

 

Hjelp, trenger revershyper.gif

 

Du skal bruke den med 5tall på. Du har nettop "learnt the hard way" hvorfor det står 4 og 5 på dem..... :)

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har sef. prøvd med dette også:o da er girspaken helt på trynet og får den vel bare i 3. gir.

 

Saken er den at på den forrige motoren jeg hadde (en 1.6) byttet jeg til 5-trinnskasse og hadde da bare problemer med og få den i revers, fikk det til men da måtte jeg bruke krefter og smelle den inn. Monterte da en diode i dashen som slo seg på når ryggelyset gikk på, med andre ord slitsomt:rolleyes:

 

Så derfor lurer jeg på om det er noe annet en disse hvite stagene ettersom jeg også prøvde med "nr 5" på den kassen også....

Er det forskjellige lengder på de andre staga (de i metall med splint i) også?

 

Om ikke hva justeres på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår