Gå til innhold

hva er en rånebil i dine øyner?

Ranger emnet

Boffer

Anbefalte innlegg

Rånebil/harrybil:

Noenlys

ekstralys

parklys

ting som ikke går i "harmoni" med bilens linjer

Sota ruter med masse luftbobler i mellom

Golf (kan ikke jeg slædde sier du? sa gutten og satte bilen i revers....)

store og stygge "bodykit" (så og si alt er stygt)

ullakert "syling kit" som folk kjører med fordi de ikke har råd eller tid til å lakke om...

store stygge vinger..

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ultimate rånerbilen? Bofors 240!

Først og fremst sota ruter og kappa fjører. Så setter du på det største og mest bråkete eksosanlegget du får tak i. Monteres riktignok så det skrangler. For å toppe det hele så monterer du laksetrapp og revehale

Innvendig så skal det være fri sikt i 30x30cm grunnet bakoverspeilpynt (wunderbaum, terninger, boksehansker og annet), noname ratt, girspak og pedaler. Anleggmessig så trengs det ikke mye. Holder med en cdspiller, originalt frontsett, 1200w monoblokk og 2 stk 15" i hjemmesnekra kasse. (Husk; rister ikke bakluka di så må du ha mer) Ellers så du lakkere detaljer om du vil ta den helt ut. Pynt og opp baksetet med 3 fjortisser.

For å passe inn blant de andre rånerne må du også oppholde deg der de er oftest, Shell og på teknisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

je skar fortelle ders je! Du må ha en mercedes 1985modell w123 300 turbodiesel med AMG eller lorinser felger, så må du rulle bilen matt svart med noe wannabe flammær på sidene, så måru kappe 3 runder på bakfjærene(gåån nivåregulering er ett must),foran splitter nye biltema fjærer(for å få gode kjøreegenskaper og skikkelig look),så te anlegget-det må væra bass/forsterker te 20lappær og originale høgtalere som satt på den fra bilen var ny, så du får masse dunk dunk men også paff paff når du råner opp og ned i notodden, musikk må væra barnetv-slagere som f.eks:kjell pell pottitskrell/her kommer mummi eller no sånt. Bilen MÅ ha MASSE RUST! 4 eller 6 bosch bøtteløkter med neonringer som koster skjorta, bilen må ha olje i dieseln så du får svartguffe, så må du ha stille opp turbotrykk og dieselpumpe. Det er viktig å ha småjinter og masse wunderbaum, soting, takgrinner med treski er også fint midt på sommern, så må du ha oljesprut på bakdekka og sveise sperra, så måru gjerne ha 5-7" utløp bak, holder med 3eller 4 toms fra manifoil, borra masse høl overalt, masse burning og væra eplekjekk mot døm med pappaguttbilær og spørra om dem vil kjøre om kapp, så gjelder det å prøve å setta dem på plass, hvis du drar av, så må du ikke rette opp bølkene, bølk og rust er det viktigaste...går noen sånne skikkelig rånemercer rundtom, f.eks fest-fossen merca og/eller dem i notodden.

noen ta det viktigaste er at du må røyke krogpipe og ha mange fler enn lovlig i bilen, sånn at dampen stiger ut og at det lukter brente sokker, gummi og pipe!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa, ikke "nye" ustyla biler.. Tror folk tenker mer retning Opel Manta eller Ford Granada fremfor Berlingo når det kommer til råning.

Dessuten er de jo megakule da, altså rånerne ;)

Her rånes det med alt fra gammel opel til pizza-/arbeidsbil og gjerne med "pappas BMW"

"Samme hva det koster. Så lenge det er billig."

- Opel Kadett E Cabriolet 93mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja her og, folk kommer med a6 stasjonsvogn til moren sin osv. Men det beste var når jeg stå og snakket med en kamerat bil ved bil, og en type kom og sa: skal ike faren din ha bilen sin tilbake snart?" Nei, er min denne her... Hehe, skulle sett ansiktsuttrykket hans. :lol:

Pleier ikke å råne, men når 7 kamerater fra skolen står ved essoen så må man svinge innom. ;)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest rånete jeg kan tenke meg er alle disse "nydelige" 240`ene som ruller rundt meg all verdens plast styling fra helvete. 850 Styling ohhhhh så fint. Bilene er strøkne i lakken og fine fælgs men det at stylingen ikke harmonerer med noe annet på bilen gjør at det blir helt feil i mine øyne. Ultimate råne kjærra.

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hellothere:

Hver bil som har

Skips eksosanlegg saerlig på små bil

sol strimmel med sjåfors & jentens navn

pelsterninger, wunderbaum, mini football kits, nikkende hunder (flere & flere i England)angry2

selvklebrige "svart vinduer" med luftbobbler

upasselig body-kit

F1John

L

Beklager for min dårlig norsk

jeg er her for å laere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av en elr anen grund er opel kadett e de første jeg tenker på når noen sier rånebil, kanskje pga av at den mest harry bilen jeg har sett går her i distriktet å det er en slik en, 240 å men da ikke 240 generelt.

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du henger på tappen i tangvall sentrum, da vil jeg si DU er harry boffer:)

er faktisk essoen:P tappen er på lunde:P

jule tre fra biltema det er jo et must du må jo ha det hele året også saueskinn i seten :) da er du king of the roade

Old fords never die, they just goes faster!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry da:) tapp på lunde og? er det langt fra kuskolen eller:)?

du kjenner vel simon med 240 og torbjørn moe med 740?

går i klasse med torbjørn:)

nja det er litt lankt fra ku skolen hehe ja kjenner simmon og torbjørn ja hehe vilken bil har du da?

Old fords never die, they just goes faster!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider