Gå til innhold

240 vs 740 veigrep?

Ranger emnet


bilgal86

Anbefalte innlegg

hvor mye har du planer om og legge i understellet?

740n har bredere hjulavstand ( 7 cm )

men har et høyere tyngdepunkt.

 

men om du gjør følgende :

Coilovers

nye stabstag av grovere kaliber ( IPD 25mm\22mm )

foringer, wattlink

og gode dekk

 

så kommer du fort opp på en 35 - 40 000 kr

ellers så kommer resten an på sjåføren, hver bil har sin måte og bli kjørt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken av disse bilene ligger best på veien etter inngrep som senkesett, stivere foringer og bredere dekk?

 

Hovedsvakhetene til 740 er bla.a. de Ealoken påpekte.. Størrelse, Vekt, Tyngdepunkt.. Men 740 mangler også Camberjustering.

 

Man kan jo selvsagt kjøpe camberplater (ca 3000kr).

Ellers, er det bedre plass til brede dekk på 240.

 

En 740 kan lettes en god del altså, bare se på OVLOV.net

De fikk den ganske bra ned i vekt, men en 240 kan jo naturligvis lettes den også.

 

volvo_weight_savings

OVLOV.net - tips

 

Spørsmålet om hva som henger best av en 1150kg 740 og en 1150kg 240, det er et godt spørsmål..

 

Da kommer det ned til feks. justerbare camberplater, om slikt er montert på 740'en, tyngdepunkt, m.m.

Understellet er ikke mye forskjellig på 240 vs 740/940, så oppsettet er egentlig alfa omega, som med alt annet.

 

Det er kjøtt i hamburgerene fra macdonalds og det er kjøtt i maten på kinarestaurant, men det smaker forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kammerat av meg har en 245 med polyforinger i hele understelle, gule koni, å kappa lefsjøfors, og 215 dekk, jeg har nye originalforinger, nye originaldempere å kappa lefsjøfors å 225 dekk.. å 740in min ligger bedre på veien. veit ikke om dette er et engangstilfelle men.

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 240 med poly foringer, lesjöfors senkesett som er noe kappa bak, hjemmelagde fjørskåler, dobble stabstag foran, utdratte bærekuler, forsterka bærearmer rundt om, super gas dempere, varevognstag foran, justerbare momentstag+panhardstag+++ Har justert inn -1 grad neg camber og ca 1mm spissing. Den har blitt skikkelig go kart å kjøre med.. Er helt porno i forhold til åssen den var i fjor.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240n kom først ;)

også stilte den i en annen motorklasse.

240 gr.a stilte i opptil 2.1 liter med turbo \ 3 liter NA

mens 740n hadde 2.3 liter og turbo, så den ble klasset opp en klasse kontra 240n.

 

bare til info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår