Gå til innhold

luft lekkasje

Ranger emnet


GGGolf

Anbefalte innlegg

Kan eg miste mykje ladetrykk/effekt ved små hull og lekasjar i røra elelr rørkoblingane?? kjenner ikkje noke lekkasje på røra, men eg kjenner ikkje noke effekt.

har nyoverhalt og porta lader. kjøre rolig opp til ca 3000o/min, men burde vel merke litt godt drag ved dei turtal også?

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har Corrado, så setter du MFA på modus 2, holder inn knappen, slår av motoren og starter den på nytt igjen og slipper knappen....Da får du et merkelig tall. trykk på knappen en gang til, da skal du få en verdi du kan lese av.

Slik kan du måle trykket i manifolden.

Hvis du ser den tech videoen som er på Youtube.com, så får du vite at spjeldhuset består av 2 spjeld, et hoved spjeld og et returspjeld som går halvveis synkronisert.

Hvis koblingen mellom de 2 spjelda ikke er helt bra, så får du ikke ladetrykk.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på kjørecomputeren fekk eg 120-130. har lest meg fram til at alt over 84-104 er vacum lekkasje. så da satser eg på det er det.

Når eg gir gass varierer verdiene veldig. Kan ikkje tømme bilen på 3Gear for å sjekke ladetrykket, fordi eg har nyoverhalt lader.

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du kjører rolig opp til 3000! Vil det si at du ikke har klampen i bunn? Desto mindre du trør på gassen, desto mer luft slipper du i retur. Tar du det rolig, så skal du ikke merke noe drag..

 

Trør du i bunn derimot vil all lufta gå rette veien, og du bør merke OK drag under 3000. Jeg hadde i hvertfall 0,8 bar ladetrykk ved 3000 på porta lader med 68mm hjul. Ikke noe sinnsyke greier, men OK.

 

Men dersom laderen din er nyoverhalt bør du strengt tatt ta det litt roolig en stund.

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nyoverhala lader, så bør du ta det litt med ro, ellers er overhalinga bortkastet.

Grattis :D

Dra av slangen fra kompressor, og kjenn om du får no' guff når du gasser litt, hold igjen med handa.

Og etter hvert kan du trykkprøve litt mer nøyaktig.

Dra ut noen slanger og sette på blindmuffer.

Sette på trykkluft og håpe på å ikke miste trykket så alvor fort.

Leter du opp "Trykkprøve Intercooler corrado" skal du få opp noen fremgangsmåter.

Hvem vet, kanskje spjeldhuset er dårlig?

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, tar det rolig. derfor det er litt vanskelig å få tatt noken målinger, men synest eg burde kjent litt drag under 3000. men kjennest ut som då eg kjørte uten lader. men eg skal få tettet vacum lekkasjene. bilen lugger veldig ved gasspådrag. trur det skyldes vacumlekkasjen.

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har byttet fleire vacum slanger. Ting har blitt litt bedre.

Men når eg plugger ut koblingen til lambda. (den oppe ved torpedoveggen på pasasjersiden) så skjer det ingen endring i motor gangen. Lurer på om det kan vere den som skaper lugginga, og nesten dauinga på tomgang, når eg slepp gassen.

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår