ThaBoZZ Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Dette var råstilig :D Håper flere poster slike prosjekter her på forumet. Veldig bra jobb du har gjort der, flott bil :cool: Siter Mvh ThaBoZZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S_sport Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Dette så gromt ut... Gøy å se... si i fra når du har bikka motoren nedi...:D :D :D ---Snakkes--- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Oktober 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 vel da var senkeskålene på plass :) tok 3 timer å senke bilen 1 cm foran, men gud det var verdt det :D Skal få portet den toppen hos Olsens snart, så skal alt nedi! Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 3 timer??!!! Skal jo være en smal sak??? Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 hva slags motor er den nye du har kjøpt ? gti 16v? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 hvordan fikk du til å bruke 3 timer på det ? går jo 2 på å skifte alle færer og dempere ? Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Oktober 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 hehe grunnen var at senke skålene satt på noen andre fjærbein som måtte demonteres, i tillegg så fant jeg ut at jeg hadde glemt mansjetten rundt dempern etter at jeg hadde montert den igjen ... argh + pølsespising da Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Oktober 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Originally posted by pahf hva slags motor er den nye du har kjøpt ? gti 16v? det er en 8v... Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Var det VM i at det skulle gjøres fort da....? Jeg brukte over 5 timer på å bytte to fjærer foran på min gti.... Da var det selvsagt både glassblåsing, tectyl, pølse, div lakking, røyk, kaffe+++ inne i bildet... Kunne sikkert gjort det på 14minutter, men hvorfor det da....? Hvem er Olsens som skal porte toppen din....? Egon?:cool: Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Oktober 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2003 hehe Olsens Tuning rundt forbi lillestrøm eller noe, flink gjeng har jeg hørt, jeg fikk igjen 6000 på skatten så nå blir det porting!! Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joarek Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Originally posted by OleVik [Kjøpte samtidig av en annen: 2000,- *Girkasse med overføring og sjalte system for 5 gir Er det forskjell på gir overføring fra 4 og 5 trinns gearkasse? Hva er sjalte? Har nå en 5-trinns kasse og jeg får den ikke i revers eller 5. Har 2 av de hvite leddene med klips på hver ende, et med 4 skrevet på og et med 5. Det som sitter på nå er det med 4. Når jeg skal sette bilen i revers så stanger girstanga i "veggen" og vil ikke inn i sporet, det samme er det med 5. gir bare på høyre siden... Er ellers veldig upresis i overføringen. Er det noe man stiller på for og få det thigtere eller er det kun disse stagene? Hjelp, trenger revers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 Originally posted by joarek Er det forskjell på gir overføring fra 4 og 5 trinns gearkasse? Hva er sjalte? Har nå en 5-trinns kasse og jeg får den ikke i revers eller 5. Har 2 av de hvite leddene med klips på hver ende, et med 4 skrevet på og et med 5. Det som sitter på nå er det med 4. Når jeg skal sette bilen i revers så stanger girstanga i "veggen" og vil ikke inn i sporet, det samme er det med 5. gir bare på høyre siden... Er ellers veldig upresis i overføringen. Er det noe man stiller på for og få det thigtere eller er det kun disse stagene? Hjelp, trenger revers Du skal bruke den med 5tall på. Du har nettop "learnt the hard way" hvorfor det står 4 og 5 på dem..... :) Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joarek Skrevet September 20, 2004 Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 Nei, har sef. prøvd med dette også:o da er girspaken helt på trynet og får den vel bare i 3. gir. Saken er den at på den forrige motoren jeg hadde (en 1.6) byttet jeg til 5-trinnskasse og hadde da bare problemer med og få den i revers, fikk det til men da måtte jeg bruke krefter og smelle den inn. Monterte da en diode i dashen som slo seg på når ryggelyset gikk på, med andre ord slitsomt:rolleyes: Så derfor lurer jeg på om det er noe annet en disse hvite stagene ettersom jeg også prøvde med "nr 5" på den kassen også.... Er det forskjellige lengder på de andre staga (de i metall med splint i) også? Om ikke hva justeres på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.