Gå til innhold

Info motorbytte TDI

Ranger emnet

kimbeer

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte jeg kunne lage litt info til folk som evt skal bytte motor i 3'ern sin og har 1,9TDI. Tingene her er basert på hva jeg har funnet ut hittil.

Jeg fikk ut motoren min ikveld etter ganske mange timers arbeid og ville bare gi litt infro til folk.

- Jeg måtte av med fronten på bilen for å få ut motoren

- Muligens plass til å dra den opp om man ikke har ABS men den blokkerer veldig bra og det er faktisk lettere å ta vekk fronten enn ABS shiten.

- Ting tar MYE mer tid enn man tror (hvertfall jeg trodde :P

- Har man AC så er det MYE gass i systemet og det lukter litt piss(eller faktisk så lukter det gjødsel) pluss endel ekstra jobb.

- Det er lurt og merke ledninger og sånt og sortere skruer etter hvor de tilhører.

- Det er mer jobb enn det først virker som.

For de som lurer står bilen min nå uten motor og ser veldig naken ut =( men imorgen begynner jeg med å sette over deler og kanskje få inn den nye motoren :D *gledeseg* Målet er hvertfall å bli ferdig før jeg får igjen lappen :P

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe var helvetes mye kabler og piss:P men alt går :D Mulig det var ennå mer på min enn din i og med at du har slanger til IC og AC og evt ABS piss i motorrommet =S har hvertfall brukt dagen i dag på å flytte over ting fra gamle til nye motoren :D kosearbeid =D

Så skal vel motoren inn igjen imorgen/overimorgen =D Da er det jo faktisk mulig jeg blir ferdig med den delen av oppussingen før jeg får ta lappen igjen til og med =P Men rust i kanaler som gjenstår =( aff ikke noe gøy men mulig jeg får det gjort hos en fadern kjenner :D lakking av nye fangern og fiksa diverse rundt hele bilen...JEG GLEDER MEG:D

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider