Gå til innhold

Første innkjøp av polerings og vaske produkter

Ranger emnet


Dammed

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vet at det er en del slike poster på forumet, men må nesten dobbelt sjekke da det er litt forskjellige svar.

 

Har en svart Toyota celica t23 2000 mod

celica2.jpg

 

Men etter å ha eid den i 2 måneder så er den dårlige forhandler poleringen vekk. Så tenkte å polere den skikkelig, fjerne et par riper og rense skinn interiøret. Så tenkte jeg å kjøpe Meguiar's produkter.

 

Og da kom jeg fram til dette:

 

Vask:

All Wheel Cleaner

Felgbørste

NXT Carwash

Vaskehanske

Water Magnet Drying Towel

NXT Generation Insane Shine Tire Coating

Quik Detailer

 

Polering:

Quick clay detailing system

Scratch X

Clear Coat Body Scrub

Cleaner wax liquid

Supreme Shine Microfiber x 2

Foam Applicator Pads

 

Interiøret:

Leather Cleaner and Conditioner

Gold Class Trim Detailer

 

Noe jeg bør bytte ut?

 

edit: Jeg gjør nok alt for hånd, så hvis noen produkter er uegnet for arbeid for hånd si ifra. :)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NXT Generation Insane Shine Tire Coating

 

Denne er VELDIG blank bare så du er obs

 

NXT Carwash

 

En kraftig vask, et mildere alternativ er GoldClass shampo også fra Megs

 

Ikke sikkert du trenger både body scrub og cleaner wax liquid, men er lakken bra sliten går det bra med begge.

 

Ellers er oppsettet ditt prima.....i mine øyne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok flott å høre, kanskje jeg kjøper begge shampoene, så bruker jeg den som er mildere i førsten og next gen når det er mye skitt. :)

 

Men hvis jeg har skjønt det riktig så tar body scrub og renser lakken, mens cleaner wax liquid polerer overflaten etter lakk rensen, eller?

 

Og burde jeg kjøpe en forsegler?

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liquid wax er litt alt i en flaske, den tar ikke like "dypt" som body scrub, men inneholder også sealer.

 

Mange bruker NXT wash FØR polering og GC etter da lakken ikke holder så mye møkk etter polering, derfor ikke trenger "sterk" såpe

 

Skader ikke med en Sealer over, bare kjøp en sealer UTEN rens, så kan du legge på så mange lag du vil uten å fjerne noe av det du har under.

 

MG 21, Pinnacle Liquid Souveran, XMT glaze, GC wax etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, vet det men tenkte å kanskje kjøpe en maskin da jeg fant ut at jeg hadde planer om å kjøpe bilpleie produkter for en fin sum. Så da tenkte jeg istedenfor å kjøpe scratch x, er det ikke bedre med en runde med MG4 og så en runde med MG2?

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, vet det men tenkte å kanskje kjøpe en maskin da jeg fant ut at jeg hadde planer om å kjøpe bilpleie produkter for en fin sum. Så da tenkte jeg istedenfor å kjøpe scratch x, er det ikke bedre med en runde med MG4 og så en runde med MG2?

 

Har du noe erfaring med bruk av maskin? hvis ikke ville jeg anbefale deg å teste ut en del på panser, skjermer og slike ting som du kan få tak i på hoggern. Da feil bruk av en roterende maskin kan virkelig skade lakken, skal ikke mye ukonsentrasjon til føre du brenner gjennom lakken og ned i stålet.

 

Men har du bra erfaring med roterende maskin får lakkrens, så ville jeg nok heller brukt M85, M84 og evt M83 istede, samt M80 eller m82 med mykere pute får å fjerne hologrammer som du får ved bruk av M85, 85 og 83.

 

En annen combo som kan funke fint, selv om man ikke har altfår stor erfaring med maskin, kan være M66 i combo med Clas Ohlson sin Cyclo etterligning, og bruk av ekte Cyclo puter, Oransj, grønn og hvit (oransj er hardes og renser best, mens hvit er mykest og polerer med enn den renser, brukes ofte til å legge voks)

Dette vil fjerne mye vaskeriper og swirls, men har du svære riper vil det ikke fjerne disse 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har null erfaring med maskin, har aldri testet det før. Men pleier å være ganske hendig med maskiner så tenkte at jeg skulle klare det etter å lest et par guider.

 

Men tenkte å kjøpe denne her hvis det er mulig å skaffe en 230V utgave (har sendt mail til dem om det):

Porter Cable 7424 Car Buffer, 7424 Polisher

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha deg her Cossyboy;)

 

Den MG#66 har jeg ikke prøvd enda, hvordan er den i forhold til MG#83? Har skjønt den har beskyttelse i seg, litt All In One?

 

Nå har ikke jeg prøvs M83 selv enda, Men jeg er meget fornøyd med M66.

Hvis jeg jobber på en såkalt bruktbilshine ( hvor bilselgern vil ha fjernet noen riper, og få bilen griseblank, med litt beskyttelse)så bruker jeg dette produktet, med Cycloen.

 

Testa det på en Land Cruiser her får en tid tilbake, altså M66 gul pute og G100, etter at jeg hadde lakkrensa hele bilen. Denne bilen ble sykt blank...Så en fornøyelse å legge på å ta av M21.

 

Beskyttelsen er det ikke aller best hold i, men funker greit.

 

har null erfaring med maskin, har aldri testet det før. Men pleier å være ganske hendig med maskiner så tenkte at jeg skulle klare det etter å lest et par guider.

 

Men tenkte å kjøpe denne her hvis det er mulig å skaffe en 230V utgave (har sendt mail til dem om det):

Porter Cable 7424 Car Buffer, 7424 Polisher

 

Må bare fortelle deg at etter å lest et par guider, så er det allikevell lenge igjen til du kan kan si du mestrer f.eks en roterende makita maskin. Men må såklart starte en plass, å derfor anbefaler jeg deg å ta turen opp til hoggern å høre om han har litt deler du kan ta med hjem å teste på.

 

Den Porter Cable maskina du sikter til er pr. dags dato kun til 110V nettet. Men en fugl har kvitra meg i øret at den muligens skal komme i 230v utgave. Litt usikkert på evt når.

Denne maskina ikke beregnet får sterkere lakkrensmidler en M83, på gul pute, W8006.

 

Men den mest brukte combo med denne maskina er M80 og gul pute. dette fjerner mye swirls, mens heavyere riper og oksidasjoner trengs det kraftigere renseeffetk, å da er du tilbake til Roterende maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye maskina er vel den UDM

 

Ultimate Detailing Machine

The new machine will be called the Ultimate Detailing Machine it will feature:

 

1. 5.5 AMP motor (20% more power than the Porter Cable 7424)

2. Very high quality concentric offset, full floating head that is perfectly balanced

3. Variable speed from 2,000 to 6,000 OPM

4. Side handle

5. Heavy duty power cord, switch and speed control

6. Rubberized coating

7. Two color canvas bag

8. Full color 24 page manual

9. Wrench

10. 1 year replacement warranty w/ 5 year upgrade option

 

ultimatedetailingmachine.com

 

Ser lovende ut det her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har en høgger rett opp i gaten bortimot, var ganske grei i russetiden, så tror det skal gå bra å få lånt et panser/dør/bakluke elns.

 

Men jeg syns alle dem dobbelthode maskinene ser mye vanskeligere ut å bruke, enn sånne "enkle" som Porter Cable, er det riktig?

 

Og bruke rman maskinene for alt, eller bare til å rense lakken? Tenker da på polering og voksing, samt fjerne det igjen.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Cossyboy her, roterende maskiner er det nok ikke bare å lese noen sider om for så å kjøre på bilen.

 

Beste er som sagt å teste litt på noe skrap (hvis du har en svigermor er bilen hennes også et fint sted å teste;))

 

AG kommer med en ny maskin etterhvert som også skal på det engelske markedet, da vil den funke her i landet også. Har selv G100 (PC) som er helt super, du trenger eventuelt en transfomator/omformer for at den skal funke her.

 

Cossyboy: takker, høres ut som "må i hylla mi" den der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bruker er ikke de 2hodetmaskinene noe værre å håndtere enn hva Porter Cable maskina. Ganske lik. DA maskiner som da disse to her er, er mye lettere å håndtere da de ocilerer, og ikke bare går rundt, slik som en roterende maskin gjør. Denne trengs en del mere erfaring å håndtere, vil stort sett andre veier enn hva du vil...hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår